Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016

vloženo

Od chvíle, kdy Peugeot 2008 DKR přetnul cílovou pásku na Rally Dakar 2015, začali vývojáři vozu pracovat na ostřejší verzi. Vůz těží z poznatků získaných v lednovém závodě a zůstává věrný koncepci pohonu jedné nápravy.

Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016

Hned zpočátku je třeba říct, že vůz Peugeot 2008 DKR16 má zcela jinou morfologii. Má širší převisy a prodloužený rozvor a je mnohem propracovanější. Přední a zadní převisy, které byly u předchozí verze velmi krátké, byly ještě zmenšeny, aby se zlepšila schopnost zdolávat překážky, jako jsou písečné duny, kamenité stezky, vyschlá koryta řek. Vůz je připraven zdolat a zvládnout všechny nástrahy, díky nimž představuje Dakar jedno z posledních opravdových dobrodružství na světě.


Kromě těchto novinek byla pochopitelně velká pozornost věnována aerodynamice. Přední kapota a přívod vzduchu na střeše prošly kompletní úpravou, aby se dosáhlo optimální aerodynamické rovnováhy mezi přední a zadní částí vozu a lepšího proudění vzduchu. Tyto úpravy dodávají vozu agresivnější a dravější vzhled.



I pod karbonovou kapotou vozu Peugeot 2008 DKR16 došlo k řadě úprav. Velkou změnu zaznamenalo odpružení, takže vůz nyní může lépe zvládat rozmanitý a nerovný terén. Stejně tak nové hořčíkové ráfky z jednoho kusu jsou spojeny s pneumatikami Michelin, které jsou robustní, lehčí a výkonnější.

I pod kapotou motoru je plno novinek. Třílitrový motor bi-turbo diesel V6 má sice povinně omezeno množství nasátého vzduchu, ale jeho výkon se zvýšil. Zlepšily se jízdní vlastnosti, což piloti ocení především v klikatých měřených etapách.

Všechny tyto úpravy pochopitelně piloti týmu Peugeot Total pečlivě vyzkoušeli během intenzivního testovacího programu. Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Cyril Despres, kteří mají za sebou sedmnáct úspěchů v Dakaru v kategorii motocyklů i automobilů, se na vývoji nového vozu aktivně podíleli. Některé součásti vozu Peugeot 2008 DKR16 se již ostatně úspěšně vyzkoušely u vítězných vozů na China Silk Road Rally.



Ředitel divize Peugeot Sport Bruno Famin se účastnil zkušebních jízd v Maroku, aby potvrdil nejnovější technické vlastnosti vozu 2008 DKR16. Strategii, kterou se tým řídil, popsal takto: „Nedošlo k žádné jedné podstatné změně, jde o řadu menších změn v různých oblastech, které, doufáme, společně přispějí k celkovému zlepšení. Soustředili jsme se nicméně na stabilitu vozu a karoserii. Velkým vývojem prošlo odpružení a motor. Testy, které jsme provedli, a náš úspěch v Číně, kde jsme obsadili první dvě místa, ukazují, že jsme na dobré cestě. Naše úroveň přípravy je mnohem lepší, než tomu bylo před rokem, před naším prvním Dakarem. Tehdy bylo pro nás všechno nové! Víme však, že ještě potřebujeme získat mnoho zkušeností, než budeme opravdu na Dakar připraveni, protože je známo, že trať i podmínky jsou zde velmi rozmanité.

Stéphane Peterhanel a Carlos Sainz měli možnost ocenit pokrok, který tento nový vůz představuje z hlediska jízdních vlastností, výkonu a pohonu. Francouzský pilot se nemůže dočkat, až se postaví na start za volantem této verze pro rok 2016: „Okamžitě jde poznat, že je auto delší, širší a má nižší těžiště: je mnohem stabilnější, díky čemuž budeme moci rychleji vjíždět do zatáček. Rovněž u motoru je patrná změna – ten je nejen silnější, ale jeho výkon je možné využít i při nižších otáčkách. Je na nás, jak budeme co nejefektivněji využívat všechnu jeho sílu, a to je docela příjemný problém k vyřešení. Ještě stále nejsme na maximu svých možností, ale testy se zatím ukázaly jako velmi produktivní.

Carlos Sainz se na rozdíl od svých týmových kolegů neúčastnil Silk Road Rally v Číně, ale o tisíce kilometrů dál se soustředil na vývoj vozu Peugeot 2008 DKR16. Najel za jeho volantem stovky kilometrů a získal velmi přesnou představu o jeho potenciálu: „Testy proběhly velmi dobře a vůz nepostihly žádné problémy. Jeho potenciál je mnohem vyšší, než jak tomu bylo touhle dobou v loňském roce. I spolehlivost je velmi uspokojivá. Změnili jsme řadu prvků v klíčových oblastech. Můžeme nyní říci, že jde ve srovnání s verzí roku 2015 o zcela nový vůz.


PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016 Fotografie k článku Peugeot 2008 DKR16 - připraven pro Dakar 2016

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Nová Škoda Fabia dnes oficiálně vstupuje na český trh, v předprodeji si ji objednalo přes 4700 zákazníků

Nová Škoda Fabia dnes oficiálně vstupuje na český trh, v předprodeji si ji objednalo přes 4700 zákazníků

Škoda Fabia úspěšně působí na trhu již 22 let, právě nyní startuje prodej její čtvrté generace. Automobilka Škoda zve zájemce k testovacím jízdám, předváděcí vozy jsou již k dispozici u jednotlivých prodejců. V..

Autem do Itálie: Trasa, tankování i poplatky

Autem do Itálie: Trasa, tankování i poplatky

Přemýšlíte, kam na dovolenou, když chcete jet autem?

Čím jezdí papež František při návštěvě Slovenska?

Čím jezdí papež František při návštěvě Slovenska?

Mladoboleslavská automobilka Škoda poskytla papeži Františkovi během jeho návštěvy Slovenska od 12. do 15. září dva..

Test: Fiat Tipo Cross 1.6 MultiJet - hledáte normální auto?

Test: Fiat Tipo Cross 1.6 MultiJet - hledáte normální auto?

Fiatu se moc nedaří, přesto má v nabídce nejedno zajímavé auto. Tipo se zdá být naprosto ideálním modelem, který je..

Na nový Peugeot 308 stačí půl milionu korun

Na nový Peugeot 308 stačí půl milionu korun

Kompaktní hatchback Peugeot 308 se představil v březnu letošního roku a do teď čekal na svůj český ceník. Nejlevněji..