Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
Automobilka Lexus zvýšila jízdní stabilitu i úroveň pohodlí svého prémiového sportovního sedanu GS F a sportovního kupé RC F začleněním nejmodernějšího systému AVS (adaptivní variabilní odpružení) nastavitelného řidičem. Systém AVS elektronicky sleduje a upravuje tlumicí sílu na všech čtyřech kolech současně, přičemž vychází z aktuálních podmínek povrchu vozovky a předvoleb řidiče.
Lexus AVS s využitím řady různých senzorů (boční zrychlení, rychlost stáčení, rychlost jízdy) zlepšuje jízdní pohodlí a podporuje jízdní stabilitu, zejména pak na nekvalitních cestách. Současně dokáže zajistit vyšší jízdní stabilitu při průjezdu zatáčkou.
Nejnovější verze AVS nabízí celkem 30 úrovní tlumicí síly (dříve 9) s automatickým přepínáním dle aktuální situace s cílem zajistit přesnou regulaci podvozku na jakémkoli povrchu vozovky. Při průjezdu zatáčkami se tlumicí síla zvyšuje v reakci na pokyny od volantu, rychlost stáčení a polohu karoserie vozidla, což je zárukou mimořádně dobré ovladatelnosti a nižších náklonů karoserie v zatáčkách, stejně tak jako hladké a pohodlné jízdy.
Na hrubém povrchu pak systém AVS omezuje tlumicí síly pro lepší pohlcování vibrací v zájmu vysoké úrovně pohodlí. Kompletní paket AVS nabízí sedm různých strategií řízení tlumicí síly, včetně regulace zanořování a regulace záklonu vozidla.
Systém Lexus AVS ve spolupráci s nejrůznějšími bezpečnostními systémy vozidla dbá na ideální postavení celého automobilu vůči vozovce, čímž napomáhá potlačovat náklon karoserie při intenzivním brzdění nebo prudké akceleraci.
Lexus ještě doplnil rozšířené funkce systému AVS o propojení s bezpečnostní technologií integrovaného řízení dynamiky vozidla (VDIM) a systémem Drive Mode Select. Tento systém v režimech ECO, NORMAL a SPORT S upřednostňuje jízdní pohodlí a současně přispívá k vyšší stabilitě jízdy v závislosti na chování řidiče a aktuálním stavu vozovky. V režimu SPORT S+ se regulace tlumicích sil zaměřuje především na stabilitu jízdy. Režim SPORT S+ kromě toho automaticky přepíná hnací ústrojí vozidla, elektrický posilovač řízení i stabilizační systém VDIM do režimu Sport.
Navolení režimu AVS Sports se nyní zobrazuje v upravené grafice displeje u obou modelů.
Modely Lexus GS F a RC F používají tentýž prémiový pohon, tj. atmosférický agregát 5,0 litru V8 o výkonu 351 kW / 477 k, přenášený na kola prostřednictvím osmistupňové převodovky s přímým řazením Sports Direct Shift.
Kromě podvozkové modernizace modelů GS F a RC F představil Lexus také nový šedý odstín karoserie pro GS F i nový černý lak pro RC F. Toto kupé rovněž používá nová litá kola se sedmi zdvojenými paprsky.
Vyhledat vozidla v inzerci: Lexus
Sdílet článek
Komentáře k článku:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Všechny články o značce / modelu
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
Nové SUV od Škody se bude jmenovat Kushaq, u nás ho ale nekoupíte
První sériový vůz postavený na platformě MQB-A0-IN vyvinuté speciálně pro indický trh ponese na zádi jméno Kushaq a začne se prodávat v březnu. Poháněná budou přední kola a výkon bude dodávat jeden ze dvou zážehových..
Elektrické BMW i4 dostane 530 koní a stovku zvládne za 4 sekundy
Je-li vyžadována ideální vyváženost mezi dynamikou a jízdním komfortem, modely BMW řady 3 a 4 ve svých prémiových..
Chystáte se na hory autem? Pořiďte si střešní nosič
Chystáte se na hory autem, ale lyžařské vybavení se vám nevejde do zavazadlového prostoru? Praktický střešní nosič..
Suzuki Swace v prodeji. Hybridní kombi stojí od 610 900 Kč
Po 20 letech se do nabídky značky Suzuki vrací model s karoserií kombi. Je jím nová řada Swace, která jako první Suzuki..
Videotest: Honda Jazz e:HEV - nejvykutálenější auto letošního roku
Nová Honda Jazz překvapivě dobře hraje uvnitř, baští do 5 litrů na 100 kilometrů a život s ní je..