Peugeot 206 HDI 1.6 l s filtrem pevných částic FAP
Zrození dalšího modelu se sportovním srdcem. Podobně jako na celoevropském automobilovém trhu, kde podíl vozů s dieselovým pohonem vzrostl z 24,8 % v roce 1998 na 43,6 % v roce 2003, zaznamenal i v segmentu malých vozů prodej verzí s dieselovým motorem ve stejném období silný nárůst: z 11,9% na 23,1%.
Na tento fenomén reaguje skupina PSA Peugeot Citroën svou obchodní strategií a již po několik let na trh uvádí výkonné dieselové motory označované zkratkou HDI. Inovativnost HDI motorů, využívajících novou technologií Common Rail, byla v roce 2000 při obchodním uvedení luxusního modelu 607 navíc obohacena o filtr pevných částic FAP s příslibem jeho dalšího rozšíření na všechny vozy modelové řady Peugeot. Po modelu 607 tedy následoval Peugeot 406 (dnes 407) a vzápětí i zástupce nižší střední třídy, model 307, které se mohly pochlubit propojením těchto dvou revolučních technologií. Dnes přichází na řadu model 206 a ve spojení s dieselovým motorem 1.6 HDI, vyrobeným ve spolupráci společností PSA
Peugeot Citroën a Ford, je i on vybaven filtrem pevných částic FAP. Vyzbrojen atraktivní nabídkou třech dieselových agregátů HDI - od motoru o zdvihovém objemu 1.4 l a výkonu 50 kW (68 k) po motor 2.0 HDI, jenž dosahuje maximálního výkonu 66 kW (90 k), disponuje model 206 všemi předpoklady, aby i nadále pokračoval ve skvělých prodejních výsledcích představujících 800 000 prodaných kusů ročně, které zaznamenal za poslední tři roky. A tak po vzoru modelové řady 307, která je ve vyšších verzích vybavena sportovně laděným dieselovým motorem HDI 100 kW (136 k), bude moci i verze 206 nabídnout svým zákazníkům dieselový motor vyšší výkonnostní kategorie, 1.6 HDI o výkonu 110k. Není pochyb o tom, že i tato nová dieselová jednotka o výkonu 80 kW (110 k), která by měla na francouzském trhu v souhrnu všech karosářských verzí představovat 12 až 15 % celkových prodejů, umožní modelu 206 přesáhnout také v roce 2004 předpokládaných 800 000 celosvětově realizovaných prodejů.Z celkového počtu 4 160 000 modelů 206, vyrobených ke konci března, jezdí téměř 71% v zemích západní Evropy. Vedle Francie, kde bylo prodáno již 971 508 vozů, patří mezi hlavní vývozní trhy: Velká Británie s 454 400 vozů, Itálie (405 600), Španělsko (339 700), Německo (274 500).
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelPeugeot Expert Polocombi L2 2.0 BlueHDi MAN6
Peugeot Boxer 2.2 HDi L3H2
Peugeot Partner Tepee 1,6 VTi,klima,serv.kn,
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Omlazený Hyundai Tucson v prodeji od 649.990 Kč s navigací a 17” koly z lehké slitiny
Bestseller z Nošovic přijíždí s novým interiérem a posílenou výbavou. Nechybí benzínový ani dieselový motor. ...
Renault Symbioz je rodinné kombi s velkým kufrem
Tato novinka by mohla být v chalupářském Česku šlágr. Objem zavazadlového prostoru můžete zvětšit díky posuvným zadním s ...
Citroëny C3 a ë-C3 mají české ceny. Benzín od 360.000 Kč, elektřina od 610.000 Kč
Vybírat můžete mezi dvojicí výbavových stupňů – You a Max a mezi benzínovou dvanáctistovkou a čistě elektrickou verzí s ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Peugeot 308
Rok výroby 2024
Volkswagen Golf
Rok výroby 2017
Audi A4
Rok výroby 2011
Nissan Navara
Rok výroby 2018