Nissan používá k testování vozů extrémní metody

04. 10. 2015
Sdílet článek

Zpěvačka Mariah Carey to možná neví, ale hraje zásadní roli při vývoji každého crossoveru Nissan. Stejně jako medvěd hnědý a sbírka kelímků a lahví z celého světa.

Je to poprvé, co lídr na trhu crossoverů, společnost Nissan, odhaluje extrémní metody, jež využívá k testování svých nových vozů, včetně modelů X-Trail, Juke a rekordy lámajícího vozu Qashqai.


Důkladné technické metody usilují o napodobení reálného života a občas nešetrného používání, kterému jsou vozidla v každodenních situacích vystavena. Je to proto, aby zákazníci mohli důvěřovat prvotřídní kvalitě zpracování a odolnosti a tomu, že Nissan bere v úvahu potřeby zákazníků a tržní trendy.

Od vytvoření prvního crossoveru v roce 2007 provedl Nissan více než 150 000 testů napříč celou řadou crossoverů. Patří k nim:

  • Použití speciálních robotů pro otevírání a zavírání oken nejméně 30000krát pro každý model, při současném použití speciálního vulkanického prachu dovezeného zJaponska pro testování odolnosti vůči poškrábání a zajištění spolehlivého fungování mechanismu elektrického ovládání oken.
  • Používání pravých a levých směrových ukazatelů 2,25milionkrát pro každý model.
  • Spuštění stěračů čelního skla po dobu 480 hodin při různých rychlostech a nastaveních a při různých simulovaných povětrnostních podmínkách.
  • Přehrávání na audiosystému s vysokou hlasitostí po dobu 1200 dnů (tj. 1728000 minut) s použitím speciálně zvolených hudebních skladeb postihujících co nejširší rozsah frekvencí a rytmu. Chybět nesmí vysoké tóny Mariah Carey ani dunivé basy německé house music.
  • Spouštění závaží na skleněnou střechu, aby se ověřilo, že unese medvěda hnědého šplhajícího na automobil.
  • Použití nejrůznějších kelímků, lahví a nádob pro kontrolu praktičnosti držáků nápojů a úložných prostor ve dveřích.



Oddanost dokonalosti dosahuje takové míry, že se technici dokonce rozhodli přepracovat kapsu zadních dveří vozu Qashqai, když se ukázalo, že nová láhev oblíbené značky japonského zeleného čaje se do ní nevejde bez mírného promáčknutí. Než aby společnost riskovala nespokojenost zákazníka, raději změnila provedení kapsy, i když to stálo přes 50 000 eur.

Stejní technici a jejich chytří robotičtí pomocníci rovněž otevřeli kapoty crossoverů dohromady více než 48 000krát a dveře dokonce 1,2milionkrát. Může se to zdát přemrštěné, ale tyto počty musí překročit očekávané používání těchto dílů zákazníky po dobu životnosti vozu.



Crossovery Nissan stanovily také nové standardy z hlediska designu interiéru. Přes dvacet variant sedadla řidiče bylo více než 300krát vyhodnocováno a testováno, jestli jsou dost pohodlné. Testovalo se i obložení interiéru, jak odolá záludnému každodennímu znečištění, například čokoládou a olejem, rtěnkou, gelem na vlasy a kávou.

David Moss, senior viceprezident evropského návrhářského ústředí společnosti Nissan, k tomu říká: „Vytvořili jsme taková zařízení a používáme takové přístroje, že můžeme vypadat jako blázniví vynálezci. Ale všechno slouží k tomu, abychom měli jistotu, že řada crossoverů Nissan byla důkladně prověřena a že bude splňovat potřeby našich zákazníků. A rozhodně v tom budeme pokračovat i nadále."



Je to strategie, která bezpochyby funguje. V loňském roce přesáhl prodej crossoverů značky Nissan v Evropě 400 000 vozů, což představuje podíl 14,7% na trhu crossoverů. Dále to podtrhuje vedoucí pozici společnosti Nissan v tomto segmentu a prokazuje to, že jedinečný styl, vynikající účinnost a vyspělé technologie, které crossovery Nissan nabízejí, jsou přesně tím, co dnešní evropští zákazníci hledají.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

849 000 Kč