Místo dvou dokladů jeden, stávající technické průkazy zůstávají platné, na STK osvědčení nezadrží

Od 1. ledna 2024 vstoupila v platnost nová pravidla týkající se technických průkazů. Největší změnou je to, že již nebudou nově vydávány velké technické průkazy.
yto průkazy a osvědčení o registraci vozidla (ORV) nahradí jediný doklad, kde jsou ty nejdůležitější technické parametry motorového vozidla. Místo dvou dokladů tak bude tištěn jen jeden. Klíčové je, že stávající doklady zůstávají nadále v platnosti. Doklady budou odebrány pouze v případě změny, např. prodeje vozidla.
Žádné plošné vybírání „velkých technických průkazů“ se tedy neděje. V případě nového vozidla dostanete již rovnou nové ORV, tedy jeden doklad. Všechny údaje o autě z registru silničních vozidel můžete kdykoli získat k ověření hned čtyřmi různými způsoby. Přes Portál dopravy, Portál občana, portál dataovozidlech.cz a aplikaci eTechničák. Druhé dvě jmenované možnosti mají navíc tu výhodu, že u nich není pro kontrolu dat nutné mít elektronickou identitu. Dále je ale stále možné požádat o výdej dat z registru silničních vozidel na úřadě.
Historicky chybné informace vzniklé ručním zadáváním údajů vám opraví na příslušném úřadě (ORP), anebo budete moci využít novinku: připravujeme žádost zdarma přes Portálu dopravy, pomocí které bude možné zažádat o bezplatné úpravy v registru silničních vozidel. Celý proces bude velmi jednoduchý, žadatel nafotí technický průkaz a úředník nesprávné údaje v registru upraví.
Důležitou informací také je, že technický průkaz vám nebude odebrán ani při návštěvě stanice technické kontroly. Naopak doporučujeme na kontroly technický průkaz vozit s sebou s tím, že i když se objeví nesoulad informací s registrem silničních vozidel, technik kontrolu provede, a navíc nafotí technický průkaz do Informačního systému technických prohlídek, a následně dojde zdarma k odstranění nesrovnalostí. Možnosti opravit chyby vzniklé ručním vkládám do systému je tak hned několik; slibujeme si od toho vyčištění dat v Registru silničních vozidel vzniklých ručním zadáváním a migrací dat z různých systémů.
Souhrn základních změn
Od 1. 1. 2024 je k vozidlu při registraci vydávám jen jeden doklad ORV – osvědčení o registraci vozidla. Tento doklad je vydáván k nově registrovému vozidlu. U vozidel, která mají technický průkaz (TP) a osvědčení o registraci vozidla (ORV), tedy dva doklady se nic nemění, vše zůstává platné a není potřeba provádět žádný úkon a nikam chodit.
Pokud s vozidlem pojedete na Stanici technické kontroly, doporučujeme si sebou vzít oba doklady (TP + ORV). STK prověří data v Registru silničních vozidel a na technickém průkazu, pokud bude nalezena neshoda elektronických dat a dat v technickém průkazu, tak STK technickou prohlídku vždy provede a technický průkaz nafotí do systému technických prohlídek a zapíše tuto informaci do protokolu o technické prohlídce.
Informace o neshodě dat bude předána do systému registru silničních vozidel, kde následně dojde k doplnění chybějících dat. Technický průkaz po provedení technické prohlídky Vám zůstává, nikdo jej nebude na STK odebírat.
Když budete provádět změnový úkon v registru silničních vozidel například změna vlastníka/provozovatele, tak zároveň vždy úředník zkontroluje data a chybějící data v případě potřeby doplní. Doplnění dat je vždy zdarma. Technický průkaz v tomto případě bude úřadem odebrán.
Úředník velký technický průkaz vždy zneplatní označením „Zrušeno“ (razítkem nebo ustřižením rohu) a datem, kdy k zneplatnění technického průkazu došlo. Žadatel však může požádat o vydání zneplatněného dokladu. V takovém případě je mu doklad vrácen a úředník tuto skutečnost zaznamená do spisu. Toto neplatí v případě padělaného nebo pozměněného technického průkazu.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Škoda Octavia 130 let 6MP 1,5TSI

Ford Transit Custom Van L1 Trend 2.0 EcoBlue 81 kW

Ford Mondeo Titanium Limited 1.5i 118kW
Mohlo by vás zajímat

Test ojetiny: Mercedes-Benz CLK - velké kupé či kabrio má stále šmrnc
První generace "cé-el-káčka" vychází z velké řady E. Nabízí tak skutečně velkorysý vnitřní prostor a skutečně skvělý kom ...

Test: Škoda Octavia 2.0 TDI DSG - jak to s novou Octavií vlastně je?
Novináři na ní házejí špínu, přesto se prodává jako housky na krámě. Řeč je o Octavii čtvrté generace, která přináší vel ...

Test: Mazda CX-30 je posledním SUV s obyčejným srdcem, které vydrží věky
Atmosférické srdce je v dnešní době vzácnost a my se s ním vydali proti času. ...
Nejnovější články

Test: Honda HR-V e:HEV Advance Style je balzámem na duši
Je menší než model ZR-V, ale nabízí ojedinělou vychytávku ...

Škoda Auto slaví nejlepší rok v historii. Octavia zválcovala ostatní modely
roce 2024 uvedla Škoda Auto na trh rekordní počet nových a modernizovaných vozů. To se projevilo na výrobě i prodeji. ...

Toyota představila nový elektromobil C-HR+ s dojezdem až 600 km
Nebude chybět verze 4x4 zvládající stovku za 5,2 sekundy ...
Nejčtenější články měsíce

Tipy z autobazarů

BMW X5
Rok výroby 2018

Volkswagen Golf Sportsvan
Rok výroby 2015

BMW Řada 2
Rok výroby 2020

Toyota Auris
Rok výroby 2019