Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
Osobní verzi Partneru nahradil Rifter a přicházející Partner bude výhradně užitkovým vozem. Na trh se v České republice dostane na začátku roku 2019 za cenu od 390 000 Kč, přičemž o pohon se budou starat výhradně vznětové pohonné jednotky. Levnější verze spoléhající na diesel 1.6 BlueHDi o výkonu 75 nebo 100 koní spojený vždy s pětistupňovým manuálem, dražší varianty pak pohání 1.5 BlueHDi s výkonem 130 koní a šestirychlostní manuálí převodovkou.
K dispozici budou dvě délky karoserie a dvě varianty nosnosti (standarní 650 kg a zvýšená 1000 kg).
Třebaže bylo k dnešnímu dni kabinou Peugeot i-Cockpit® vybaveno 5 000 000 vozů, u užitkového vozu se objevuje zcela poprvé. V kabině tak nechybíkompaktní volant se dvěma plochými díly pro lepší uchopení a ovladatelnost: rychlejší a méně únavné manévrování a větší potěšení z jízdy, vyvýšená přístrojová deska umístěná v zorném poli řidiče umožňuje číst důležité informace a nespouštět přitom oči z cesty.
Kapacitní dotykový displej 8" umístěný do středu palubní desky je natočený směrem k řidiči a poskytuje mu přímý a permanentní přístup k hlavním funkcím, jimiž nastavuje svůj komfort: rádio, navigace, nastavení vozu, telefon.
Peugeot Partner je vybaven dvěma kamerami. Jedna je umístěná ve stojce vnějšího zpětného zrcátka u spolujezdce a druhá v horní části zadních dvoukřídlových dveří. Kamery zajišťují: boční pohled na stranu spolujezdce a hlídání mrtvého úhlu; pohled na okolí za vozem pro snazší manévrování ve skladech, na staveništích s mnoha překážkami a v městském prostředí. Záběry kamer jsou promítány na displej nacházející se na místě vnitřního zpětného zrcátka pro okamžité přiblížení okolního prostředí, lepší schopnost reagovat a posílení bezpečnosti.
INDIKÁTOR PŘETÍŽENÍ
Nový Peugeot Partner, disponující velkou nosností a užitečným nákladovým prostorem, je vybaven indikátorem přetížení[3]. Jedná se o obzvláště inovativní technologii zajišťující bezpečnost v každé situaci.
Funguje to jednoduše, ale účinně: hmotnost nákladu je automaticky zvážena při nastartování vozu, přičemž je možné také vážení u stojícího vozu pomocí příslušného ovladače v nákladovém prostoru. Jakmile náklad vozu dosáhne 90% hranici povolené hmotnosti, rozsvítí se na ovladači bílá LED žárovka. Přesáhne-li tuto hranici, rozsvítí se žlutá LED žárovka a zároveň se na palubní desce objeví vizuální výstraha.
Ukazatel přetížení je vysoce praktický a účinný nástroj pro záruku bezpečnosti. Tím, že upozorní na přetížení vozu, zamezí zhoršení jeho jízdních vlastností a sníží rizika, která jsou s tím spojena, jako např. prasknutí pneumatiky, ztráta kontroly nad vozem, předčasné opotřebování vozu, vyšší spotřeba paliva či riziko pokuty.
NEJMODERNĚJŠÍ TECHNOLOGIE
Seznam technologických prvků výbavy je úctyhodný a v tomto segmentu nevídaný. Vyrovná se vozu SUV Peugeot 3008 a jeho součástí jsou:
- Elektrická parkovací brzda se snadno ovládá, navíc se odstraněním ruční brzdy uvolnil prostor pro přihrádku nebo rozšíření sedadla ve verzi se třemi místy v první řadě.
- Rozšířený systém rozpoznávání dopravního značení zobrazuje dopravní značky a maximální povolenou rychlost doporučuje jako hodnotu pro omezovač rychlosti / tempomat.
- Aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu upravuje v případě nepozornosti řidiče dráhu vozu.
- Systém sledování pozornosti řidiče prostřednictvím kamery (Driver Attention Alert) sleduje chování řidiče a analyzuje pohyby volantu. Pokud systém zjistí pokles pozornosti řidiče, upozorní ho zvukovým a vizuálním signálem.
- Access Safety Brake pro případ zjištění rizika srážky. Automatické přepínání dálkových světlometů na potkávací a naopak. Couvací kamera „Visiopark 180°“ přenáší na displej okolí za vozem v úhlu 180°, s možností klasického zobrazení 180° (ptačí perspektiva) nebo „zoom“ s přiblížením překážky. Sledování mrtvého úhlu s výstražnou kontrolkou ve vnějších zpětných zrcátkách.
- Hands-free přístup a startování vozu. Konektivitu zajišťuje velký barevný dotykový displej 8"[5]. Displej je natočený na řidiče a umístěný na dosah jeho ruky. Jeho součástí jsou dva porty USB, jack konektor, připojení Bluetooth. Systém doplňuje funkce Mirror Screen, kompatibilní s protokoly Mirror Link®, Apple Carplay™ a Android Auto™. Dalším moderním doplňkem z oblasti konektivity je bezdrátová nabíječka na chytrý telefon.3D navigační systém v češtině je propojen s hlasovým ovládáním a umožňuje jednoduché a intuitivní vyhledávání bodů zájmu. Zahrnuje mapa Evropy s doživotní aktualizací zdarma.
Osobitý vzhled „Business Partnera“
Jelikož je užitkový vůz nástrojem mobility a spoluutváří image svého uživatele, u nového vozu Peugeot Partner byla věnována zvláštní péče energickému a atraktivnímu designu. Přebírá rysy nového vozu Peugeot Rifter, a dokonale tak zapadá do aktuálního stylu modelové řady Peugeot.
Přední část vozu je ušlechtilá, moderní a mohutná a pyšní se znakem lva, který byl zabudován do vertikální masky chladiče, čímž zvýrazňuje propracovanost předních linií a dodává vozu působivý vzhled.
Profil stvrzuje sílu stylu. Proporce jsou dokonale vyvážené s krátkou horizontální kapotou, zvýšeným těžištěm a zkrácenými převisy. Postavení předních a zadních zkosených částí symetricky proti sobě tvaruje boky a propůjčuje celkové siluetě vozu novou podobu.
Ostrohranný nárazník vzadu zpevňuje dolní část vozu a nabízí optimální odolnost pro každý den. Dvoukřídlové dveře podtrhují mohutnost vozu a zlepšují ochranu nákladu před krádežemi. Volitelně jsou k dispozici výklopné zadní dveře.
Interiér vozu odpovídá designu osobních vozů značky Peugeot. Je elegantní a stylově čistý. Vnitřní prostor je ergonomicky řešený a všestranný. Četné úložné prostory mu dodávají bezchybnou funkčnost. Zrak okamžitě upoutá palubní deska, která je součástí uspořádání interiéru Peugeot i-Cockpit®, a na níž se vše nachází na dosah ruky, aby se řidič mohl co nejlépe soustředit na řízení. Myšleno bylo také na usnadnění čištění vozu, takže u verzí Active a Polocombi jsou součástí sériové výbavy kaučukové podložky pod nohy.
Rozměry navržené pro usnadnění práce
Vývoj nového vozu Peugeot Partner se opíral o základní potřeby profesních uživatelů. Cílem bylo dosáhnout maximální funkčnosti v každé situaci. Rozměry vozu s délkou 4,40 m u verze L1 garantují optimalizovanou délku ložné plochy 1,81 m a dokonale odpovídají standardu segmentu. Tato délka umožňuje naložit dvě europalety o kapacitě od 3,30 m3 do 3,80 m3 podle zvolené verze.
Tyto hodnoty jsou ještě vyšší u verze L2, jejíž délka činí 4,75 m (+ 35 cm). Nabízí délku ložné plochy 2,16 m a objem nákladového prostoru mezi 3,90 m3 a 4,40 m3.
Nový Peugeot Partner využívá upravenou platformu EMP2, na níž stojí i jiné nejnovější modely značky Peugeot. Tato kvalitní báze umožnila krátké převisy vozu a zaručuje malý poloměr otáčení pro snadnější manévrování. Pro otočení vozu tedy u verze L1 stačí 10,82 m a u verze L2 11,43 m. Hodnota užitečného zatížení je v segmentu nejvyšší a pohybuje se od 650 kg do 1 000 kg, a to jak u verze L1, tak u verze L2.
MODULARITA VŽDY K SLUŽBÁM
Pro bezpečné upevnění nákladu je v základní sériové výbavě k dispozici 6 úchytných kroužků a 4 další mohou být volitelně přidány do poloviční výšky. Nákladový prostor zůstává použitelný za každé situace: k dispozici je zásuvka 12 V a posílené osvětlení prostřednictvím 6 LED žárovek se světelným tokem 237 lm.
Přístup je zajištěn bočními posuvnými dveřmi (volitelně), úplné otevření nákladového prostoru je možné zadními dvoukřídlovými dveřmi (2/3–1/3, volitelně výklopné dveře[9]). Pro přepravu dlouhého nákladu lze využít výklopný střešní otvor tzv. girafon.
Podle zvolené verze může být nový Peugeot Partner vybaven nastavitelnou lavicí Multiflex umožňující několikeré nastavení vnitřního prostoru:
Dopředu se mohou posadit 3 osoby. Tato praktická možnost je podnikateli velice oceňována, neboť umožňuje převážet osoby i pracovní nástroje a optimalizovat přitom počet cest. Díky absenci ruční brzdy mohlo být prostřední sedadlo rozšířeno.
Uvnitř vozu je možné dosáhnout ploché podlahy, navýšit objem nákladového prostoru o 400 l a ložnou plochu prodloužit až na 3 m ve verzi L1 a na 3,35 m u verze L2, přičemž je možné zachovat místo pro přepravu dvou osob díky sklopnému postrannímu sedadlu pro spolujezdce.
Sedák postranního sedadla jde sklopit, což umožňuje přepravovat vysoký náklad. Z vozu je možné si učinit mobilní kancelář díky podložce na psaní zabudované do sklopného opěradla prostředního sedadla. Využití podložky bylo optimalizováno, takže je možné ji natočit jak na řidiče, tak na spolujezdce. Pod sedákem prostředního sedadla se nachází úložný prostor uzamykatelný visacím zámkem.
Zcela poprvé nabízí nový Peugeot Partner u délky L2 možnost verze Polocombi z výroby. Lavice byla převzata z nového vozu Peugeot Rifter pro zajištění komfortu a prostoru na nohy, který je v rámci segmentu rekordně velký. Unikátní v této kategorii je také sklopná druhá řada sedadel zajišťující velký přepravní prostor při zachování sedadla spolujezdce. Toto sedadlo je také sklopné do roviny, což usnadňuje přepravu dlouhých předmětů.
Úložné prostory pojmou celkově až 113 l a byly navržené pro všestranné využití. Nacházejí se na dosah ruky a jsou důmyslně rozprostřené po celé kabině: dolní přihrádka spolujezdce, zavazadlový prostor, úložný prostor nad hlavou řidiče a spolujezdců a horní přihrádka spolujezdce. Horní přihrádka spolujezdce zaujímá místo airbagu typu „bag in roof“ a může pojmout počítač s displejem 15", nebo je možné ji využít jako chladící prostor. Otvor pro kabel umožňuje počítač nabíjet přímo v úložném prostoru.
PŘEHLED MOTORŮ:
Nabídku benzinových motorů 1.2 PureTech tvoří:
- PureTech 130 S&S s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8;
- PureTech 110 S&S s šestistupňovou manuální převodovkou.
- Motory PureTech jsou opatřeny filtrem Gasoline Particulate Filter pro snížení emisí pevných částic.
Při uvedení vozu na trh v České republice budou v nabídce výhradně dieselové motory, a to ve třech variantách:
- BlueHDi 130 S&S s šestistupňovou manuální převodovkou;
- BlueHDi 100 S&S s pětistupňovou manuální převodovkou;
- BlueHDi 75 s pětistupňovou manuální převodovkou.
Všechny dieselové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic (FAP) a systémem selektivní katalytické redukce (SCR). Tato technologie umožňuje snížit emise již při nastartování vozu a bez nutnosti přidání aditiva pro FAP. V budoucnu se k projektu Nový Peugeot Partner připojí celá řada partnerských společností zajišťující přestavby vozů pro různé účely: např. pick-up, doručování zásilek, 4×4…