Lancia Ypsilon - luxusní malé auto od 269.900 Kč
Italská automobilka pomalu ale jistě obnovuje své modelové řady. Společně s novou Themou přijíždí nejmenší model Ypsilon, který dokáže nabídnout originální vzhled, zajímavé pohonné jednotky, nevídanou výbavu a notnou dávku luxusu. Novinku pořídíte v rozmezí 269.900 Kč až 389.900 Kč. Vrchol nabídky je tak v mezigeneračním srovnání výhodnější o 13.000 Kč.
Lancia Ypsilon třetí generace nebyla v Česku příliš úspěšná. Vyšší cenovka, jen trojice dveří a punc luxusu u malého vozidla české zákazníky nelákají. Základní verze Argento vybavená osmiventilovou dvanáctistovkou o výkonu 51 kW startovala v závěru kariéry na ceně 251.500 Kč. Lépe vybavená verze Oro s manuální klimatizací a komfortním paketem přišla na 276.500 Kč. V této výbavě bylo možné rovněž volit benzínovou osmiventilovou (296.500 Kč) nebo šestnáctiventilovou čtrnáctistovku (327.000 Kč). Nejlevnější diesel 1.3 JTD o výkonu 55 kW přišel v základu Argento na 312.000 Kč, přičemž jeho silnější verze ve výbavě Oro na 377.500 Kč. Vrchol nabídky tvořila verze Platino spojená výhradně s šestnáctiventilovou čtrnáctistovkou (352.000 Kč) nebo vznětovou 1.3 JTD o výkonu 66 kW (402.500 Kč).
Čtvrtá generace vznikla poprvé v historii v pětidveřovém provedení. Jde o vůz B-segmentu. Nabídku pohonných jednotek tvoří dva benzínové motory 1,2 8V Fire Evo/52 kW a 0,9 8V TwinAir/62 kW, vznětový přeplňovaný agregát 1,3 16V MultiJet II/70 KW a zážehový motor 1,2 8V s duálním palivovým systémem na benzin/LPG. Všechny motorizace jsou standardně vybaveny systémem start-stop. Malá Lancia měří na délku 384 centimetrů, o šest centimetrů víc než minulý model. Nový Ypsilon ubral tři centimetry na šířce a dva na výšce.Nejlevněji pořídíte nový Ypsilon s benzínovou osmiventilovou dvanáctistovkou v základní výbavě Silver (269.000 Kč). Tím získáte výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, přípravu pro rádio, nárazníky v barvě karoserie, atermické zadní okno, automatické zamykání dveří při rozjezdu, dělené zadní sedačky, dálkové centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna a čtveřici airbagů (dva přední čelní a dva hlavové airbagy). Připlácet můžete například 8.000 Kč za autorádio s CD a MP3, 22.000 Kč za klimatizaci, 4.900 Kč za mlhová světla, 6.500 Kč za boční airbagy, 4.900 Kč za ESP, 15.000 Kč za parkovacího asistenta nebo 7.500 kč za parkovací senzory a řadu dalších prvků výbavy.
Druhý stupeň výbavy nese název Gold a lze ho kombinovat se všemi motorizacemi a oproti základní výbavě Silver nabízí navíc autorádio s CD a MP3, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka v barvě karoserie, manuální klimatizaci, volant a hlavu řadící páky v kůži a elektrické ovládání zadní oken. Oproti základu můžete nově připlácet 16.000 Kč za bi-xenovové světlomety, 30.000 Kč za Hi-Fi bose se subwooferem, 12.500 Kč za automatickou klimatizaci, 5.000 Kč za tempomat a mnoho dalších prvků výbavy. Nejlevněji v této výbavě pořídíte motor 1.2 8V Rife Evo 299.000 Kč. Za přeplňovaný dvouválec .08 8v TwinAir je nutné zaplatit 329.000 Kč (v případě potřeba poloautomatické převodovky DFN je nutné si připravit dalších 25.000 Kč). Ypsilon se vznětovou 1.3 MultiJet II přijde na 359.000 Kč.
Třetí stupeň výbavy se jmenuje Platinum a můžete ho kombinovat se všemi motory kromě benzínové dvanáctistovky Fire Evo. Oproti Goldu přináší navíc elektrické ovládání zadní okének, patnáctipalcová kola z lehkých slitin, mlhová světla nebo stropní madlo na straně spolujezdce (běžně za příplatek 500 Kč).