Na český trh míří nová Kia K4 určená všem, kteří nechtějí elektromobil | Autanet.cz

Na český trh míří nová Kia K4 určená všem, kteří nechtějí elektromobil

Novinka v podobě hatchbacku slibuje mraky místa pro nohy s největším zavazadelník ve své třídě

Kia uvádí na evropský trh zcela nový model K4 – hatchback, který přepisuje pravidla hry v kompaktní třídě. Novinka spojuje odvážný design, prostor srovnatelný s vozy vyšší kategorie a high-tech výbavu, která byla dosud doménou střední třídy. Kia K4 tak míří stát se novým etalonem moderní mobility pro evropské řidiče.


Dravý design

Nový K4 už na první pohled vyzařuje sebevědomí. Díky délce 4.440 mm a šířce 1.850 mm nabízí proporce, které jej řadí na samotnou hranici segmentu D. V interiéru pak přichází s rekordním prostorem pro cestující – vzadu nejvíce místa pro nohy ve třídě (964 mm) a zároveň dostatek prostoru nad hlavou (973 mm). Zavazadelník s objemem 438 litrů překonává konkurenci a hravě zvládne i rodinné výlety nebo stěhování.

Charakter vozu umocňuje výrazná křivka „plovoucí střechy“ s plynulým přechodem do zádě, hvězdná světelná signatura inspirovaná vlajkovým modelem EV9 a skryté kliky dveří. K4 nabídne i ikonický odstín Sparkling Yellow a sportovní verzi GT-Line se 17" či 18" koly, tříramenným volantem a lesklými černými doplňky.

„K4 není jen nový hatchback. Je to důkaz, že Kia dokáže přinést design, technologie a prostor z vyšší třídy do segmentu, kde to zákazníci nečekali,“ říká Sjoerd Knipping, provozní ředitel Kia Europe.

Pohony pro každou příležitost

Kia K4 ukazuje, že hatchback může být univerzálním partnerem pro každého. Zákazníci si budou vybírat z pěti variant pohonu – od úsporného benzínového motoru 1.0 T-GDI (115 k) se šestistupňovou manuální převodovkou přes mild-hybridní technologii až po výkonný 1.6 T-GDI se 180 koňmi a sedmistupňovým dvouspojkovým automate (150/180 k). Nabídku v příštím roce doplní plně hybridní verze. Dvě z pohonných jednotek jsou elektrifikované v podobě hybridní varianty, což podtrhuje strategii Kia postupně otevírat cestu k elektrické mobilitě i těm, kteří ještě nejsou připraveni přejít na čistě elektrický vůz.

„K4 jsme navrhli pro všechny, kdo chtějí jezdit dál, zvládnout více a přitom projevit svůj osobní styl. Je to odvážný krok směrem k chytřejší a udržitelné mobilitě,“ doplňuje Pablo Martínez Masip, viceprezident pro produkty a marketing Kia Europe.

Technologie z vyšších tříd už v základu

K4 patří k technologicky nejvyspělejším modelům své kategorie. Panoramatický digitální kokpit kombinuje přístrojový štít 12,3", dotykový infotainment 12,3" a ovládání klimatizace 5,3" v jediném moderním rozhraní ccNC. Standardem je podpora bezdrátového Apple CarPlay® a Android Auto™, nechybí ani možnost bezdrátového nabíjení telefonů či služby Kia Connect s aktualizacemi OTA a Wi-Fi hotspotem. Díky hlasovému asistentovi na bázi umělé inteligence může uživatel jednoduše říci „Hey Kia“ a následně ovládat různé funkce vozu nebo získávat informace (včetně uživatelské příručky nebo místních doporučení).

Prémiový audiosystém Harman Kardon® promění kabinu v koncertní sál, komfort posouvají vyhřívaná a odvětrávaná sedadla i čalounění ze syntetické kůže na biologické bázi. Aplikace Digital Key 2.0 s technologií UWB navíc umožňuje používat telefon jako klíč od vozu.

Bezpečnost na prvním místě

Nový K4 posouvá laťku bezpečnosti ve své třídě. Už v základu přináší kompletní sadu asistenčních systémů ADAS, které dělají každou jízdu klidnější a bezpečnější.

Při změně jízdního pruhu přichází ke slovu kamerový asistent sledování slepého úhlu (BVM), jenž na digitálním přístrojovém panelu zobrazí živý obraz z kamer. Spolu s asistentem pro odvrácení kolize ve slepém úhlu (BCA) tak výrazně snižuje riziko nehod při přejíždění z pruhu do pruhu.

Pokročilý adaptivní tempomat SCC2 umí nejen inteligentně přizpůsobovat rychlost provozu, ale v případě nouze dokáže vůz také zcela zastavit. Asistent pro jízdu na dálnici HDA 2.0 pak pomáhá držet bezpečný odstup, udržovat vůz v jízdním pruhu a bezpečně měnit pruhy.

Při vyjíždění z parkovacího místa přebírá iniciativu systém RCCA, který sleduje provoz zezadu a z boku. Vydává varování, a pokud je to nutné, dokáže i automaticky zabrzdit. Řidič navíc ocení 360° monitorovací systém (SVM), jenž pomocí několika kamer vytvoří dokonalý přehled o okolí vozu.

A nakonec – autonomní nouzové brzdění FCA2. Díky radaru a kameře rozpozná nejen vozidla, ale i chodce a cyklisty, a v kritické chvíli zabrání kolizi nebo alespoň zmírní její následky.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale
Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Škoda Superb 2.0 TSI 206kW L&K 4x4 DSG

Škoda Superb 2.0 TSI 206kW L&K 4x4 DSG

Rok výroby 2022

779 000 Kč
Škoda Octavia 1.5 TSI 110kW Ambition Plus

Škoda Octavia 1.5 TSI 110kW Ambition Plus

Rok výroby 2022

415 000 Kč
Škoda Enyaq iV 80X 195kW 4X4 HEAD-UP,TČ

Škoda Enyaq iV 80X 195kW 4X4 HEAD-UP,TČ

Rok výroby 2022

699 900 Kč
Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Rok výroby 2016

419 900 Kč