Nový Ford Focus zlevňuje, Classic končí
Focus ještě koncem roku prodával dvě generace zároveň. Předchozí generaci nabízel pouze v s dvojicí motorů s jedinou výbavou ve dvou karosářských provedeních. Díky tomu jste mohli tento model pořídit již za 279.900 Kč. Tomu je konec. V nabídce zůstává pouze současná verze, která ovšem zlevnila a nabízí široké možnosti volby. Nově se pod kapotou Focuse objevil litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost.
Ford Focus Classic se dobře prodával. Po skončení prodejů musí automobilka udržet prodeje Focusu a tak přichází zlevnění současného "nového" Focusu (u pětidveřové karoserie hatchback a čtyřdveřového sedanu se cena snížila plošně o 16.000 Kč, u verze kombi dokonce o 20.000 Kč). Za 329.990 Kč pořídíte pětidveřový hatchback vybavený zážehovou 1.6 Ti-VCT o výkonu 63 kW v základní výbavě Trend. Za silnější 77 kW verzi je nutné připlatit 10.000 Kč, přičemž ještě silnější varianta jedna-šestky s 92 kW přijde na dalších 28.000 Kč. Všechny vyjmenované výkonnostní verze jsou spojené s manuální pětirychlostní převodovkou.
Novinkou v ceníku Focuse je litrový přeplňovaný tříválec EcoBoost s maximálním výkonem 92 kW, který přijde ve výbavě Trend na 377.990 Kč, což je 48.000 Kč více než stojí základní 1.6 Ti-VCT (zde je nutné zmínit, že žádná jiná značka nemá v nižší střední třídě vůz poháněný litrovým tříválcem. Ford udává u tohoto motoru průměrnou spotřebu rovných pět litrů na 100 kilometrů (u sedanu a kombi je spotřeba o desetinku vyšší).Nejlevnější diesel v podobě šestnáctistovky Duratorq TDCi o výkonu 70 kW přijde nejméně na 394.990 Kč. Za silnější 85 kW verzi je nutné připlatit 28.000 Kč. Vznětový dvoulitr je k dispozici až s druhou výbavou Titanium, přičemž je nabízen pouze v jediné výkonnostní verzi 103 kW. Silnější 120 kW dvoulitr z nabídky úplně vymizel.
Základní pohonnou jednotkou dlouhé verze kombi je benzínová jedna-šestka o výkonu 77 kW, která ve spojení s výbavou Trend přijde na 369.990 Kč. Kombi je vždy oproti pětidveřovému hatchbacku dražší o 30.000 Kč.