Land Cruiser slaví šedesátiny!

05. 08. 2011
Sdílet článek

Počátkem srpna uplynulo 60 roků od chvíle, kdy byl legendární model Toyota BJ s pohonem 4x4 odhalen veřejnosti. Vůz původně určený pro vojenské použití se postupně vyvinul v neuvěřitelně schopný, extrémně spolehlivý a doslova nezastavitelný stroj s pohonem všech kol.

Land Cruiser se probojoval arktickými oblastmi i Antarktidou, zdolal pouště i nástrahy deštných pralesů, tvrdě pracoval v dolech, pomáhal zachraňovat životy v dalekých zemích a byl vynikajícím společníkem mnoha dobrodruhů toulajících se světem. Jen těžko by se hledaly překážky, které by jej dokázaly zastavit. Land Cruiser je jedním z nejrobustnějších vozů s pohonem všech kol, který kdy spatřil světlo světa. Nabízí přitažlivou kombinaci výjimečných terénních schopností a potěšení z jízdy na zpevněných cestách. Proto také dokázal ve své historii zaujmout a oslovit přes šest milionů zákazníků z více než 190 zemí světa.


Dlouhý a úspěšný příběh modelu Toyota Land Cruiser se začal psát s uvedením modelu BJ – původně postaveného na podvozku lehkého nákladního vozu typu SB - který byl vůbec prvním vozem, který vystoupal až k šesté stanici v nadmořské výšce 2500 m na proslulé japonské hoře Fuji. V roce 1955 pak poslední verze modelu BJ dostala obecné označení „Land Cruiser“ – toto slovní spojení se postupně stalo synonymem spolehlivé a robustní čtyřkolky nastolující nejvyšší měřítka v oblasti kvality i pohodlí.

Civilní pojetí se prosadilo

V 50. a 60. letech minulého století se Toyota v rámci své exportní strategie zaměřovala na nově vznikající trhy, jakým byl Střední východ nebo Jižní Amerika, kde Land Cruiser dosáhl skutečného uznání a vydobyl si pověst, na kterou Toyota úspěšně navázala. Vůz původně navržený pro nejtvrdší pracovní podmínky získal dva další typy karoserie, aby uspokojil rozličné potřeby zákazníků. V roce 1966 pak Toyota uvedla verzi FJ55, která byla prvním modelem s karoserií typu kombi – a předchůdcem dnešního modelu LC V8. Automobilka tak reagovala na stále rostoucí poptávku zákazníků po verzi určené k převozu cestujících i nákladu. V roce 1984 Toyota spatřila příležitost v civilnějším provedení Light Duty, které nabídlo spojení snadné manévrovatelnosti, nekompromisních terénních schopností a větší míry kultivovanosti a pohodlí.

Současný model letos dostal inovovanou pohonnou jednotku. Land Cruiser 150 vybavený motorem 3,0 l D-4D s filtrem pevných částic (DPF) nyní splňuje emisní normu Euro 5. Výhodou motoru D-4D je zlepšení několika parametrů, včetně tiššího běhu a nárůstu výkonu o 17 k na výsledných 190 k, při současném snížení spotřeby paliva o 0,3 l na 8,2 l/100 km a poklesu hladiny emisí CO2 na 213 g/km.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

(vs)

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Nissan Navara

Rok výroby 2018

479 900 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

139 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč