Nový Citroën C1 v prodeji od 164.900 Kč

19. 03. 2012
Sdílet článek

Omlazený vzhled, úspornější motory a nová technika uvnitř vozu. To je nový Citroën C1, který se aktuálně dostává do prodeje, přičemž jeho pořizovací cena zůstává i nadále velmi výhodná díky speciální sérii Furio.

První z "kolínských trojčat" prošel omlazovací kůrou Peugeot 107, nyní přichází na scénu Citroën C1, který byl stejně jako jeho bráškově uveden na trh v červnu 2005. Od té doby se na celém světě prodalo více než 620.000 ks C1. Po příchodu Škody Citigo na trhy je logickým krokem modernizace a celkové vylepšení.


Omlazená C1 je stále nabízena s dvojicí karosérií (třídveřová a pětidveřová), přičemž s délkou pouhých 344 cm dokáže převést čtyři dospělé. C1 tak patří mezi nejkratší mini auto a chlubí se poloměrem otáčení 9,63 m. Objem zavazadlového prostoru může uživatel změnit díky sklopitelné zadní lavici a kromě běžných 139 litrů (objem pod krytem zavazadlového prostoru) nabízí pak více než 700 litrů.

Světlomety si zachovaly svůj zaoblený tvar a na úrovni nárazníků, které také prošly faceliftem, se objevují mlhovky a hlavně denní světla s LED diodami.  V zadní části si zachovává C1 originální skleněné víko zavazadlového prostoru, které je opatřeno novým logem a označením. V nabídce jsou čtrnáctipalcová kola „Notus“ s novým designem, ale byla zachována i litá čtrnáctipalcová kola „Rift“, u kterých došlo k malé změně: kryty šroubů jsou nyní zdobeny novým logem. C1 se pyšní novým odstínem karoserie, který se objevil již u vozů Citroën C3 a Citroën DS3: modrá Boticelli. Jde o svěží pastelovou barvu, která doplňuje nabídku pro rok 2012, jež dále zahrnuje matné i metalické odstíny jako je červená Scarlett, žlutá Tritium, modrá Electra, bílá Lipizan, černá Caldéra a dvě šedé (jedna světlá: Gallium a jedna tmavá Carlinite). Maska chladiče nové C1 je již od úrovně Confort opatřena chromovanou lištou.

V interiéru se objevuje barva karoserie. Spodní část palubní desky, středová konzola a dveřní panely jsou šedé až černé a pro lepší soulad tak mají stejný odstín jako vrchní část palubní desky. U verzí s pilotovanou převodovkou se objevuje volant obšitý kůží, zatímco řadicí páka manuální převodovky dostala novou hlavici. Čalounění sedadel u verzí Confort a Exclusive je vyvedeno v nové látce Orsai Multicolore. Základní verze výbavy používá tkaninu Nokimat Mistral. K dispozici je i příplatkové čalounění kůže/Alcantara, které C1 dodává nádech luxusu. Nový je audiosystém CD s funkcí Connecting Box, který zobrazuje hodiny a dokáže  dekódovat formáty MP3 a zahrnuje i funkci Bluetooth. Ve spodní části střední konzoly ho doplňuje USB konektor a zástrčka typu Jack. Mezi další technologické novinky patří ovládací páčky na volantu, které jsou u tohoto modelu poprvé spojeny s manuální pilotovanou převodovkou, nebo parkovací asistent v nabídce příplatkové výbavy…

Podle Citroënu došlo k vylepšení jízdních vlastností, a to díky lepšímu fungování posilovače řízení a tlumičům, které zajišťují větší živost a lepší filtraci otřesů při nízkých rychlostech. Pokud jde o výbavu, nový Citroën C1 využívá řadu technologií, díky nimž je jízda ve městě i mimo město bezpečnější, jako je ABS, airbagy, brzdový asistent pro kritické situace EBA, úchyty Isofix, elektronický rozdělovač brzdných sil a ESP (za příplatek u všech verzí výbavy).

C1 je nabízena s benzínovým tříválcovým motorem s výkonem 68 k. S manuální převodovkou vykazuje nižší spotřebu a nižší emise (4.3 l/100 km ve smíšeném režimu a 99 g CO2/km). Další alternativou je model s pilotovanou manuální převodovkou. V této verzi je spotřeba Citroënu C1 s motorem 1.0i pouhých 4,5 l/100 km a emise činí 104 g CO2/km.

Nová C1 přijde v třídveřové verzi na 164.900 Kč v základní výbavě Attraction, přičemž druhý pár dveří přijde o 5.000 Kč dráže. U druhého stupně výbavy Tendance je kromě standardní pětirychlostní manuální převodovky možné volit robotizovanou převodovku, která je oproti manuální vždy o 15.000 Kč dražší. Citroën přichystal také již dříve oblíbenou speciální sérii Furio, která vychází z výbavy Tendance a navíc přináší manuální klimatizaci, autorádio a přední mlhové světlomety, přičemž stojí o pouhých 10.000 Kč více. Plně vybavený Citroën C1 ve výbavě Furio tedy pořídíte za 189.900 Kč, resp. 204.900 Kč v pětidveřové variantě.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Citroën, TPCA, Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč