Lexus posiluje sportovní řadu "F"

Značka Lexus, výrobce luxusních vozů, posiluje image sportovní řady „F“, do které spadají pouze nejvýkonnější modely značky jako je supersedan IS F či vlajková loď této řady – supersport LFA

Název sportovní řady „F“ byl odvozen z japonského závodního okruhu Fuji Speedway. V místním vývojovém centru se totiž ladí všechny sportovní modely Lexus.


Paket F-Sport:
Modely IS 220d a IS 250 mohou být nyní přímo z výroby vybaveny paketem F-Sport, který byl inspirován charizmatickým modelem Lexus IS F.
Zvnějšku se tyto modely odlišují:
• sportovní maskou chladiče
• zadním spoilerem ve stylu modelu IS F
• exkluzivními 18" koly z lehké slitiny s titanovou povrchovou úpravou

Interiér verzí F-Sport dotváří:
• sportovní anatomická sedadla ze semianilinové kůže
• volant a páka voliče samočinné převodovky (IS 250) z modelu IS F
• originální černé provedení interiéru, doplněné černým čalouněním stropu
• šedé stehování na sedadlech a volantu
• hliníkové pedály

Lexus IS F standardně se samosvorným diferenciálem
Do Čech přijíždí inovovaný model Lexus IS F, který přináší několik významných změn, které zvyšují pohodlí posádky a dále prohlubují jedinečné zapojení řidiče do řízení vozu, jež je zdrojem značného potěšení z jízdy.
Výrazné zlepšení trakce a stability v rychlých zatáčkách přináší nový samosvorný diferenciál, který citelně zvyšuje úroveň jízdních výkonů modelu IS F. Kompaktní samosvorný diferenciál Torsen je schopen přenášet točivý moment motoru až 505 N.m. V zatáčce automaticky přivádí větší točivý moment zadnímu kolu s větší přilnavostí – tedy vnějšímu kolu. Během testování na okruhu Fuji Speedway dosáhl sedan IS F vybavený samosvorným diferenciálem Torsen LSD o dvě sekundy rychlejšího času na kolo, než IS F osazený konvenčním diferenciálem.

Lexus LFA jako vlajková loď řady „F“
Vrcholem řady „F“ se ihned po světové premiéře na tokijském autosalonu 2009 stala limitovaná edice supersportu Lexus LFA.
„Již od samotného počátku historie automobilů byly supersporty ztělesněním snů, snažení a nadějí,“ vysvětluje Haruhiko Tanahaši, hlavní konstruktér zodpovědný za vývojový program modelu LFA. „Vývoj supersportu světové třídy byl pro Lexus nevyhnutelným krokem, neboť se jedná o značku, která chce zákazníkům nabízet výjimečné životní okamžiky a nezapomenutelné zážitky“.
Výsledkem je model LFA s pohonem zadních kol, pod jehož kapotou tepe vyspělý vysokootáčkový desetiválec 4,8 l s vidlicovým uspořádáním, generující max. výkon 412 kW (560 k) a točivý moment 480 Nm. Ten umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 325 km/h, kterou doprovází i notná dávka adrenalinu. Výkonný agregát speciálně odladěný pro tento model je spřažen s jedinečnou šestistupňovou robotizovanou sekvenční převodovkou ASG (zkr. Automated Sequential Gearbox) s řazením pomocí páček umístěných na sloupku řízení. K celistvosti celého hnacího ústrojí přispívá torzní trubka hnacího hřídele, prostřednictvím které je připojena převodovka ASG umístěná před zadní nápravou (uspořádání typu transaxle), což zajišťuje optimální rozdělení hmotnosti v poměru 48:52 mezi přední a zadní nápravu.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Zdroj: Lexus ČR, foto archiv

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Peugeot e-2008 GT je hezčí, dojede dál a milion stačí
Test: Seat Ateca FR 1.5 TSI Black Edition - SUV ze staré školy umí překvapit Nové BMW X2 a BMW iX2 mají české ceny, elektrická verze je cenově zajímavá Test: Kia EV6 Earth - vesmírná loď okouzlí vzhledem a použitelností

Tipy z autobazarů

Mitsubishi ASX

Rok výroby 2015

255 000 Kč

Audi A6 Allroad

Rok výroby 2020

1 069 000 Kč

Jaguar XF

Rok výroby 2012

288 990 Kč

Ford S-MAX

Rok výroby 2014

249 000 Kč