Mladoboleslavská Škoda vyrobila 7 milionů manuálních převodovek

vloženo

Závod společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi vyrobil již sedmimiliontou manuální převodovku. Tento počet se skládá ze šesti milionů převodovek typu MQ 200 a jednoho milionu převodovek typu MQ 100. Obě převodovky se používají v modelech značky Škoda i ve vozech dalších značek koncernu Volkswagen. Výroba převodovek v mladoboleslavském závodě zaměstnává téměř 700 pracovníků.

Mladoboleslavská Škoda vyrobila 7 milionů manuálních převodovek Mladoboleslavská Škoda vyrobila 7 milionů manuálních převodovek

„7 milionů vyrobených manuálních převodovek je důkazem konkurenceschopnosti mladoboleslavské výroby komponentů,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby. „Převodovky, vyráběné v Mladé Boleslavi, stejně jako převodovky DSG, vyráběné ve Vrchlabí, v každodenním mnohamilionovém nasazení přesvědčují svou nejvyšší kvalitou a absolutní spolehlivostí. V následujících letech výrobu agregátů značky ŠKODA dále posílíme,“ dodává Oeljeklaus.


Převodovka MQ 200 sjíždí v Mladé Boleslavi z linky již od roku 2000. Montuje se do vozů s benzinovými motory o objemu 1,0 až 1,6 litru. Jsou mezi nimi vozy značky ŠKODA, stejně jako modely značek Volkswagen, Audi a Seat. Objem výroby převodovky typu MQ 200 činí v současné době zhruba 1.200 kusů denně.

Převodovka MQ 100 se v Mladé Boleslavi vyrábí od roku 2011. Původně byla určena pro minivozy řady ‚New Small Family’ koncernu Volkswagen – tedy pro vozy ŠKODA Citigo, Volkswagen up! a Seat Mii. Dnes se převodovky typu MQ 100 používají i v dalších malých vozech koncernu Volkswagen, a to v kombinaci s benzinovým motorem o objemu 1,0 litru. Denní výrobní kapacita činí zhruba 1.400 kusů.

Vedle výroby převodovek MQ v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi je dalším pilířem výroby agregátů ve ŠKODA AUTO výroba přímo řazených automatických převodovek DQ 200 v závodě ve Vrchlabí. Od zahájení výroby v roce 2012 investovala ŠKODA AUTO společně s koncernem Volkswagen do tamní výroby zhruba 210 milionů eur. Automobilka navíc kapacity závodu ve Vrchlabí dále rozšiřuje: do března 2016 vzroste denní objem výroby až na 2 000 převodovek DQ 200. Dosud tam bylo celkem vyrobeno zhruba 960 000 převodovek typu DQ 200. Závod Vrchlabí zaměstnává přibližně 1 000 pracovníků.

Výroba převodovek ve dvou závodech podtrhuje vysokou kompetenci a konkurenceschopnost domácí automobilky v oblasti výroby agregátů, do které patří také výroba tří- a čtyřválcových motorů řady EA 211 a agregátů modelové řady EA 111.


Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Mladoboleslavská Škoda vyrobila 7 milionů manuálních převodovek

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Daewoo Lanos – jednoduchá technika, snadná údržba

Test ojetiny: Daewoo Lanos – jednoduchá technika, snadná údržba

Lanos, který se vyráběl do roku 2003, dnes patří mezi nejlevnější ojetiny na trhu. Pro nenáročné motoristy tak představuje lacinou cestu k vozu, který sice nemá nijak bohatou výbavu, ale klimatizací být vybaven..

Modernizace D1 míří do finále, všechna omezení zmizí v říjnu

Modernizace D1 míří do finále, všechna omezení zmizí v říjnu

Dálnice D1 mezi Hvězdonicemi a Mirošovicemi bude nejpozději v pondělí ráno před dopravní špičkou opět průjezdná bez..

Originální Land Cruiser Toma Hankse jde do dražby. Za kolik se vydraží?

Originální Land Cruiser Toma Hankse jde do dražby. Za kolik se vydraží?

Aukční dům Bonhams milovníkům terénních vozů i světa filmu nabízí výjimečnou hračku. V dražbě se prodává Toyota Land..

Omlazená Dacia Duster má české ceny a základ pořídíte do 300 tisíc korun

Omlazená Dacia Duster má české ceny a základ pořídíte do 300 tisíc korun

Dacia Duster po čtyřech letech prodejů přijíždí v modernizovaném provedení se základní cenou 284 900 Kč. To je více než..

Test ojetiny: Seat Ibiza – líbivá baculka ještě dobře poslouží

Test ojetiny: Seat Ibiza – líbivá baculka ještě dobře poslouží

Třetí generace modelu Ibiza vsadila na oblé tvary, které však dodnes zcela nezevšedněly. Díky tomu je o ni na trhu s..