Nový Citroën C1 v prodeji od 164.900 Kč
Omlazený vzhled, úspornější motory a nová technika uvnitř vozu. To je nový Citroën C1, který se aktuálně dostává do prodeje, přičemž jeho pořizovací cena zůstává i nadále velmi výhodná díky speciální sérii Furio.
První z "kolínských trojčat" prošel omlazovací kůrou Peugeot 107, nyní přichází na scénu Citroën C1, který byl stejně jako jeho bráškově uveden na trh v červnu 2005. Od té doby se na celém světě prodalo více než 620.000 ks C1. Po příchodu Škody Citigo na trhy je logickým krokem modernizace a celkové vylepšení.
Omlazená C1 je stále nabízena s dvojicí karosérií (třídveřová a pětidveřová), přičemž s délkou pouhých 344 cm dokáže převést čtyři dospělé. C1 tak patří mezi nejkratší mini auto a chlubí se poloměrem otáčení 9,63 m. Objem zavazadlového prostoru může uživatel změnit díky sklopitelné zadní lavici a kromě běžných 139 litrů (objem pod krytem zavazadlového prostoru) nabízí pak více než 700 litrů.Světlomety si zachovaly svůj zaoblený tvar a na úrovni nárazníků, které také prošly faceliftem, se objevují mlhovky a hlavně denní světla s LED diodami. V zadní části si zachovává C1 originální skleněné víko zavazadlového prostoru, které je opatřeno novým logem a označením. V nabídce jsou čtrnáctipalcová kola „Notus“ s novým designem, ale byla zachována i litá čtrnáctipalcová kola „Rift“, u kterých došlo k malé změně: kryty šroubů jsou nyní zdobeny novým logem. C1 se pyšní novým odstínem karoserie, který se objevil již u vozů Citroën C3 a Citroën DS3: modrá Boticelli. Jde o svěží pastelovou barvu, která doplňuje nabídku pro rok 2012, jež dále zahrnuje matné i metalické odstíny jako je červená Scarlett, žlutá Tritium, modrá Electra, bílá Lipizan, černá Caldéra a dvě šedé (jedna světlá: Gallium a jedna tmavá Carlinite). Maska chladiče nové C1 je již od úrovně Confort opatřena chromovanou lištou.
V interiéru se objevuje barva karoserie. Spodní část palubní desky, středová konzola a dveřní panely jsou šedé až černé a pro lepší soulad tak mají stejný odstín jako vrchní část palubní desky. U verzí s pilotovanou převodovkou se objevuje volant obšitý kůží, zatímco řadicí páka manuální převodovky dostala novou hlavici. Čalounění sedadel u verzí Confort a Exclusive je vyvedeno v nové látce Orsai Multicolore. Základní verze výbavy používá tkaninu Nokimat Mistral. K dispozici je i příplatkové čalounění kůže/Alcantara, které C1 dodává nádech luxusu. Nový je audiosystém CD s funkcí Connecting Box, který zobrazuje hodiny a dokáže dekódovat formáty MP3 a zahrnuje i funkci Bluetooth. Ve spodní části střední konzoly ho doplňuje USB konektor a zástrčka typu Jack. Mezi další technologické novinky patří ovládací páčky na volantu, které jsou u tohoto modelu poprvé spojeny s manuální pilotovanou převodovkou, nebo parkovací asistent v nabídce příplatkové výbavy…
Podle Citroënu došlo k vylepšení jízdních vlastností, a to díky lepšímu fungování posilovače řízení a tlumičům, které zajišťují větší živost a lepší filtraci otřesů při nízkých rychlostech. Pokud jde o výbavu, nový Citroën C1 využívá řadu technologií, díky nimž je jízda ve městě i mimo město bezpečnější, jako je ABS, airbagy, brzdový asistent pro kritické situace EBA, úchyty Isofix, elektronický rozdělovač brzdných sil a ESP (za příplatek u všech verzí výbavy).
C1 je nabízena s benzínovým tříválcovým motorem s výkonem 68 k. S manuální převodovkou vykazuje nižší spotřebu a nižší emise (4.3 l/100 km ve smíšeném režimu a 99 g CO2/km). Další alternativou je model s pilotovanou manuální převodovkou. V této verzi je spotřeba Citroënu C1 s motorem 1.0i pouhých 4,5 l/100 km a emise činí 104 g CO2/km.
Nová C1 přijde v třídveřové verzi na 164.900 Kč v základní výbavě Attraction, přičemž druhý pár dveří přijde o 5.000 Kč dráže. U druhého stupně výbavy Tendance je kromě standardní pětirychlostní manuální převodovky možné volit robotizovanou převodovku, která je oproti manuální vždy o 15.000 Kč dražší. Citroën přichystal také již dříve oblíbenou speciální sérii Furio, která vychází z výbavy Tendance a navíc přináší manuální klimatizaci, autorádio a přední mlhové světlomety, přičemž stojí o pouhých 10.000 Kč více. Plně vybavený Citroën C1 ve výbavě Furio tedy pořídíte za 189.900 Kč, resp. 204.900 Kč v pětidveřové variantě.