Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října | Autanet.cz

Nové BMW X1 dostalo pohon předních kol, v prodeji od října

06. 06. 2015
Sdílet článek

Druhá generace modelu X1 přináší několik razantních změn. Zadní pohon vystřídá pohon předních kol, pod kapotou budou výhradně čtyřválce a karoserie povyrostla na výšku o 53 mm, přičemž ve všech ostatních směrech BMW ubíralo (rozvor je kratší o 90 mm a délka o 38 mm).

BMW X1 sDrive18d je standardně vybaveno novou šestistupňovou manuální převodovkou, u níž zajišťuje hladký chod funkce přizpůsobení otáček. Senzor řazení slaďuje otáčky motoru s rychlostí otáčení vstupní hřídele převodovky, což má za následek velmi hladké řazení. V rámci volitelné výbavy se alternativou pro manuální převodovku v BMW X1 sDrive18d stává nově vyvinutá 8stupňová převodovka Steptronic, která je v ostatních modelech standardem. Nová verze automatu překvapí vylepšenou vnitřní účinností, ještě hladším chodem a dynamičtějšími
změnami převodů. Modely BMW X1 sDrive18i a BMW X1 sDrive16d, které přijdou na trh v listopadu 2015, budou standardně vybaveny šestistupňovou převodovkou a na přání 6stupňovou převodovkou Steptronic.



Inteligentní pohon všech kol xDrive je pro druhou generaci BMW X1 nabízen ve zdokonalené podobě. Kompaktní, lehký a hospodárný systém pohonu všech kol přenáší sílu motoru mezi přední a zadní nápravu přesně podle toho, co vyžaduje situace – a to neustále. Propojení se stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control) umožňuje systému jednat v předstihu, a reagovat tak na jakékoliv náznaky přetáčivosti či nedotáčivosti. Zasahuje pomocí přesunu síly na kolo či kola, která točivý moment co nejefektivněji využijí. Systém BMW xDrive navíc zajišťuje výbornou trakci, optimalizovanou směrovou stabilitu a vylepšenou dynamiku zatáčení, a to za všech jízdních podmínek. Kromě toho díky propojení systémů DSC a xDrive může řidič pouhým stiskem tlačítka aktivovat Hill Descent Control (HDC), neboli asistent sjíždění příkrých svahů.

Systém xDrive v novém BMW X1 sestává z jednostupňového diferenciálu s kuželovým ozubením vpředu a elektrohydraulicky ovládané vícelamelové spojky na zadní nápravě. Tyto prvky jsou propojeny dvoudílným spojovacím hřídelem. Při běžných situacích je síla přenášena na přední kola. Pokud je třeba, spojka – s pomocí elektrohydraulického čerpadla – přenese až 100 procent výkonu motoru na zadní kola. Zvládne to ve zlomku sekundy, aniž by při tom rušila řidiče. Systém DSC neustále zásobuje důležitými jízdními daty řídicí jednotku hydraulického čerpadla, aby mohla analyzovat jízdní situaci. Mezi zásadní data patří rychlost jízdy, příčné a podélné zrychlení, úhel natočení volantu, rychlost otáčení kol, stoupání, pozice pedálu plynu a nastavení DSC i voliče jízdních režimů. Tyto informace jsou využity k určení – a neustálému přesunu – ideálního poměru hnací síly mezi přední a zadní kola.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

BMW Group

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Volvo V60 2,0 T6 4x4 Recharge TAŽNÉ ČR

Volvo V60 2,0 T6 4x4 Recharge TAŽNÉ ČR

Rok výroby 2022

849 900 Kč
Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Škoda Yeti 1.2 TSi Active

Rok výroby 2012

128 900 Kč
Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Rok výroby 2019

649 000 Kč
Škoda Enyaq iV 80X 195kW 4X4 HEAD-UP,TČ

Škoda Enyaq iV 80X 195kW 4X4 HEAD-UP,TČ

Rok výroby 2022

699 900 Kč