Pět hvězd pro Tiguan
Ještě před uvedením na trh, které je v Česku ohlášeno na přelom tohoto roku, testovala organizace Euro NCAP bezpečnost nového Tiguanu. A výsledky jsou prvotřídní! Celkově se Tiguan stal nejlepším vozem ve své třídě.
Při hodnocení vozů zkoumá Euro NCAP tři bezpečnostní oblasti: ochranu pasažérů, bezpečnost dětí a bezpečnost chodců. Tiguan získal pět hvězdiček za ochranu pasažérů, čtyři za bezpečnost dětí a dvě hvězdičky za ochranu chodců.
Základem pro vysoký bezpečnostní potenciál Tiguanu je struktura karoserie s vysokou tuhostí, energii absorbující deformační zóny na všech stranách a ochranný systém definovaný pro tyto charakteristiky. Karoserie staví na lehké konstrukci využívající zesílené ocelové plechy díky níž skořepinová stavba karoserie poskytuje cestujícím optimální ochranu v případě nehody. K výjimečné bezpečnosti přispívají i početné pomocné systémy zahrnující elektronický stabilizační systém ESP s impulzem do řízení, ABS s brzdovým asistentem, ASR, EDS, MSR a stabilizací přívěsu.
Pečlivá souhra zádržných systémů uvnitř vozu zajišťuje minimální dopad na pasažéry v případě nehody. Tříbodové bezpečnostní pásy jsou sériově dodávány u všech sedadel, omezovače jejich síly jsou pak integrovány do obou předních sedadel a do krajních zadních sedadel. Elektronicky ovládané předpínače bezpečnostních pásů zajišťují optimální využití dostupných bezpečnostních zón. Přední airbagy v kombinaci s bezpečnostními pásy tak poskytují optimální ochranu pro řidiče a spolujezdce v případě čelního nárazu. Zcela nově vyvinutá přední sedadla a hlavové opěrky jsou navrženy tak, aby poskytovaly maximální ochranu proti možným úrazům oblasti krční páteře při zadním nárazu. V sériové výbavě disponuje Tiguan pro vyšší bezpečí dětských pasažérů ukotvením dětských sedaček Isofix. Komplexní bezpečnost Tiguanu pak doplňují boční a hlavové airbagy.
Při aktivaci ochranných zádržných systémů komunikuje spouštěcí mechanismus airbagů s ostatními řídícími jednotkami: v případě havárie jsou pak automaticky zapnuta výstražná světla, odemčeny zamčené dveře, rozsvícena světla v interiéru a je vypnuto palivové čerpadlo.
Při vývoji Tiguanu hrála od samého počátku hlavní roli také ochrana chodců. Všechny relevantní části přídě vozu, stejně jako vnitřní kovová struktura závěsu kapoty, byly optimalizovány pro lepší ochranu chodců. Speciálně vyvinutá pěna, která je skryta za nárazníky, by společně s pomocným příčníkem měla snížit výskyt zranění nohou.
Nezávislý program crash testů Euro NCAP sdružuje několik evropských ministerstev dopravy, automobilových klubů a pojišťovacích společností.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelVolkswagen Passat 2,0 BiTDI 176 KW DSG 4MOTION H
Volkswagen Caddy 1,6 TDI 75KW MAXI 5míst Klima
Volkswagen Amarok Style 10AUT 3,0TDi
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Ford představuje Ranger PHEV který má 279 koní a 690 Nm točivého momentu
Kromě modelových řad Wildtrak a XLT uvádí Ford Pro nový model také jako exkluzivní startovací edici Stormtrak PHEV. ...
Škoda Fabia slaví výročí. Je s námi už čtvrt století
Škoda Fabia hraje v novodobé historii automobilky Škoda už 25 let nezastupitelnou roli ve třídě malých vozů. Její první ...
Mazda2 do konce září s letním bonusem 50.000 Kč
Samodobíjecí Mazda2 Hybrid je vynikající auto do města: Má výrazné tvarové linky, atraktivní proporce a kompaktní rozměr ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
BMW Řada 5
Rok výroby 2019
BMW Řada 3
Rok výroby 2017
Audi A3
Rok výroby 2016
Mercedes-Benz Třídy E
Rok výroby 2017