Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec!

vloženo

Nový top model má postupně převzít štafetu po supersportu SLR a také připomenout veleslavný model 300 SL „Gullwing“ z poloviny padesátých let.

Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec! Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec!

Odkaz předchůdce je v designu SLS jasně patrný: Kromě nekonečně dlouhé kapoty, mohutné masky chladiče s velkým logem třícípé hvězdy a krátké svažující se zádě jsou to hlavně charakteristické vzhůru výklopné dveře.


SLS AMG se má stát pomyslnou výkladní skříní stuttgartského výrobce a tomu odpovídá jak cena (přes 177 tis. eur- cca 4,7 mil. Kč), tak použitá technika. Podvozek, rám i vnější panely karosérie jsou vyrobeny z hliníku resp. hliníkových slitin. Výrobce uvádí, že například samotná nevystrojená karosérie váží pouhých 241 kg. Koncepce pohonu vychází z uspořádání Transaxle, tedy motoru vpředu a převodovky před zadní hnanou nápravou.

Atmosférický vidlicový osmiválec s interním označením M159 a objemem 6,2 litru částečně vychází z dosavadního motoru M156 (známe jej z vozů s dovětkem ..63 AMG). Zásadní novinkou je použití takzvané suché klikové skříně, tedy mazání s externím zásobníkem oleje a sacím a výtlakovým čerpadlem pro jeho cirkulaci. Tím že odpadá klasická olejová vana má motor nižší konstrukční výšku a může být v karosérii usazen co nejníže pro snížení těžiště. Tento způsob mazání také naprosto eliminuje riziko výpadku mazání nasátím vzduchu během extrémního bočního či podélného přetížení, proto se používá například i ve Formuli 1.
Snad aby bylo mistrovství motorářů zachováno v „neposkvrněné“ podobě, spoléhá motor na klasické atmosférické sání. Velmi lehký motor (váží cca 205 kg) generuje ze zdvihového objemu 6208 ccm plných 420 kW při 6800/ min a točivý moment 650 N.m. při 4750/ min. Motor plní emisní normy Euro5.

Sedmistupňová automatika AMG Speedshift DCT využívá moderní dvouspojkovou technologii (u Mercedesu je to vůbec poprvé) a řidič si podobně jako u SLR může vybrat z několika módů řazení: od komfortního až po nekompromisně sportovní. Převodovka, která je ve společné skříni s rozvodovkou hnané zadní nápravy, je s motorem spojena tlustou a pevnou rourou „Torque Tube“, jejímž středem prochází superlehký hnací hřídel z uhlíkového kompozitu.

Při pohotovostní hmotnosti 1620 kg sprintuje SLS AMG z 0 na 100 km/h za 3,8 s. a nebýt elektronického omezovače maximální rychlosti, jistě by novodobý Gullwing dosáhl na víc, než na udávaných 315 km/h.

O zkrocení tohoto monstra se starají šestipístkové brzdové třmeny a keramické brzdové kotouče, které se stoickým klidem odolávají i brutálnímu jízdnímu stylu. Vypinatelný stabilizační systém ESP má tři odlišně nastavené úrovně, které si řidič může zafixovat ovladačem vedle volící páky převodovky, jiným ovladač lze zase aktivovat i funkci Race Start (Launch Control).

Interiér je dokonale namíchaným koktejlem sportu a luxusu. Kožená sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlav a zadní částí z hořčíkové slitiny jsou pochopitelně elektricky nastavitelná a vyhřívaná. Tříramenný sportovní multifunkční volant nabízí kromě pádel sekvenčního řazení také ovládání audiosystému (na přání Bang & Olufsen s celkovým výkonem 1000 W), telefonu a navigace. Na středové panelu se nachází automatická klimatizace Thermotronic, a kromě standardního 4,5“ kontrolního displeje zde může být i větší 7“ multimediálního systému Comand APS. Pasívní bezpečnost je v tradici výrobce na nejvyšší úrovni, kromě mimořádně tuhé karosérie se o ni stará 8 airbagů, včetně kolenních pro řidiče i spolujezdce.

Objednávat můžete již nyní, dodávky zákazníkům by měly začít na jaře 2010. To ale není všechno. Výrobce potvrdil chystanou verzi roadster a v budoucnu se dokonce dočkáme i plně elektrifikovaného vozu na základě SLS! Ten má mít odlišný design a čtyři elektromotory o souhrnném výkonu 392 kW a točivém momentu 880 N.m. Díky nim bude na 100 km/h vystřelen v podobném čase jako právě debutující benzínové provedení (kolem 4 s.). Největším handicapem elektrosporťáku však bude jeho dojezd, který ani s využitím moderních klimatizovaných Li-ion akumulátorů se 324 články nepokoří 180 km. Zde jde ale praktičnost a reálná použitelnost stranou, v případě elektrické verze půjde hlavně o prestiž výrobce.


Technická data:
MOTOR: Atmosférický vidlicový osmiválec, typ M159,
ventilový mechanismus: 32 ventilů, DOHC,
zdvihový objem: 6 208 ccm,
vrtání x zdvih: 102,2 x 94,6 mm,
kompresní poměr: 11,3:1,
výkon: 420 kW při 6800/min.,
točivý moment: 650 N.m. při 4750/ min.,

PŘEVODOVKA: Dvouspojková sedmistupňová AMG Speed Shift DCT ve společné skříni s rozvodovkou zadní hnané nápravy (Transaxle).

VÝKONY:
0-100 km/h: 3,8 s.,
0-200 km/h: 12,0 s
max. rychlost: 318 km/h.

Kombinovaná spotřeba 13,0 l/100 km.

ROZMĚRY: 4638x 1939x 1262 mm (DxŠxV).
Rozvor náprav: 2680 mm.
Palivová nádrž: 85 l.
Hmotnost 1620 kg.
Pneu: 265/35 R19 (vpředu) a 295/30 R20 (vzadu)

Marek Oborník, Foto Mercedes-Benz

Vyhledat vozidla v inzerci: Mercedes-benz

Fotografie k článku

Fotografie k článku Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec! Fotografie k článku Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec! Fotografie k článku Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec! Fotografie k článku Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec! Fotografie k článku Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec! Fotografie k článku Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec! Fotografie k článku Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec! Fotografie k článku Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec! Fotografie k článku Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec! Fotografie k článku Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec! Fotografie k článku Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec! Fotografie k článku Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec! Fotografie k článku Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec! Fotografie k článku Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec! Fotografie k článku Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec! Fotografie k článku Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec! Fotografie k článku Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec! Fotografie k článku Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec! Fotografie k článku Mercedes SLS AMG: Legendární Racek se vrací a překvapením rozhodně ještě není konec!

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Hyundai i30 – korejec, který změnil svět

Test ojetiny: Hyundai i30 – korejec, který změnil svět

Hyundai i30 spolu se sesterským modelem Kia Ceed způsobil cenovou revoluci na trhu s novými vozy. Hatchback i kombi totiž Evropu uchvátili cenou, ale přitom poprvé v historii korejských vozů také kvalitou zpracování a..

Za tmy je riziko nehody končící smrtí daleko vyšší, rizikovou skupinou jsou chodci

Za tmy je riziko nehody končící smrtí daleko vyšší, rizikovou skupinou jsou chodci

Jízda či chůze v mlze, při silném dešti nebo v nočních hodinách jsou pro všechny účastníky silničního provozu situace..

Hasiči budou zasahovat v osmi nových Toyotách Hilux

Hasiči budou zasahovat v osmi nových Toyotách Hilux

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru pořídil osm nových terénních automobilů Toyota Hilux. Vozy dodané..

Francouzská policie zvolila do služby modely SUV - Peugeoty 5008

Francouzská policie zvolila do služby modely SUV - Peugeoty 5008

Francouzské Ministerstvo vnitra rozhodlo, že flotily francouzské policie a četnictva budou tvořit vozy Peugeot 5008. Do..

O sjízdnost silnic se letos bude starat 198 sypačů a další stovka pomocných vozidel

O sjízdnost silnic se letos bude starat 198 sypačů a další stovka pomocných vozidel

Začátkem listopadu byla zahájena sezóna zimní údržby na dálnicích a silnicích I. třídy. Během letošní zimy se o..