Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
Za základ italského supersportovního SUV posloužila koncernová platforma MLB Evo, kterou využívá například Audi Q7, Bentley Bentayga nebo Porsche Cayenne. To nic nemění na faktu, že tento model s přeplňovaným osmiválcem je vstupenkou do pekla. Vždyť 2,2 tuny těžký více než pětimetrový kolos umí letět 305 km/h.
Už ani čistě sportovně zaměřená automobilka si nemohla dovolit bojkotovat stále populárnější kategorii automobilů SUV.
Po Jaguaru či Bentley do této kategorie vstoupila také italská automobilka a představila sériovou podobu novinky s názvem URUS. Ta dosahuje délky 5112 mm, šířky 2016 mm, výšky 1638 mm, když rozvor náprav o tři milimetry překračuje třímetrovou hranici.
Na novince zaujmou především přední partie, které v Itálii dotáhli tak daleko, že vlastně postrádají tradiční nárazník. Celý předek je jedna gigantická maska chladiče. Oproti tomu kabina pohostí čtyři pasažéry. Design a rozmístění ovladačů odkazuje na čistokrevné supersportovní sourozence.
Lamborghini Urus pohání čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec poskytující vysoký točivý moment a v budoucnu bychom se měli dočkat rovněž plug-in hybridního provedení. Výkonové parametry osmiválce vyrazí dech. Maximální výkon 478 kW (650 koní) a vrchol točivého momentu 850 Nm mluví za vše. Tyto parametry stačí ke zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,6 s a k nejvyšší rychlosti 305 km/h. Převodovka je osmistupňová automatická a o pohon všech kol je řešen mezinápravovým diferenciálem Torsen.
Podvozek sází na adaptivní vzduchové odpružení, které dovoluje měnit světlou výšku v rozmezí od 158 mm do 248 mm. Zadní náprava je řiditelná a nechybí aktivní zadní diferenciál. Karbon-keramické kotouče o průměru 440 mm vpředu a 370 mm vzadu zaručují, že rozzuřený býk zastaví ze 100 km/h rychlosti na dráze dlouhé pouze 33,7 m.
Pokud tedy máte zhruba 4,8 milionu korun, svého Uruse se dočkáte začátkem příštího roku.