Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití

vloženo

Japonská automobilka mobilizuje a během následujících dvaceti měsíců představí 10 nových modelů. Prvním z nich je elektrické SUV s futuristickým designem a minimalistickým interiérem. Ariya bude k dispozici s pohonem dvou a čtyř kol a na výběr bude ze dvou kapacit baterie.

Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití

Vůz stojí na zcela nové platformě pro elektromobily s bateriemi v podlaze, která byla vytvořena v rámci aliance. V kabině nalezneme tlačítka na volantu, zatímco středový tunel se spoléhá na digitální řešení pomocí infotainmentu o úhlopříčce 12,3“, kterému sekunduje stejně velký digitální přístrojový štít. Potěší klasické ovládání hlasitosti audiosoustavy pomocí otočného ovladače.


Vůz disponuje hlasovým ovládáním, které se aktivuje pomocí hesla „Hey Nissan“ či „Hello Nissan“. K dispozici je také propojení s hlasovou asistentkou googlu a mluvit s vámi budou i asistentky chytrých telefonů. Ariya je prvním modelem značky Nissan, který se bude bezdrátově aktualizovat. Vše se ovládá dotykovými plochami, které nahrazují klasická tlačítka. Jednotlivé symboly funkcí jsou do palubní desky jakoby zapuštěné a po přiložení prstu nabízí haptickou odezvu.

Volit budete moci mezi 65 kWh nebo 90 kWh baterií. Slabší varianta v kombinaci s pohonem pouze jedné nápravy vystačí novince k ujetí 360 km a je spárována s motorem o výkonu 160 kW (215 k) a točivém momentu 300 Nm. Tato kombinace zaručí akceleraci z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a maximální rychlost 159 km/h. Druhou možností bude výkonnější provedení se dvěma elektromotory a paralelním pohonem všech kol, které dosahuje výkonu 290 kW (389 k) a 600 Nm. Stovku zvládne za 5,1 sekundy a rychlostní maximum bude činit 200 km/h.

Z domácí zásuvky půjde dobíjet výkonem 7,4 kW, z třífáze to bude 22 kW a pro nejrychlejší veřejné stanice si Nissan schovává výkon až 130 kW. 

V Japonsku se Ariya do prodeje dostane v polovině roku 2021. Kdy se dostane do Evropy nebo Česka není zatím známé.


redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Nissan

Fotografie k článku

Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití Fotografie k článku Nissan Ariya jezdí na elektřinu, má 400 koní a zdolá 483 kilometrů na jedno nabití

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Peugeot 208 1.5 BlueHDi - poslední malý mohykán s velkým srdcem

Test: Peugeot 208 1.5 BlueHDi - poslední malý mohykán s velkým srdcem

Najít na trhu malý automobil poháněný čtyřválcovým dieselem je téměř nemožné. Francouzská automobilka se lvem ve znaku jde proti aktuálním trendům a nabízí u modelu 208 vznětovou patnáctistovku BlueHDi. A nás zajímalo,..

Jakou ojetinu do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Jakou ojetinu do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum..

Na modernizovanou Kiu Rio stačí 300 tisíc korun, je žhavým konkurentem Fabie

Na modernizovanou Kiu Rio stačí 300 tisíc korun, je žhavým konkurentem Fabie

Kia Rio je prvním vozem Kia s benzínovým mild-hybridním pohonem. Inteligentní manuální převodovka se spojkou bez..

Test ojetiny: Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi - konkurent Octavie RS TDI

Test ojetiny: Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi - konkurent Octavie RS TDI

Výkonná kombi nižší střední třídy nám dokazují, proč jsou větší a těžší stroje obvykle naprosto zbytečné. Vždyť do..

Neriskujte na železničních přejezdech, v létě hrozí únava či oslepení sluncem

Neriskujte na železničních přejezdech, v létě hrozí únava či oslepení sluncem

Železniční doprava se v uplynulých dnech mediálně zviditelnila kumulací vážných nehod s tragickými následky a..