Omlazený Renault Scénic a Grand Scénic od ledna
Kompaktní francouzské MPVéčko v podobě Scénicu a Grand Scénicu si budete moci v omlazené podobě pořídit zhruba za měsíc. Mimo faceliftu dochází k postupné obměně všech klíčových pohonných jednotek. Zájemci se tak dočkají úspornějších dieselů a přeplňované zážehové dvanáctistovky TCe, která postupně nahradí populární šestnáctistovku.
Populární MPV od Renaultu prošlo omlazovací kúrou a na českém trhu se objeví v průběhu ledna 2012. Příď dostala nové světlomety a celkově serióznější tvary. Nový je rovněž nárazník, který má více lakovaných ploch a integrované diody pro denní svícení hned vedle mlhovek. Boky karoserie nově zdobí chromové lišty. Záď se rovněž dočkala přepracovaných koncových světel (tvar zůstal, avšak grafika je nová). Scénic i Grand Scénic se dočkají širší nabídky litých kol a nová budou i barevná provedení v podobě červené Grenat nebo modré barvy Majorelle.
V interiéru se toho moc nezměnilo, zákazníci se mohou těšit na příjemnější potahy sedadel (za příplatek kombinace kůže a Alcantary) a rovněž příplatkový audiosystém Bose.Paletu motorových jednotek již letos rozšířila nová šestnáctistovka Energy dCi 130 o výkonu 96 kW, která postupně nahrazuje motor 1,9 dCi o výkonu 96 kW. Během ledna nabídku pohonných jednotek rozšíří naftový čtyřválec 1.5 dCi Energy 110 o výkonu 81 kW, který je evolucí dosavadní 1,5 dCi. Díky novému turbodmychadlu a vstřikování stoupl točivý moment o 20 Nm (na 260 Nm). Kombinovaná spotřeba paliva naopak poklesla o 12% (na 4,1 l/100 km) díky systému Stop & Start.
Na jaře se zájemci o benzínový motor dočkají přeplňované dvanáctistovky TCe 115, která postupně podle vyjádření automobilky nahradí atmosférickou šestnáctistovku o výkonu 81 kW. U nové přeplňované pohonné jednotky ze sebe dostává 85 kW výkonu a 190 Nm točivého momentu dostupného v rozmezí 2000 až 4000 ot./min, což je ve srovnání s dosavadní 1.6 16V o 4 kW a 40 Nm více. Dvanáctistovka vyniká čtvercovou konstrukcí (vrtání válců a zdvih pístu mají shodnou velikost), přímým vstřikem paliva, variabilním častování ventilů a rovněž systémem Stop & Start.
Standardní výbavy se u modernizovaných Scéniců rozšiřuje o parkovací brzdu s funkcí Hill Holder. Bezpečnostní výbava dostane systém Renault Visio, který pomocí kamery hlídá vybočení z jízdního pruhu a upozorní na něj akustickým signálem. Kamera systému Visio navíc monitoruje světla protijedoucích vozů či veřejné osvětlení a systém automaticky přepíná mezi dálkovými a tlumenými světly.