Nissan slaví 20. narozeniny háčku na tašku

vloženo

Kultovní háček na tašku umístěný na palubní desce se poprvé objevil v březnu 1996 ve výbavě Nissanu Almera. Stejně jednoduchý designérský přístup zaměřený na zákazníka dnes rozvíjí oceňovaný crossover Qashqai i další modely značky Nissan.

Nissan slaví 20. narozeniny háčku na tašku Nissan slaví 20. narozeniny háčku na tašku

Vyspělé technologie zaměřené na podporu řidiče nabízí celá modelová řada vozů Nissan včetně oceňovaného crossoveru Qashqai. Tato mimořádně vyspělá řešení procházejí neustálým vývojem, jehož cílem je zlepšit požitek z vlastnictví vozu. Konstruktéři společnosti Nissan však vědí, že velký efekt mohou mít i jednoduché nápady. V tomto měsíci si Nissan připomíná 20 let od debutu jednoho z nejslavnějších prvků výbavy – populárního háčku na tašku.


Háček umístěný na palubní desce se poprvé objevil v březnu 1996 ve výbavě kompaktního rodinného hatchbacku Almera. Sloužit měl k zavěšení kabelky či nákupní tašky. V médiích se pro něj rychle ujala přezdívka „curry hook“. Šlo totiž o skvělou pomůcku, jak zabránit znečištění podlahy vozu od rozlitých nápojů či rozsypaného jídla.

Dnes je tento háček nedílnou součástí výbavy oceňovaných crossoverů značky Nissan, například modelů Qashqai a X-Trail. Změnilo se pouze jeho umístění – z přístrojové desky se přesunul do zavazadlového prostoru.

Nissan do svých vozů integroval mnoho podobných jednoduchých řešení, aby řidičům usnadnil život. Patří mezi ně například deska „Karakuri“ v zavazadlovém prostoru, známá také pod názvem Flexi-Board, kterou najdete ve výbavě vozů Nissan Qashqai, Juke a Note. Umožňuje vlastníkům rozdělit podle potřeby nákladový prostor vozu. Navíc ji lze v různých variacích nastavit tak, aby podpírala nebo chránila přepravovaný náklad. Pokud ji právě nepoužíváte, lze ji díky chytré konstrukci složit na podlahu zavazadlového prostoru.

Stejně důkladně promýšleli konstruktéři společnosti Nissan také nejnovější pick-up Navara. V jeho výbavě figuruje třeba 12voltová elektrická zásuvka v horní přihrádce palubní desky. Jde o ideální řešení pro zákazníky, kteří chtějí na čelní sklo vozu připevnit vlastní přenosnou satelitní navigaci. Řidičům tak na přístrojové desce nepřekáží žádné potenciálně nebezpečné kabely a prostředí řidiče zůstává přehledné a uklizené. Ve výbavě modelu Navara s integrovanou satelitní navigací zákazníci tuto zásuvku samozřejmě nenajdou.

V rámci filozofie společnosti Nissan, která staví potřeby zákazníků na první místo, není podobné chytré uvažování žádnou novinkou. Když v září 1986 z nové výrobní linky v britském Sunderlandu sjel první vůz Nissan Bluebird, měl ve sdruženém přístrojovém panelu před volantem integrovány dva analogové měřiče ujeté vzdálenosti. Proč? Především proto, aby firemní uživatelé mohli snadno oddělit a zaznamenat počet najetých kilometrů při služebních a soukromých jízdách. Tehdy šlo o jedinečný prvek výbavy, který je dnes standardní součástí digitálních ukazatelů v sériově vyráběných vozech téměř všech značek.

Řada inovací tohoto druhu vznikla v hlavách odborníků z řad konstruktérů v evropském Technickém ústředí společnosti Nissan v britském Cranfieldu.

David Moss, viceprezident oddělení návrhu a vývoje vozidel, k tomu řekl: „Prvky výbavy, jako jsou měřiče ujeté vzdálenosti, elektrické zásuvky, desky v zavazadlovém prostoru či slavný háček na tašku, svědčí o jediném: Konstruktéři společnosti Nissan nikdy nezapomínají na to, že zákazníci se k nám často vracejí právě díky těmto chytrým nápadům, které řidičům usnadňují život.“


Nissan Europe

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nissan slaví 20. narozeniny háčku na tašku Fotografie k článku Nissan slaví 20. narozeniny háčku na tašku

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Honda Accord sedmé generace dodnes zaujme designem, láká ale i skvělou pověstí. Drtivá většina ojetin má ale opravdu hodně najeto, což některé zájemce odradí.

Hyundai i20 N - hodně ostrý hatchback je tady, má 230 koní a samosvor

Hyundai i20 N - hodně ostrý hatchback je tady, má 230 koní a samosvor

Zcela nový model i20 N bude uveden na evropské trhy na jaře 2021. Novinka umí stovku za 6,7 sekundy a letí až 230 km/h...

Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná

Test: Toyota Corolla 2.0 GS Hybrid - Corolla nemusí být nudná

Corollu kombi můžete mít v zajímavém provedení GR Sport, která nekřičí do světa, že se jedná o sportovce ale v případě..

Čím jezdí Lucie Borhyová? S novým autem už stačila vyrazit na dovolenou

Čím jezdí Lucie Borhyová? S novým autem už stačila vyrazit na dovolenou

Tak schválně, jaký vůz populární moderátorka aktuálně řídí? Menší nápovědou je fakt, že v Česku tahle značka zrovna moc..

Volkswagen Golf GTI Clubsport je tady. Má 300 koní a snížený podvozek

Volkswagen Golf GTI Clubsport je tady. Má 300 koní a snížený podvozek

Nový Golf osmé generace zrychluje tempo. Volkswagen představuje po verzích GTI, GTE a GTD další klenot z rodiny..