Nový Renault Talisman - zaútočí na Škodu Superb?

22. 10. 2015
Sdílet článek

Francouzská automobilka byla nějaký čas nucena sledovat, jak si tržní podíl ve střední třídě rozebírají konkurenti. To by se však mělo po příchodu nového modelu Talisman změnit. Nástupce Laguny dostal štíhlou pohlednou karoserii a nejmodernější technologie, které má Renault k dispozici. Talisman přijíždí na český trh ve dvou karosářských verzích - sedan a kombi.



Bezpečnost v první řadě
Renault Talisman stejně jako nový Espace nabízí širokou škálu asistenčních systémů starajících se o bezpečnost celé posádky:
  • Bezpečnost: adaptivní tempomat, Active Emergency Breaking,
  • Upozornění: upozornění opuštění jízdního pruhu, Safe Distance Warning, rozpoznávání dopravních značek a upozornění na překročení maximální povolené rychlosti, sledování mrtvého úhlu
  • Zjednodušení: zadní parkovací kamera, automatické přepínání dálkových světel, head-up display, poloautomatická parkovací brzda, el. víko zavazadlového prostoru s funkcí hands-free otevírání, samočinný parkovací asistent.


Zajímavý je systém Multi-Sense, který dokáže zcela přizpůsobit chování vozu přáním řidiče. Výběrem módu řízení od nejvíce komfortního po sportovní dokáže řidič změnit jízdní vlastnosti vozu:
  • Parametry natočení kol pomocí systému 4Control,
  • Nastavení variabilního odpružení Electronic Dumper Control,
  • Reaktivitu motoru,
  • Chování dvouspojkové automatické převodovky EDC,
  • Tuhost posilovače řízení.


Nabídka motorů se omezí jen na šestnáctistovky

Pod kapotou se u sedanu i kombi objeví shodné pohonné jednotky. Zájemci mohou vybírat ze dvou benzínových motorizací a zájmeci o diesel pak ze třech verzí:
  • Energy TCe 150 (1,6 l/110 kW), dvouspojková sedmistupňová převodovka EDC
  • Energy TCe 200 (1,6 l/147 kW), dvouspojková sedmistupňová převodovka EDC
  • Energy dCi 110 (1,6 l/81 kW) ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou
  • Energy dCi 130 (1,6 l/96 kW) ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou
  • Energy dCi 160 (1,6 l/118 kW) přeplňovaný dvěma turbodmychadly výhradně ve spojení s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou EDC


Talisman Grandtour je praktičtější
Verze Grandtour má na zadních sedadlech o 30 mm více místa nad hlavou. Daleko snažší je i přeprava zavazadel. Přístup do zavazadlového prostoru usnadňuje nízká ložná hrana (571 mm nad zemí) a široký vstupní otvor (1074 mm). Podobně jako u sedanu se výklopná záď otevírá elektricky. Díky modulárnímu systému Easy Break je možné dvěma páčkami v zavazadlovém prostoru snadno sklopit lavici nesouměrně dělenou v poměru 3:2. Talisman Grandtour
má objem zavazadlového prostoru po roletku 572 litrů (podle VDA) a ložnou délku 1116 mm. Se sklopenými zadními opěradly se ložná délka natáhne na 2010 mm a vytvoří ložný objem téměř 1700 litrů (podle VDA).



Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Renault ČR

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Toyota C-HR hybrid je fantastický vesmírný stroj, který jezdí za hubičku
Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Test: Kia Sportage v hybridu zdolala rakouské Alpy překvapivě levně Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč Test: Kia Ceed SW - benzínové kombi se spotřebou dieselu

Tipy z autobazarů

Dacia Duster

Rok výroby 2020

288 900 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2019

699 000 Kč

Renault Mégane

Rok výroby 2019

170 000 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2015

239 000 Kč