Nejsportovnější sedan střední třídy | Autanet.cz

Nejsportovnější sedan střední třídy

13. 09. 2007
Sdílet článek

Nové Audi A4 posunuje značku v rámci automobilové střední třídy výrazně kupředu. Motory, které pohánějí nový sedan - jak vznětové TDI, tak zážehové TSI nebo FSI - mají přímé vstřikování paliva do válců a kombinují tak vysoké výkony s vysokou účinností

Ve srovnání s předchozím modelem má nové Audi A4 sportovní proporce. Přední převis karoserie byl významně zkrácen, kapota i rozvor náprav byly naopak prodlouženy.V řetězci hnacího ústrojí si diferenciál a spojka (resp. hydrodynamický měnič) vyměnily svá místa, což umožnilo posunout přední nápravu o 154 mm vpřed.


Toto pokrokové řešení zajišťuje optimální rozdělení hmotnosti vozu mezi jednotlivé nápravy. Nové Audi A4 je nejsportovnějším sedanem v automobilové střední třídě: agilní, lehký a snadno ovladatelný. Jeho dynamický podvozek je zcela novou konstrukcí, v níž byla pro většinu komponent výchozím materiálem lehká hliníková slitina. Výsledky jsou pozoruhodné: mimořádně dynamické jízdní vlastnosti na silnici, přesné reakce a snadná ovladatelnost.

Nové high-tech prvky výbavy dělají jízdní dojmy v novém Audi A4 ještě více fascinující. Audi drive select například mění charakteristiky motoru, automatické převodovky, řízení a tlumení tak, aby odpovídaly v daném okamžiku řidičskému stylu osoby, která právě sedí za volantem. Řízení Audi dynamic steering mění převod řízení v závislosti na rychlosti jízdy a udržuje nové Audi A4 stále blízko fyzikálních limitů, takřka okamžitými změnami úhlu natočení kol. Systém řídící hydraulické tlumiče pérování mění charakteristiku tlumení individuálně u tlumičů jednotlivých kol, aby byla spojena nejvyšší jízdní bezpečnost se zábavou při řízení vozu.

Nové Audi A4 bude uvedeno na trh s nabídkou pěti motorů. Jejich výkony pokrývají spektrum od 105 kW (143 k) do 195 kW (265 k). Čtyřválcový zážehový motor je, stejně jako vznětové jednotky, přeplňován výfukovým turbodmychadlem a obě principielně odlišné skupiny motorů mají přímé vstřikování paliva do válců. S celou paletou motorů bude radost nové Audi A4 řídit a díky jejich vysoké provozní účinnosti klesá spotřeba paliva na hodnoty nižší než u modelů předchozí generace. K dispozici budou různé převodovky: šestistupňová manuální převodovka, automatická převodovka Tiptronic, převodovka multitronic s plynule variabilním převodem. Kombinovány mohou být s pohonem přední nápravy nebo pohonem všech kol quattro, který byl předmětem intenzivního vývoje, a tak jsou jeho provozní vlastnosti ještě dynamičtější než dosud.

Nové Audi A4 bude mít světovou výstavní premiéru na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v polovině září, na českém trhu se první vozy objeví v prosinci.

 


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů
Šestá generace Subaru Forester v Česku. Univerzální SUV se ničeho nebojí Test: Mazda CX-80 2.5 e-Skyactiv PHEV AWD Homura Test: Suzuki Swift 4x4 - nejlepší malé auto do sněhu Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze

Tipy z autobazarů

Ford Mondeo

Rok výroby 2020

399 000 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2015

228 800 Kč

BMW Řada 2

Rok výroby 2020

498 000 Kč

Toyota Auris

Rok výroby 2019

352 000 Kč