Kolik kilometrů ujede Ford Mustang na jednu nádrž? Budete se divit

vloženo

Ford Mustang není zrovna auto, od kterého by člověk očekával mimořádně úspornou jízdu. Ale Norové Knut Wilthil a Henrik Borchgrevink si opět vyložili slogan Fordu „Go Further“ velmi doslovně a stanovili nový světový rekord, tentokrát se sportovním automobilem. Zvolili si Ford Mustang s motorem 2.3 EcoBoost.

Kolik kilometrů ujede Ford Mustang na jednu nádrž? Budete se divit Kolik kilometrů ujede Ford Mustang na jednu nádrž? Budete se divit

Jejich cílem bylo dojet od severního polárního kruhu co nejdál na jih bez doplnění paliva. Na jedinou nádrž urazili vzdálenost 1 249,3 km, což odpovídá průměrné spotřebě pouhých 4,87 l/100 km. Oficiální kombinovaná spotřeba Mustangu 2.3 EcoBoost přitom činí 8,0 l/100 km.


„Mustang se ukázal být ještě úspornější, než jsme doufali,“ řekl Borchgrevink. „Všechno šlo zcela hladce. Jediný dramatický okamžik nastal asi hodinu po startu, když nás zastavila policie! Ukázalo se, že ji zavolali znepokojení občané, když viděli jet červený sportovní vůz neobvykle nízkou rychlostí. Policisté měli podezření na jízdu pod vlivem a vyrazili nás zkontrolovat.“

Ford Mustang 2016 ecoboost

Pro posádku to ale nebyla první ani poslední interakce s policií během jejího rekordního pokusu. Strážci zákona se ujali zapečetění palivové nádrže na startu jízdy a také kontroly pečetních pásek, když Mustangu u města Kragero asi 200 km jižně od Osla definitivně došlo palivo.

Wilthil a Borchgrevink ustavili několik podobných rekordů s vozy Ford již v minulosti. V roce 2012 urazili s dieselovým Fordem Mondeo 2 534 km, a vytvořili tak aktuální evropské prvenství. O rok později stanovili rekord světový, když s benzinovým Fordem Focus 1.0 EcoBoost ujeli 1 619 km.


Vyhledat vozidla v inzerci: Ford


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Suzuki Ingis 1.2 DualJet 4x4 Hybrid - prcek, co se nezdá

Test: Suzuki Ingis 1.2 DualJet 4x4 Hybrid - prcek, co se nezdá

Suzuk Ignis nemá kromě Fiatu Panda přímého soupeře. Konkurenci totiž převyšuje možností pohonu všech kol, což je prvek u ultra kompaktních aut nevídaný. O to víc nás zajímalo, jak jezdí inovované provedení vybavené..

BMW 4 Cabrio stojí 1,3 milionu, ve verzi M440i xDrive o půl milionu více

BMW 4 Cabrio stojí 1,3 milionu, ve verzi M440i xDrive o půl milionu více

Nová generace otevřeného modelu BMW střední třídy, nyní s plátěnou střechou startuje na ceně 1 319 500 Kč. Za tuto..

Volkswagen Touareg eHybrid a Touareg R v prodeji, dva miliony nestačí ani na jeden

Volkswagen Touareg eHybrid a Touareg R v prodeji, dva miliony nestačí ani na jeden

Volkswagen pokračuje v hybridní ofenzivě a ve fázi předprodeje začíná svým zákazníkům nabízet dvě nové verze modelu..

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Honda Accord sedmé generace dodnes zaujme designem, láká ale i skvělou pověstí. Drtivá většina ojetin má ale opravdu..

Hyundai i20 N - hodně ostrý hatchback je tady, má 230 koní a samosvor

Hyundai i20 N - hodně ostrý hatchback je tady, má 230 koní a samosvor

Zcela nový model i20 N bude uveden na evropské trhy na jaře 2021. Novinka umí stovku za 6,7 sekundy a letí až 230 km/h...