Pět hvězd pro Tiguan

24. 10. 2007
Sdílet článek

Ještě před uvedením na trh, které je v Česku ohlášeno na přelom tohoto roku, testovala organizace Euro NCAP bezpečnost nového Tiguanu. A výsledky jsou prvotřídní! Celkově se Tiguan stal nejlepším vozem ve své třídě.

Při hodnocení vozů zkoumá Euro NCAP tři bezpečnostní oblasti: ochranu pasažérů, bezpečnost dětí a bezpečnost chodců. Tiguan získal pět hvězdiček za ochranu pasažérů, čtyři za bezpečnost dětí a dvě hvězdičky za ochranu chodců.


Základem pro vysoký bezpečnostní potenciál Tiguanu je struktura karoserie s vysokou tuhostí, energii absorbující deformační zóny na všech stranách a ochranný systém definovaný pro tyto charakteristiky. Karoserie staví na lehké konstrukci využívající zesílené ocelové plechy díky níž skořepinová stavba karoserie poskytuje cestujícím optimální ochranu v případě nehody. K výjimečné bezpečnosti přispívají i početné pomocné systémy zahrnující elektronický stabilizační systém ESP s impulzem do řízení, ABS s brzdovým asistentem, ASR, EDS, MSR a stabilizací přívěsu.

Pečlivá souhra zádržných systémů uvnitř vozu zajišťuje minimální dopad na pasažéry v případě nehody. Tříbodové bezpečnostní pásy jsou sériově dodávány u všech sedadel, omezovače jejich síly jsou pak integrovány do obou předních sedadel a do krajních zadních sedadel. Elektronicky ovládané předpínače bezpečnostních pásů zajišťují optimální využití dostupných bezpečnostních zón. Přední airbagy v kombinaci s bezpečnostními pásy tak poskytují optimální ochranu pro řidiče a spolujezdce v případě čelního nárazu. Zcela nově vyvinutá přední sedadla a hlavové opěrky jsou navrženy tak, aby poskytovaly maximální ochranu proti možným úrazům oblasti krční páteře při zadním nárazu. V sériové výbavě disponuje Tiguan pro vyšší bezpečí dětských pasažérů ukotvením dětských sedaček Isofix. Komplexní bezpečnost Tiguanu pak doplňují boční a hlavové airbagy.

Při aktivaci ochranných zádržných systémů komunikuje spouštěcí mechanismus airbagů s ostatními řídícími jednotkami: v případě havárie jsou pak automaticky zapnuta výstražná světla, odemčeny zamčené dveře, rozsvícena světla v interiéru a je vypnuto palivové čerpadlo.

Při vývoji Tiguanu hrála od samého počátku hlavní roli také ochrana chodců. Všechny relevantní části přídě vozu, stejně jako vnitřní kovová struktura závěsu kapoty, byly optimalizovány pro lepší ochranu chodců. Speciálně vyvinutá pěna, která je skryta za nárazníky, by společně s pomocným příčníkem měla snížit výskyt zranění nohou.

Nezávislý program crash testů Euro NCAP sdružuje několik evropských ministerstev dopravy, automobilových klubů a pojišťovacích společností.

 



Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Škoda ukázala interiéry nových modelů Superb a Kodiaq. Je to revoluční změna k lepšímu.
Česká pošta si pořizuje za více než půl miliardy tisíc nových aut Toyota má auta bez čekání. Nákupem skladovky můžete ušetřit pořádný balík peněz Rodiny radujte se – Citroën Berlingo se spalovacím motorem se vrací na český trh Test: Volkswagen ID. Buzz překvapuje vzhledem, praktičností a také spotřebou

Tipy z autobazarů

Volvo XC60

Rok výroby 2017

600 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

439 900 Kč

Audi A6 Allroad

Rok výroby 2012

349 000 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2018

509 900 Kč