Mercedes-AMG C 63 S kupé - 510 koní a stovka za 3,9 s

11. 11. 2015
Sdílet článek

Máte-li zhruba dva miliony korun, můžete si pořídit nový model Mercedes-AMG C 63 kupé, který má pod kapotou čtyřlitrovou V8 Biturbo s výkonem 350 kW, resp. 375 kW v případě verze C63 S. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, přičemž v případě AMG Driver´s Package můžete letět až 290 km/h. Nechybí podvozek s elektronicky řízenými tlumiči, samosvorný diferenciální zadní nápravy nebo adaptivní uložení motoru.

Třída C je nejprodávanější modelová řada značky Mercedes-AMG a je pilířem úspěchu společnosti. Verze kupé získává od svého uvedení na trh na jaře 2011 stále více na významu a dosavadním vrcholem byl model C 63 AMG kupé „Black Series“. „Nový model C 63 kupé ztělesňuje naše pojetí pokroku: Nabízí pozoruhodnou dynamiku v podélném i příčném směru na extrémně vysoké úrovni a při snížené spotřebě paliva,“ říká Tobias Moers, předseda představenstva společnosti Mercedes-AMG GmbH. „Kromě toho sázíme také na výrazný design. Naši zákazníci proto mohou prožívat pokrok všemi smysly: zrakem, sluchem, hmatem a především pocity při jízdě!“ Mercedes-AMG C 63 kupé oslavilo svou světovou premiéru 15. září 2015 na mezinárodním autosalonu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung) ve Frankfurtu nad Mohanem a na trh bude uvedeno v březnu 2016.


Mercedes-AMG C 63 kupé fascinuje již na první pohled pozoruhodnými proporcemi. Expresivní vnější design se výrazně odlišuje od výchozího modelu Mercedes-Benz, od něhož byly převzaty pouze dveře, střecha a zadní víko. Výkonný osmiválec a širší rozchod kol přední a zadní nápravy si vyžádaly novou konstrukci přední části vozu, záď i boční stěny. Kupé AMG je díky velmi rozšířeným blatníkům o 64 milimetrů širší vpředu a o 66 milimetrů vzadu. Díky tomu působí na vozovce mimořádně stabilně.  

Rozšířené podběhy kol poskytují prostor širším pneumatikám (až 255 milimetrů na přední nápravě a až 285 milimetrů na zadní nápravě), které přispívají k vyššímu příčnému zrychlení, vynikající trakci a agilitě. Pod vnějšími panely byl skelet karoserie cíleně vyztužen, aby mohl odolávat a přenášet extrémní podélné a příčné síly od hnacího řetězce a podvozku. Zadní náprava navíc dostala specifický pomocný rám. O 60 milimetrů delší hliníková kapota motoru je zdobena dvěma markantními vybouleními, která patří mezi typické rozpoznávací znaky a umocňují dynamický vzhled. Extrémně široká příď je charakterizována velkými otvory pro přívod vzduchu a precizně tvarovanými aerodynamickými prvky. Nízko umístěná maska chladiče „Twin blade“ šípovitého tvaru s nápisem AMG snižuje vizuální těžiště vozu. Pro AMG typický přední spoiler ve tvaru křídla připomínajícího písmeno A má trojrozměrně zpracované tvary a přivádí chladicí vzduch ke třem otvorům. Přívod vzduchu k chladicím modulům optimalizují přídavné aerodynamické prvky. Spoiler na spodním okraji předního nárazníku snižuje vztlakové síly působící na příď vozu.

Profil vozu je rovněž zcela svébytný, k čemuž přispívají, kromě velkých kol, která dokonale navazují na boční plochy široké karoserie, také speciální obložení bočních prahů. Šířka vozu je umocněna přechodem dveří do prahu. Další předností nově tvarovaných karosářských prvků jsou nekompromisní přechody mezi nárazníky a ostatními díly. Každá spára a hrana je harmonicky začleněna do celkového vzhledu. Ze tříčtvrtečního pohledu zezadu zanechává svalnatý přechod střechy do ramenní oblasti nad bočními panely a podběhy kol velmi silný dojem a proměnlivými odrazy světla vytváří představu pečlivě tvarované sochy. Ušlechtilým detailem jsou vnější zpětná zrcátka, která jsou připevněna na dveřích pod okny jako u sportovních vozů, a nikoli před oknem předních dveří.

Zcela nově navrženou záď, inspirovanou třídou S kupé, zdobí difuzor, typický prvek z motoristického sportu. Speciální tvar optických ventilačních otvorů po stranách zlepšuje obtékání zádě vzduchem a umožňuje aerodynamicky výhodné proudění vzduchu s jeho precizním oddělením od karoserie. Šířku umocňují detaily, jako jsou úzké zadní svítilny. Do difuzoru jsou dokonale integrovány dvě chromované dvojité koncovky výfukové soustavy AMG. Na zadním víku je umístěna úzká odtoková hrana, která má tvar ostré čepele. Nejenže vypadá elegantně, ale také výrazně snižuje vztlak na zadní nápravě.

Velmi kvalitní interiér
V interiéru panuje atmosféra kvality, s jakou se lze jen zřídka setkat dokonce i ve vyšších segmentech. Svůj podíl na tom má pečlivý výběr prvotřídních materiálů s kvalitní povrchovou úpravou a precizním zpracováním. Četné ovládací prvky ve specifickém designu AMG odkazují na původ v motoristickém sportu. Jako alternativa standardních sportovních sedadel čalouněných kombinací umělá kůže ARTICO/mikrovlákno DINAMICA jsou v nabídce také sedadla Performance.

Vrcholné výkony
C 63 kupé zaujímá výjimečné postavení mezi konkurenty také svým motorem. Jako jediný vůz ve svém segmentu je tento model vybaven osmiválcem přeplňovaným dvěma turbodmychadly. Mercedes-AMG tak odpovídá na přání zákazníků, kteří požadují kombinaci velmi emocionálního a nezaměnitelného zvuku motoru s výkonovou charakteristikou postavenou na vysokém točivém momentu. Řidič kromě toho profituje z bezkonkurenčních jízdních výkonů: C 63 S Coupé absolvuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy, C 63 Coupé za 4,0 sekundy. Kupé je tak ještě o zlomek sekundy rychlejší než sedan, což je zásluha širších pneumatik a kratšího stálého převodu. Nejvyšší rychlost činí 250 km/h (elektronicky omezená), s paketem AMG Driver‘s Package dokonce 290 km/h.  

Nový motor V8 Biturbo je úzce příbuzný s motorem modelu Mercedes-AMG GT
Osmiválec 4,0 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly se používá již v modelech C 63 sedan a C 63 kombi. Verze s mazáním se suchou klikovou skříní pohání sportovní vůz Mercedes-AMG GT. Charakteristickým znakem je umístění dvou turbodmychadel mezi oběma řadami válců, nikoli na vnějších stranách – odborníci hovoří o „horkém vnitřním V“. Hlavními přednostmi této konstrukce jsou kompaktní rozměry, optimální reakce a nízké emise.

Výfuková soustava s klapkami pro variabilní zvukový projev
Důležitým cílem vývoje byl rovněž typický zvuk motoru V8, který byl pro kupé individuálně vyladěn. Standardně se dodává specifická výfuková soustava s klapkami, které automaticky ovládá elektronická řídicí jednotka v závislosti na zvoleném jízdním režimu systému AMG DYNAMIC SELECT, požadavku řidiče na výkon a otáčkách motoru. Škála zvukového projevu motoru sahá od decentního pro dlouhé cestování až po jadrně emocionální. Na přání je k dispozici výfuková soustava Performance, u níž lze zvuk měnit stisknutím tlačítka. Výfukové soustavy jsou však v každém případě nastaveny tak, aby bez ohledu na polohu klapek plnily veškeré legislativní limity
hlučnosti.

Rychlejší řazení: 7stupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT
Velký podíl na bezprostředním a sportovním charakteru nového modelu Mercedes-AMG C 63 kupé má převodovka. Sedmistupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT přesvědčí na míru střiženou dynamikou a vysokou variabilitou. Řazení vyšších i nižších převodových stupňů probíhá znatelně rychleji než u předchůdce, a to v automatickém i manuálním režimu řazení, pro který má řidič k dispozici páčky na volantu. Tento nárůst spontánnosti je umožněn ještě sportovnějším nastavením motoru a převodovky. Speciální podvozek pro nejvyšší míru příčné a podélné dynamiky Na fascinující agilitě a vysokých rychlostech při průjezdu zatáčkami modelu C 63 kupé má zásluhu také kompletně nová konstrukce podvozku. Přední náprava má čtyřprvkové zavěšení kol s radiálním uchycením brzdových třmenů, které se osvědčuje v motoristickém sportu. Speciální čepy nápravy a širší rozchod kol umožňují vyšší hodnoty příčného zrychlení. Také zadní náprava byla pro kupé zcela nově vyvinuta. Koncepce prostorově uspořádaných ramen se vyznačuje mimořádně precizním vedením kol a vyšší tuhostí. Specifický pomocný rám zadní nápravy AMG umožňuje širší rozchod kol, přičemž v porovnání se sedanem byly dosedací plochy ložisek kol posunuty o 25 milimetrů blíže k okrajům. Mezi další opatření patří speciální těhlice, tužší elastokinematické nastavení a větší negativní odklon kol. C 63 kupé jezdí standardně na desetipaprskových kolech z lehké slitiny s rozměry ráfků 9,0 x 18 (vpředu) a 10,5 x 18 (vzadu), opatřených pneumatikami rozměrů 255/40 R 18 (vpředu), resp. 285/35 R 18 (vzadu). Pro model C 63 S kupé platí rozměry pneumatik 255/35 R 19 (vpředu) a 285/30 R 19 (vzadu) na kolech z lehké slitiny s pěti dvojitými paprsky o rozměrech 9,0 x 19 (vpředu) a 10,5 x 19 (vzadu). U podvozku AMG RIDE CONTROL s adaptivními tlumiči má řidič tlačítkem na výběr mezi třemi nastaveními od maximálně sportovní charakteristiky až po dobrý komfort při cestování na dlouhé vzdálenosti. Rozdíl mezi komfortním a sportovním nastavením podvozku lze vnímat i subjektivně – v závislosti na příslušné jízdní situaci.

Samosvorný zadní diferenciál: optimální trakce, i na závodním okruhu
Pro ještě vyšší úroveň trakce a jízdní dynamiky disponuje C 63 kupé mechanickým samosvorným diferenciálem, C 63 S kupé pak elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem. Oba systémy snižují prokluz vnitřního kola v zatáčce bez brzdového zásahu. Řidič tak může díky lepší trakci ještě dřív akcelerovat ze zatáčky. Při brzdění z vysoké rychlosti si vozidlo zachovává vyšší stabilitu a kromě toho samosvorný diferenciál zlepšuje trakci i při zrychlení z klidu. Specifická zadní náprava zcela nové konstrukce byla nastavena s ohledem na vyšší jízdní dynamiku kupé. Největší výhodou elektronicky řízeného samosvorného diferenciálu, který patří do standardní výbavy modelu C 63 S, jsou jeho ještě citlivější a rychlejší možnosti regulace. Limity vozu jsou posunuty ještě výš a ovladatelnost vozidla při jízdě na limitu je ještě snadnější. Třístupňové ESP® s funkcemi „ESP ON“, „SPORT Handling Mode“ a „ESP OFF“ je dokonale propojeno se samosvorným zadním diferenciálem a optimálně přizpůsobeno vysoké úrovni jízdní dynamiky.  

Jízdní režimy AMG DYNAMIC SELECT
Řidič může ovlivnit jízdní charakteristiku modelu C 63 čtyřmi různými režimy systému AMG DYNAMIC SELECT. Model C 63 S disponuje navíc jízdním režimem „RACE“. Tím je umožněna nejvyšší míra individualizace. Jízda tak může být komfortní, orientovaná na spotřebu paliva, nebo až supersportovní. Záleží jen na řidiči, jaký si nastaví režim příslušným ovládacím prvkem vlevo vedle touchpadu. Na výběr má různé předem nakonfigurované režimy a jeden jízdní režim „Individual“, jehož podobu si může
dalekosáhle určit a sestavit sám.

C 63 S standardně s dynamickým uložením motoru
C 63 S kupé – k dispozici jsou také karosářské varianty sedan a kombi – je vybaveno dynamickým uložením motoru, které je v tomto segmentu jedinečné. Díky tomuto technickému řešení lze dosahovat vysoké úrovně jak komfortu, tak i jízdní dynamiky. Dynamické uložení motoru přizpůsobuje svou tuhost bezstupňově a extrémně rychle příslušným jízdním podmínkám a požadavkům. Měkké uložení motoru vylepšuje jízdní komfort, protože účinněji pohlcuje hluk a vibrace. Naproti tomu tužší charakteristika uložení motoru zvyšuje ovladatelnost a agilitu. Výhodou pro řidiče při dynamičtější jízdě je vyšší preciznost. Řízení například reaguje ještě bezprostředněji a citlivěji. 


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Mercedes-Benz Česká republika s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč