Nový Ford Explorer Plug-in Hybrid uspěl v nárazových testech Euro NCAP. Dostal plný počet hvězd. | Autanet.cz

Nový Ford Explorer Plug-in Hybrid uspěl v nárazových testech Euro NCAP. Dostal plný počet hvězd.

Nejnovější generace amerického sedmimístného SUV byla podrobena nárazovým testům a jejich výsledek příjemně překvapil. Pět hvězdiček a vynikající nabídka bezpečnostních systémů.

Ochrana posádky je v novém Exploreru na nejvyšší úrovni a svůj podíl na tom mají díly karoserie z ultravysokopevné oceli, jenž jsou vyráběné patentovanou metodou automobilky. Vše podporuje soustava bezpečnostních senzorů umístěných v přední a zadní části vozu. Organizace Euro NCAP proto ocenila dalšími body to, že vůz nabízí již ve standardu široký balík bezpečnostních technologií.


Ford k vylepšení samotné bezpečnosti využil inovativní výrobní proces prostorového tváření. Díky tomu se mu povedlo integrovat trubky z ultravysokopevnostní martenzitické oceli také do rámu čelního skla a střechy vozu. Ocel vytvrzená do té úrovně, že technologické otvory se do ní musí řezat laserem, se vyválcuje do trubkového tvaru a prostorovým tvářením se poté ohne do tvaru hokejky. Tím pádem vznikne jednodílný sloupek a střešní nosník s pevností v tahu 1700 MPa. To je hodnota, která překonává i nosná lana slavného mostu přes záliv Golden Gate v San Francisku v USA.

Ultravysokopevné boční výztuhy pak zasahují až do podlahy a ohýbají se do výsledného tvaru speciálním patentovaným procesem. Tím je zaručena dokonalá ochrana cestujících i vysokonapěťového akumulátoru. V rámci aktivní bezpečnosti jsou v novém Exploreru nejmodernější asistenční technologie. Za zmínku stojí předkolizní asistent s detekcí chodců a cyklistů, inteligentní omezovač rychlosti nebo systém udržování v jízdním pruhu.

„Sériově montovaný systém autonomního brzdění před překážkou si vedl skvěle ve zkouškách funkčnosti při nízkých rychlostech, které jsou typické pro městský provoz a často při nich dochází k úrazům, například krční páteře. Ve všech testovaných scénářích došlo k odvrácení kolize nebo k jejímu zmírnění,“ uvádí zpráva organizace Euro NCAP.

Naprostou novinkou je prvek zvaný brzdový asistent při couvání. Prostřednictvím radaru a ultrazvukových senzorů dokáže rozpoznat překážky, které jsou vyšší než 28 cm, širší než 7,5 cm a v rozsahu rychlostí 1,5 až 12 km/h umí vůz sám automaticky zabrzdit, pokud je to nutné k odvrácení srážky. Brzdový asistent poté podrží vůz na místě po dobu 1,5 sekundy, aby měl řidič před pokračováním manévru dostatek času na vyhodnocení situace.

Nový Ford Explorer Plug-in Hybrid ukrývá pod svou kapotou benzinový třílitrový šestiválec EcoBoost, který dosahuje výkonu 336 kW (457 koní) a nabídne točivý moment 825 Nm. Výkon je pak posílán na všechna čtyři kola skrze automatickou převodovkou s deseti převodovými stupni. Ford uvádí, že nový Explorer ujede čistě na elektrický pohon až 48 kilometrů. Ba co víc, jedná se o jeden ze čtrnácti elektrifikovaných modelů, které značka uvede na trh do konce příštího roku.

Lithium-ionovou baterii elektromotoru o kapacitě 13,1 kWh lze nabíjet přes port umístěný na levé straně auta. Baterie se může samozřejmě dobíjet i během jízdy, k čemuž slouží technologie rekuperačního brzdění, která zachycuje kinetickou energii. Řidič má možnost vybrat hned ze čtyř jízdních režimů. K dispozici jsou EV Auto (automatický), EV Now (elektrický režim až do vybití baterie), EV Later (elektřina v baterii se ukládá na pozdější dobu) a EV Charge (průběžné dobíjení za jízdy).

Kromě vyspělé bezpečnosti a chytrého hybridního pohonu, nabízí nový Ford Explorer Plug-in Hybrid hned dvě výbavy. První z nich je sportovně stylizovaný Explorer ST-Line a na luxus zaměření zákazníci mohou sáhnout po verzi Explorer Platinum.

redakce


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

529 000 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

139 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2021

469 900 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč