Nové Mitsubishi Outlander PHEV ve výbavě Intense za 959 900 Kč se ukázalo na e-Salonu 2019
Začátkem letošního roku vstoupil na český trh modernizovaný model Mitsubishi Outlander ve verzi PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle). To znamená, že se jedná o paralelní hybridní automobil, jehož baterie lze dobíjet i z externího zdroje elektrické energie. A právě tenhle vůz se ukázal na probíhajícím pražském e-Salonu v nové základní výbavě nesoucí označení Intense.
Co japonské SUV s kabelem nabídne? V základu najdeme sedm airbagů, halogenové přední světlomety, bezpečnostní systémy (ABS, ASC, TCL, HSA), funkce LED denního svícení, dešťový a světelný senzor nebo 18“ litá kola.
Vůz přitom využívá kombinaci dvou elektromotorů, kdy každý z nich pohání jednu nápravu a oba nabízejí drobné navýšení výkonu (82 koní přední a 95 koní zadní). K tomu se přidává klasický benzinový čtyřválec o objemu 2,4 litru s výkonem 135 koní a točivým momentem 211 Nm. Ten je u aktuálního provedení vybavený generátorem. Hlavní benzinový motor přitom často slouží jen jako generátor, který dodává potřebnou energii do akumulátorů. Vůz sám upřednostňuje oba elektromotory a až při prudkém sešlápnutí plynu (nebo ve vyšších dálničních rychlostech) se do hry zapojí benzinový agregát. Navíc je tu možnost jet až do rychlosti 135 km/h čistě na elektrický a bezemisní režim.
Pohonná soustava dosahuje maximálního systémového výkonu 224 koní, do plna nabitý a natankovaný Outlander ujede až 800 km a průměrná spotřeba se dle metodik WLTP pohybuje okolo 1,8 litru na 100 km. Na čistě elektrický režim ujede nový Outlander PHEV až 54 kilometrů a v případě potřeby lze při zhoršených jízdních podmínkách využít pohon všech čtyř kol S-AWC. Tenhle japonský krasavec je tak vhodný jak do měst s přísnými emisními zónami, tak i na zasněžené hory.
Outlander PHEV nabízí pět jízdních režimů. Prvním je čistě elektrický, který auto preferuje pokaždé, když má jeho baterie alespoň 30 %. Dále je tu pseudohybridní, to když kapacita baterií klesne pod určitou hodnotu, a nebo si chcete nechat zbytek elektrické energie na později. Využít se dá taktéž nabíjecí režim, který spotřebuje část paliva na výrobu elektřiny a pro dynamičtěji jezdící řidiče je tu úplně nový režim Sport. V tomto případě lze využít veškerý dostupný výkon na maximum. Pro jízdu po zasněžených horách lze aktivovat nastavení Snow, kdy je více energie posíláno na zadní nápravu až do poměru 50:50.
Statistiky říkají, že byl tento model v letech 2015, 2016 a 2017 nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě napříč všemi segmenty. Kdo si pořídí nové Mitsubishi Outlander PHEV, dostane osmiletou záruku na baterii pohonu. To vše za cenu startující nově na částce 959 900 Kč. A pro ty, kdo by ještě nevěděli, s tímto vozem lze díky nízkým emisím CO2 (40 g/km) parkovat zdarma na modrých zónách po celé Praze.
redakce