Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet | Autanet.cz

Mercedes-Benz třídy E i jako kabriolet

27. 12. 2009
Sdílet článek

Mercedes jde cestou jednoduššího označování svých modelů. Stejně jako se dřívější „střední“ kupé CLK po loňské modelové obměně přejmenovalo na E-Coupé, tak i odvozené kabrio se nyní jmenuje jednoduše E Cabrio. Název je však poněkud zavádějící, protože narozdíl od sedanu a kombi třídy E jsou kupé i kabriolet postaveny na technice menší třídy C

Cabrio, které nese poněkud zvláštní interní název A207, bude i přes absenci moderní skládací pevné střechy patřit k nejkomfortnějším vozům svého druhu. Výrobce hrdě hlásá možnost jezdit otevřeným vozem i v rozumných zimních podmínkách, což dokumentují i uvolněné fotografie. Zásluhu na tom má hlavně unikátní aerodynamický systém jménem AirCap, který tak výrazně ovlivňuje nežádoucí turbulenci. Technicky se jedná o výsuvnou lištu, uloženou v horním rámu předního okna, a která ve své vysunuté poloze usměrní proud vzduchu tak, že turbulence nezasáhne ani cestující na zadních sedadlech.
AirCap údajně dosahuje přibližně stejného efektu, jako kdyby bylo čelní sklo o 6 cm vyšší. Při aktivaci lišty AirCap tak vzduch proudí asi o 20 cm výš než je obvyklé, čímž se přibližuje stavu při natažené střeše. Přesunutím „epicentra“ za hlavy zadních cestujících se výrazně snížil i aerodynamický odpor otevřeného vozu a samozřejmě i vnitřní hlučnost. AirCap navíc funguje v součinnosti s malou větrnou síťkou, umístěnou mezi opěrkami zadních sedadel. Nejvýraznějších pozitivních odchylek proti stávajícím kabrioletům bylo dle vyjádření výrobce dosaženo v rychlostech 50 až 240 km/h. Systém AirCap, který je tvořen celkem 211 součástkami, má za sebou kolem 3000 hodin testování a je odzkoušen na 10 tisíc pracovních cyklů. Není bez zajímavosti, že se na něm uplatnilo 21 nových patentů.


Další příjemnou věcí, tentokrát ovšem připravenou jen pro cestující na předních sedadlech, je systém AirScarf. Jde o výdechy teplého vzduchu, které jsou umístěny v oblasti opěrek hlavy předních sedadel. Díky tomu lze i za chladného počasí cestovat s pocitem příjemně prohřívaného krku a zátylku, což znají už majitelé „plechových“ kabrioletů SLK a SL.

Plátěná střecha se u E Cabrio samozřejmě také ovládá pomocí elektromotorů, celý proces stažení (nebo natažení) trvá pouze 20 sekund a lze jej provádět v jakékoliv rychlosti nižší než 40 km/h.

E Cabrio bude k dispozici se 7 motory, čtyřmi benzínovými a třemi diesely.
Paletu těch benzínových otevírají přeplňované osmnáctistovky s přímým vstřikem E 200 CGI (135 kW; 270 N.m. při 1800/min.) a E 250 CGI (150 kW; 310 N.m. při 2000/min), které narozdíl od dřívějších zvyklostí vyměnili kompresor za klasické turbodmychadlo. Dalším stupněm je pak atmosférický šestiválec 350 CGI (215 kW; 365 N.m. při 3000/min.), u něhož označení skutečně koresponduje se zdvihovým objemem, jak bývalo dříve dobrým zvykem. Vrcholem je atmosférický osmiválec 5,5 litru v typu E 500 (285 kW; 530 N.m při 2800/min.).

Evropa však stále více holduje dieselům, takže pro příznivce nafty jsou připraveny modely E 220 CDI (125 kW; 400N.m při 1400/min.) a E 250 CDI (150 kW; 500 N.m. při 1600/min.), oba využívajíc moderního čtyřválce řady OM651 s objemem 2,2 litru. Vrcholným turbodieselem pak bude šestiválec E 350 CDI (170 kW; 540 N.m při 1600/min.).

Jak je u vozů této značky obvyklé, při vývoji byl kladen mimořádný důraz na aktivní i pasívní bezpečnost. Torzní tuhost proti předchozímu modelu (myšleno kabrio CLK) vzrostla přibližně o 30%. Klasické zádržné systémy jsou zde zastoupeny známým preventivním systémem PRE-SAFE ®, zde čítajícím 7 airbagů (včetně bočních hlavových s objem 17 litrů- integrovaných do horní části dveřního čalounění a kolenního pro řidiče), předpínače pásů a omezovači síly, vystřelovací kovové rámy za opěrkami zadních sedadel pro případ převrácení atd. Zadní boční airbagy jsou k dispozici jako volitelná výbava.

Podrobnější technické parametry jako dynamické vlastnosti, spotřeby atd. zatím výrobce nezveřejnil, určitě však na ně nebudeme čekat dlouho, neboť zahájení prodeje je plánováno již na březen 2010.




Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto Mercedes-Benz

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč