Nové BMW X3 dostalo hranaté ledvinky a české ceny

Prodej bude spuštěn ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku a při uvedení do prodeje budou k dispozici čtyři provedení se zážehovými a vznětovými motory, včetně modelu M Performance a plug-in hybridního provedení.

Čtvrtá generace mimořádně oblíbeného BMW X3 se představila. Přichází s novým pojetím designu a především interiéru s výbavou nejmodernějšími asistenčním systémy a digitálními službami. 


Pátá generace technologie BMW eDrive pro plug-in hybridní pohon v novém BMW X3 30e xDrive nabízí ve srovnání s předchozím modelem mnohem razantnější nástup výkonu a zároveň výrazně delší dojezd na elektřinu. Jeho plug-in hybridní systém tvoří zážehový čtyřválec nejnovější generace a také značně modernizovaný elektromotor, který je integrován do osmistupňové převodovky Steptronic, specifické pro tento model.

Zážehový 2litrový motor nového BMW X3 30e xDrive dosahuje maximálního výkonu 140 kW/190 k a nejvyššího točivého momentu 310 Nm. Elektromotor vyvinutý pro hybridní pohon je spolu s řídicí elektronikou součástí osmistupňové převodovky Steptronic Sport, což šetří hmotnost a prostor. K celkovému výkonu systému přispívá výkonem až 135 kW/184 k. Pro zvýšení maximálního točivého momentu elektromotoru z 250 Nm až na 400 Nm na vstupu do převodovky se používá předřazený redukovaný převod, který je výsledkem vlastního vývoje BMW. Kompaktní elektromotor tak může generovat efektivní hnací sílu, které by bylo možné standardně dosáhnout pouze pomocí mnohem větší jednotky, což představuje zřetelný rozdíl jak při rozjezdu, tak při razantním pružném zrychlení.

Kombinace obou pohonných jednotek zvyšuje celkový výkon nového BMW X3 30e xDrive na 220 kW/299 k, zatímco maximální kombinovaný točivý moment se oproti předchůdci zvýšil o 30 Nm na 450 Nm. Díky tomu nové BMW X3 30e xDrive zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,2 sekundy. Maximální rychlost činí 215 km/h, přičemž v čistě elektrickém režimu vůz dosáhne maximální rychlosti 140 km/h.

Vysokonapěťová baterie nového BMW X3 30e xDrive umístěná pod zadními sedadly je rovněž součástí páté generace technologie BMW eDrive. Nyní nabízí 19,7 kWh využitelné kapacity, což je téměř dvojnásobek oproti dřívějšku. Prodloužený dojezd nyní činí 81 až 90 kilometrů, což řidičům umožňuje s nulovými emisemi absolvovat nejen jízdy po městě a každodenní dojíždění do práce, ale i delší cesty.

48V mild hybridní technika pro zážehové a vznětové motory. Systematická elektrifikace umožňuje všem ostatním variantám nového BMW X3 velmi rychlý nárůst výkonu a vyšší hospodárnost díky 48V mild hybridní technologii. V případě BMW X3 se používají dva různé systémy. Čtyřválcový vznětový agregát nového BMW X3 20d xDrive spolupracuje s řemenem poháněným startér-generátorem, který nabízí výkon 8 kW/11 k a maximální točivý moment 25 Nm. U modelů BMW X3 M50 xDrive a BMW X3 20 xDrive se zážehovým motorem je 48V mild hybridní systém tvořen elektromotorem, který funguje jako startér-generátor připojený přímo ke klikovému hřídeli. Stejně jako u plug-in hybridního modelu je tento systém integrován do skříně osmistupňové převodovky Steptronic spolu s její řídicí elektronikou. V závislosti na jízdní situaci generuje točivý moment 200 Nm a doplňkový výkon až 13 kW/18 k, což spalovacímu motoru pomáhá zajistit plynulou, dynamickou a zároveň hospodárnou jízdu. Startér-generátor připojený přímo ke klikovému hřídeli u zážehových modelů navíc umožňuje čistě elektrickou jízdu při velmi nízkých rychlostech, například při parkování či manévrování.

Výkonný vysokootáčkový zážehový motor nového BMW X3 20 xDrive. 2litrový zážehový čtyřválec z nové generace motorů, který pracuje pod kapotou BMW X3 20 xDrive, se vyznačuje okamžitým nástupem výkonu, vysokootáčkovým charakterem a příkladnou hospodárností. Kromě 48V mild hybridní technologie jsou tyto vlastnosti dány především rozsáhlou modernizací základního motoru. Řada inovací zahrnuje Millerův pracovní cyklus, který zkracuje dobu otevření sacích ventilů, přepracovaný tvar sacích kanálů a spalovacích prostorů, zapalovací systém s aktivní cívkou a integrovanou elektronikou. Příprava směsi je optimalizována pomocí nového systému duálního vstřikování. Kromě stávajícího vysokotlakého vstřikovacího systému je nyní část paliva vstřikována nízkotlakým systémem ještě před spalovacími prostory (nepřímé vstřikování). Současně se zlepšil výkon systému přeplňování a mezichladiče. Základem pro čistě elektrickou jízdu při extrémně nízkých otáčkách jsou přepínatelná vahadla na výfukové straně variabilního časování ventilů VALVETRONIC.

Nová pohonná jednotka dosahuje maximálního výkonu 153 kW/208 k (kombinací spalovacího motoru o výkonu 140 kW/190 k při 4400–6500 1/min a integrovaného elektromotoru o výkonu až 13 kW/18 k) a maximálního točivého momentu 330 Nm (kombinací spalovacího motoru s točivým momentem až 310 Nm při 1500–4000 1/min a integrovaného elektromotoru s točivým momentem až 200 Nm). Díky tomu nové BMW X3 20 xDrive zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,8 sekundy. Tento výkon není na úkor hospodárnosti, neboť kombinovaná spotřeba paliva činí 7,6–6,9 l/100 km a emise CO2 dosahují 172–156 gramů na kilometr v cyklu WLTP.

Nejnovější generace vznětového motoru v novém BMW X3 20d xDrive. Vznětový čtyřválec nového BMW X3 20d xDrive je výkonnější a hospodárnější než kdykoli předtím. Kromě 48V mild hybridní technologie je vybaven také odlehčeným klikovým hřídelem s písty z tvrzené oceli s nízkým třením a grafitovým povlakem pístních kroužků, jakož i počítačem řízeným aktivním olejovým čerpadlem. Stejně tak byla vylepšena technologie BMW TwinPower Turbo, která je základním stavebním kamenem tohoto 2litrového motoru. Ve snaze snížit spotřebu paliva a emise byla zvýšena účinnost dvoustupňového systému přeplňování a vylepšením prošly také systémy vstřikování paliva common-rail a recirkulace výfukových plynů.

Nový agregát dosahuje maximálního výkonu 145 kW/197 k, přičemž nejvyšší točivý moment vrcholí hodnotou 400 Nm. Nové BMW X3 20d xDrive zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy. Vynikající hospodárnost vozu se projevuje kombinovanou spotřebou paliva 6,5–5,8 litru na 100 kilometrů a emisemi CO2 171–153 g/km v cyklu WLTP.

Osmistupňová převodovka Steptronic s řadicími páčkami ve standardní výbavě. Všechny pohonné jednotky dostupné pro nové BMW X3 jsou standardně spojeny s osmistupňovou převodovkou Steptronic, která je vždy na míru přizpůsobena danému modelu. Vysokonapěťový elektromotor pro BMW X3 30e xDrive a startér-generátor připojený přímo ke klikovému hřídeli u BMW X3 20 xDrive jsou integrovány do příslušné verze převodovky. Všechny varianty nové samočinné převodovky se vyznačují nižší hmotností, ještě plynulejšími změnami převodových stupňů a rychlejším řazením, které je výsledkem jejich zdokonaleného hydraulického ovládání. Elektricky ovládané olejové čerpadlo se stará o mazání převodovky a udržuje optimální tlak oleje ve fázích, kdy je motor vypnutý v důsledku aktivace funkce Start-Stop nebo v režimu jízdy setrvačností.

Systém pohonu všech kol BMW xDrive: další vylepšení jízdních vlastností, nižší hmotnost, vyšší účinnost a lepší akustický komfort. Rozsáhlým zdokonalením prošel i systém pohonu všech kol BMW xDrive, kterým jsou standardně vybaveny všechny varianty nového BMW X3. Průkopník inteligentního pohonu všech kol ve své čtvrté generaci rozděluje hnací sílu na jednotlivá kola mimořádně efektivním a hospodárným způsobem. Elektronicky řízená vícelamelová spojka v rozvodové skříni, propojená se systémy hnacího ústrojí a podvozku, zajišťuje rychlé a přesné rozdělování hnacího momentu mezi přední a zadní kola podle jízdní situace. Systém BMW xDrive upřednostňuje kola zadní nápravy, což zlepšuje trakci, agilitu a v neposlední řadě také jízdní vlastnosti v zatáčkách, kterými je značka BMW proslulá.

Nejnovější verze rozvodovky je schopna přenášet na přední kola ještě větší točivý moment. Kromě toho se podařilo snížit tepelné zatížení systému v extrémně dynamických jízdních situacích. Lepší provozní vlastnosti jsou rovněž předzvěstí nižší hmotnosti. Nový systém aktivní regulace hladiny oleje dále zvyšuje hospodárnost pohonu BMW xDrive. Centrální uložení rozvodové skříně pomáhá zlepšit akustické vlastnosti systému pohonu a také omezuje vibrace, které jsou přenášeny do karoserie nového BMW X3.

Model                                  Druh pohonu                Výkon           Cena vč. DPH

BMW X3 20 xDrive               4válec, 2,0 l            153 kW/208 k        1 472 900 Kč

BMW X3 M50 xDrive            6válec, 3,0 l           293 kW/398 k      2 094 300 Kč

BMW X3 20d xDrive             4válec, 2,0 l            145 kW/197 k        1 518 400 Kč

BMW X3 30e xDrive        4válec, 2,0 l, PHEV      220 kW/299 k       1 623 700 Kč


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Alfa Romeo Tonale 1.3 Turbo PHEV - kráska co má 280 koní a jezdí za pět litrů
Test: Toyota Prius plug-in hybrid - zachraňuje planetu a svého majitele jentak neomrzí Mazda CX-80 v prodeji. S šestiválcem stojí jako Škoda Kodiaq Škoda Enyaq cenově dostupnější. Přijíždí ve verzi Tour za 899.000 Kč Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

199 777 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

299 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

139 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

709 000 Kč