Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení

Automobilka Lexus zvýšila jízdní stabilitu i úroveň pohodlí svého prémiového sportovního sedanu GS F a sportovního kupé RC F začleněním nejmodernějšího systému AVS (adaptivní variabilní odpružení) nastavitelného řidičem. Systém AVS elektronicky sleduje a upravuje tlumicí sílu na všech čtyřech kolech současně, přičemž vychází z aktuálních podmínek povrchu vozovky a předvoleb řidiče.

Lexus AVS s využitím řady různých senzorů (boční zrychlení, rychlost stáčení, rychlost jízdy) zlepšuje jízdní pohodlí a podporuje jízdní stabilitu, zejména pak na nekvalitních cestách. Současně dokáže zajistit vyšší jízdní stabilitu při průjezdu zatáčkou.


Nejnovější verze AVS nabízí celkem 30 úrovní tlumicí síly (dříve 9) s automatickým přepínáním dle aktuální situace s cílem zajistit přesnou regulaci podvozku na jakémkoli povrchu vozovky. Při průjezdu zatáčkami se tlumicí síla zvyšuje v reakci na pokyny od volantu, rychlost stáčení a polohu karoserie vozidla, což je zárukou mimořádně dobré ovladatelnosti a nižších náklonů karoserie v zatáčkách, stejně tak jako hladké a pohodlné jízdy.

Na hrubém povrchu pak systém AVS omezuje tlumicí síly pro lepší pohlcování vibrací v zájmu vysoké úrovně pohodlí. Kompletní paket AVS nabízí sedm různých strategií řízení tlumicí síly, včetně regulace zanořování a regulace záklonu vozidla.

Systém Lexus AVS ve spolupráci s nejrůznějšími bezpečnostními systémy vozidla dbá na ideální postavení celého automobilu vůči vozovce, čímž napomáhá potlačovat náklon karoserie při intenzivním brzdění nebo prudké akceleraci.

Lexus ještě doplnil rozšířené funkce systému AVS o propojení s bezpečnostní technologií integrovaného řízení dynamiky vozidla (VDIM) a systémem Drive Mode Select. Tento systém v režimech ECO, NORMAL a SPORT S upřednostňuje jízdní pohodlí a současně přispívá k vyšší stabilitě jízdy v závislosti na chování řidiče a aktuálním stavu vozovky. V režimu SPORT S+ se regulace tlumicích sil zaměřuje především na stabilitu jízdy. Režim SPORT S+ kromě toho automaticky přepíná hnací ústrojí vozidla, elektrický posilovač řízení i stabilizační systém VDIM do režimu Sport.
 
Navolení režimu AVS Sports se nyní zobrazuje v upravené grafice displeje u obou modelů.

Modely Lexus GS F a RC F používají tentýž prémiový pohon, tj. atmosférický agregát 5,0 litru V8 o výkonu 351 kW / 477 k, přenášený na kola prostřednictvím osmistupňové převodovky s přímým řazením Sports Direct Shift.

Kromě podvozkové modernizace modelů GS F a RC F představil Lexus také nový šedý odstín karoserie pro GS F i nový černý lak pro RC F. Toto kupé rovněž používá nová litá kola se sedmi zdvojenými paprsky.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč