Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund

vloženo

Nový Mustang v provedení Fastback nebo Convertible si v Evropě objednalo již více než 2 200 zákazníků, přičemž první vozy by měly dorazit k evropským prodejcům Fordu v červenci. Nový Mustang je ve zrychlení na stovku nejrychlejším velkosériově vyráběným Fordem.

Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund

Ford zároveň prozradil, že nový Mustang si již objednalo více než 2 200 evropských zákazníků. Je to poprvé v půlstoleté historii modelu, kdy se Mustang prodává také v Evropě. Zákazníci se mohou rozhodnout pro vidlicový osmiválec 5,0 l o výkonu 310 kW (421 k) a točivém momentu 530 Nm, popřípadě pro hospodárnější 2.3 EcoBoost s parametry 233 kW (317 k) a 432 Nm.


Mustang Fastback 5.0 V8 se šestistupňovou manuální převodovkou dosáhne rychlosti 100 km/h již za 4,8 sekundy od rozjezdu. To je nejlepší hodnota ze všech v Evropě nabízených modelů značky Ford od malosériového supersportu Ford GT z roku 2005. Ford Mustang Fastback 2.3 EcoBoost s manuální převodovkou pokoří metu 100 km/h za 5,8 s.

Charakter Mustangu lze přizpůsobit aktuálním podmínkám a rozpoložení řidiče prostřednictvím přepínatelných jízdních režimů. Mimo veřejné komunikace lze používat funkce Track Apps, které monitorují jízdní výkony vozu. Mustang s motorem 5.0 V8 disponuje také funkcí Launch Control regulující míru protáčení zadních kol tak, aby se vůz co nejrychleji rozjel z místa. V zatáčkách může nový Mustang dosáhnout příčného zrychlení až 0,97 g.

Mustang s novým motorem 2.3 EcoBoost zvládne sprint 0-100 km/h za 5,8 s, má kombinovanou spotřebu 8,0 l/100 km a emise CO2 179 g/km.



Radost z jízdy i na závodní dráze
Na evropské trhy bude nový Ford Mustang sériově dodáván se sportovním paketem, který obsahuje výkonnější brzdy a účinnější chlazení. Na sportovním jízdním projevu se podílí i vyspělá konstrukce podvozku a karoserie.

Jednotlivé jízdní režimy se přepínají tlačítky na středové konzole. Zvolený režim se promítne do nastavení elektronického stabilizačního systému AdvanceTrac, plynového pedálu, řízení a případně i samočinné převodovky. K dispozici jsou režimy Normal, Sport+, Track a Snow/Wet. Nezávisle na tom lze ještě přizpůsobit odezvu elektrického posilovače řízení, jenž dává na výběr z módů Normal, Comfort a Sport.

Funkce sdružené pod názvem Track Apps umožňují řidiči sledovat jízdní výkony vozu. K jejich ovládání slouží tlačítka na volantu a údaje se zobrazují v přístrojovém štítu. K dispozici je akcelerometr a měření zrychlení a brzdného výkonu – to zaznamená brzdnou dráhu i čas potřebný k zastavení ze zvolené rychlosti.



Funkce Launch Control
, která je k dispozici v Mustangu s motorem 5.0 V8 a manuální převodovkou, drží při úplném sešlápnutí plynového pedálu otáčky motoru v rozmezí 3 000-4 500 ot./min. Po uvolnění spojky reguluje točivý moment na zadních kolech tak, aby zajistila maximální záběr pneumatik a tím co nejrychlejší rozjezd z místa. Další funkcí vyhrazenou pro osmiválec je Line Lock. Ta aktivuje přední brzdy, aby mohl řidič zahřát zadní pneumatiky protáčením.

O ideální rovnováhu mezi sportovním chováním a jízdním komfortem se stará nezávislé zavěšení kol, tvořené vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovou nápravou „Integral Link“ vzadu. Přední vzpěry mají konstrukci se dvěma kulovými čepy. Díky tomu mohli konstruktéři použít rozměrné, výkonné brzdy a zachovat zpětnou vazbu řízení.

Karoserie je o 28 procent tužší než u předcházející generace Mustangu. Zásluhu na tom má kromě jiného použití vysokopevnostních ocelí, laserového svařování a hydraulického tváření. Vyšší pevnost karoserie přitom znamená lepší ovladatelnost i komfort odpružení a vyšší úroveň bezpečnosti.

K zajištění přesného a jistého ovládání vozu přispívá rovněž rozdělení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou v poměru 54:46 (5.0 V8), respektive 53:47 (2.3 EcoBoost). Kapota motorového prostoru, přední blatníky a součásti zavěšení, hnacího řetězce i brzd jsou vyrobené z hliníku.

Klasický design a moderní výbava
Nový Ford Mustang je nabízen v karosářských variantách Fastback a Convertible, na výběr je manuální i samočinná převodovka. Klasické designové prvky jako trojrozměrné třídílné zadní svítilny, charakteristická lichoběžníková maska nebo „žraločí“ profil čelní stěny odkazují do historie tohoto legendárního modelu.



Ford Mustang pro evropské trhy se vyrábí v továrně Flat Rock v americkém Michiganu. Sériová výbava obsahuje 19“ kola z lehké slitiny, bixenonové světlomety, dvouzónovou klimatizaci, LED zadní svítilny a zadní difuzor. To ale není vše.

Sériově se v Evropě bude dodávat rovněž audiosystém s devíti reproduktory a systém SYNC 2 s hlasovým ovládáním a 8“ dotykovou obrazovkou. Na výběr je 10 odstínů laku karoserie.

Ford Mustang lze na evropském trhu objednávat výhradně v provozovnách Ford Store. První vozy by měly dorazit k prodejcům v červenci. To platí i v České republice, kde lze americkou ikonu objednat za ceny od 880 000 Kč.

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund Fotografie k článku Nový Mustang zvládne sprint 0-100 km/h za méně než 5 sekund

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Chystáte se na hory autem? Pořiďte si střešní nosič

Chystáte se na hory autem? Pořiďte si střešní nosič

Chystáte se na hory autem, ale lyžařské vybavení se vám nevejde do zavazadlového prostoru? Praktický střešní nosič snadno a rychle připevníte ke střeše auta a přepravíte jím až 6 párů lyží nebo 3 snowboardy. Jak vybrat..

Suzuki Swace v prodeji. Hybridní kombi stojí od 610 900 Kč

Suzuki Swace v prodeji. Hybridní kombi stojí od 610 900 Kč

Po 20 letech se do nabídky značky Suzuki vrací model s karoserií kombi. Je jím nová řada Swace, která jako první Suzuki..

Videotest: Honda Jazz e:HEV - nejvykutálenější auto letošního roku

Videotest: Honda Jazz e:HEV - nejvykutálenější auto letošního roku

Nová Honda Jazz překvapivě dobře hraje uvnitř, baští do 5 litrů na 100 kilometrů a život s ní je..

Seat Tarraco posiluje, vrchol nabídky má 245 koní a stovku umí za 6,2 sekundy

Seat Tarraco posiluje, vrchol nabídky má 245 koní a stovku umí za 6,2 sekundy

Španělská automobilka zvyšuje výkonovou laťku u svého velkého SUV zahájením výroby modelu Tarraco 2.0 TSI 245 k DSG..

Riziko na zimních silnicích roste s rychlostí a nesprávným stylem jízdy

Riziko na zimních silnicích roste s rychlostí a nesprávným stylem jízdy

Zimní měsíce již tradičně vybízejí k cestování za relaxací v přírodě a sportováním spojeným se sněhovou nadílkou...