Mitsubishi Outlander 2017 - myšák reaguje na požadavky zákazníků
Omlazené Mitsubishi Outlander modelového roku 2017 poznáte podle žraločí ploutvičky na střeše. Hlavní změny se ovšem udály zejména uvnitř vozu, přičemž se jedná nejen o kosmetické retuše, některá vylepšení, ale také zcela nové bezpečnostní systémy a vychytávky usnadňující řidiči život.
Novinkou Outlanderu modelového roku 2017 je vyhřívání čelního skla a také volantu, přičemž přední sklo je rozmrazováno pomocí tenoučkých drátků jen v případě, pokud venkovní teplota spadne pod 5°C.
Omezení japonská automobilka přichystala i u volantu, kde vyhřívání funguje maximálně půlhodinu a jen v místě úchopu (všechny tyto omezení mají za úkol chránit baterii).
V Outlanderu již nechybí osvětlení prostoru nohou a středové opěrky. Nová je uzavíratelná schránka s prostorem pro nápoje či víčko palivové nádrže, na které si zákazníci stěžovali. Zlepšení doznalo odhlučnění a klimatizace dostala nové chladící médium.
Ze středového panelu nadobro zmizela páka klasické ruční brzdy. Tu nahradilo tlačítko elektronické parkovací brzdy. Krok je to logický – kromě snadnějšího ovládání se nabízí možnost automatického zabrzdění a odbrzdění. Nová je grafika palubního počítače a změn doznalo i rozhraní multimediálního systému. Přesto použitý audiosystém značky Pioneer působí ve srovnání s nejnovějšími konkurety stále zastarale.
Mitsubishi Outlander dostalo novou bezpečnostní výbavu, která byla kromě jiného rozšířena o systém sledování mrtvého úhlu. Ten funguje při běžné jízdě, tak při předjíždění či couvání z parkovacího místa. Při běžné jízdě dvojice radarů umístěných v zadním nárazníku monitoruje oblast vedle vozu a těsně za vozem. Pokud řidič sepne směrová světla, radar začne sledovat přijíždějící auta až sedmdesát metrů za vozem a může tak včas upozornit na rychle přibližující se automobily (motocykly prý nemusejí radary vždy bezpečně rozeznat. A při couvání z parkovacího místa dokáží radary upozornit na přijíždějící vůz, což ovšem neplatí při šikmém stání, kdy stíní vedle zaparkovaná vozidla.
Vylepšení doznal systém varování před kolizí, který nově pozná i chodce. Systém používá laserový radar s kamerou, kterou Outlander zároveň využívá pro varování před opuštěním jízdního pruhu nebo automatického přepínání tlumených a dálkových světlometů. Japonské SUV se může pochlubit zajímavou funkcí „zmírnění nežádoucí akcelerace“.
Co je nového?
- Elektrická parkovací brzda EPB
- Automatické přidržení brzd BAH
- Monitorování mrtvého úhlu BSW
- Asistent změny jízdního pruhu LCA
- Sledování dopravy za vozem při couvání RCTA
- Systém předcházení kolizí FCM
- Automatická dálková světla AHB
- Ultrazvukový systém zmírnění nežádoucí akcelerace UMS
- Monitorování okolí vozu tzv. ptačí pohled
Zájemci o bezpečnostní pomocníky však budou muset sáhnout výhradně po automatické převodovce. Automatické přepínání tlumených a dálkových světel, asistent pro jízdu v pruzích, automatické brzdění s detekcí chodců nebo zmírnění nežádoucí akcelerace jsou dodávány výhradně k samočinné převodovce. Převodovka CVT se nově umí chovat jako klasický automat a simuluje řazení.
V rámci faceliftu nedošlo ke změně nabídky pohonných jednotek. Outlander se i tak nadále spoléhá na benzínový dvoulitr MIVEC s výkonem 110 kW kombinovaný s pětistupňovým manuálem nebo převodovkou CVT. Diesely zastupuje čtyřválec 2.2 DI-D dostupný ve dvou výkonnostních verzích (110 nebo 132 kW), přičemž u obou verzí se můžete rozhodovat mezi manuální šestirychlostní převodovku nebo šestirychlostní klasický automat. Kromě benzínového dvoulitru s manuálem se všechny verze spoléhají na pohon všech kol.
Zájemci o bezpečnostní pomocníky však budou muset sáhnout výhradně po automatické převodovce. Automatické přepínání tlumených a dálkových světel, asistent pro jízdu v pruzích, automatické brzdění s detekcí chodců nebo zmírnění nežádoucí akcelerace jsou dodávány výhradně k samočinné převodovce.
Mitsubishi zkušenosti zákazníků pečlivě studuje a průběžně reaguje na jejich kritiku.