Kia pro_cee´d GT a cee´d GT v prodeji za stejnou cenu

02. 08. 2013
Sdílet článek

Zcela novévýkonné modely Kia pro_cee’d GT a cee’d GT jsou dosud nejsportovněji zaměřené sériové vozy této značky. Jsou vybaveny novým přeplňovaným zážehovým motorem a mají jedinečné úpravy exteriéru, interiéru a podvozku. Třídveřová Kia pro_cee´d GT i pětidveřový cee´d GT startují na shodné cenovce 539.980 Kč.

Kia vyrábí kvalitní, spolehlivá a praktická auta, která jsou navíc díky týmu šéfdesignera Petera Schreyera také mimořádně atraktivní na pohled. Nyní uvádíme na trh nové, dosud nejsportovněji laděné modely Kia a náš záměr je jasný – nabídnout také pořádnou dávku emocí“, říká Vít Pěkný, generální ředitel KIA Motors Czech. „3dveřový pro_cee’d GT se bude líbit těm, kdo hledají sportovní střih, vysoký výkon a dynamiku. Cee’d GT k tomu přidává navíc ještě vyšší úroveň praktičnosti pro zákazníky, kteří preferují pětidveřovou karoserii“, prozrazuje dále Vít Pěkný.


Oba modely GT jsou poháněny novým motorem Kia 1.6 T-GDI s turbodmychadlem typu twin-scroll. V porovnání s nepřeplňovaným motorem se výrazně zvýšil výkon (o 51 % na 150 kW/204 k) i točivý moment (o 61 % na 265 N.m.). Modely GT mají pohon přední nápravy a jsou standardně vybaveny šestistupňovou mechanickou převodovkou. Dokážou s ní zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 230 km/h.

Pro_cee’d GT a cee’d GT zdobí nová maska chladiče, nové světlomety a modifikované nárazníky. Nové jsou čtyřbodové LED světlomety pro denní svícení akcentující přiměřenou dávku agresivity a úprav doznaly i mlhové světlomety. V zadní partii vozu je patrná dvojitá koncovka výfuku, z boku vůz korunují 18palcová kola z lehké slitiny a pod nimi nápadné červené brzdové třmeny. Obě sportovně laděné verze se budou dodávat v šesti speciálních barvách laku karoserie.

V interiéru jsou použity vysoce kvalitní materiály, oba modely GT jsou vybaveny sportovními sedadly Recaro, hliníkovými pedály a přístrojovým štítem se 7“ TFT displejem. Výsledkem je komfortní interiér se sportovní atmosférou. Poprvé si může řidič ve voze značky Kia upravit vzhled přístrojů výběrem ze dvou uspořádání – „analogový“ režim ukazuje tradiční rychloměr a provozní informace, zatímco režim „GT“ informuje o rychlosti jízdy velkými žlutými číslicemi a tento údaj doplňují ukazatele točivého momentu motoru a plnicího tlaku turbodmychadla.

Hnací ústrojí a podvozek modelů GT byly laděny v Evropě při rozsáhlých jízdních zkouškách. Testovací program zahrnoval 160.000 km nejen na německých dálnicích (při průměrné rychlosti 150 km/h), ale také 480 kol na Nordschleife známého okruhu Nürburgring.
Následné intenzivní ladění podvozku zajistilo, že vysokému výkonu motorů GT odpovídají i výjimečné jízdní vlastnosti, při zachování mimořádné úrovně jízdního komfortu modelů pro_cee’d a cee’d. To znamená, že obě verze uspokojí řidiče s vášní pro sportovní jízdu a zároveň mají všechny předpoklady pro každodenní provoz.

Neměli jsme ambice vyrobit klasický sporťák, který by majitel vyvezl z garáže jen občas, protože prostě není dostatečně komfortní ani ekonomický pro denní ježdění. Naším záměrem bylo nabídnout lákavou alternativu všem, kdo si řízení opravdu užívají. Chtějí svůj vůz denně používat, a přitom si dopřát i ostřejší jízdu a profitovat ze skvělého, tvrdšího, ale přitom stále komfortního podvozku“, upřesňuje Vít Pěkný.

3dveřový pro_cee’d GT a 5dveřový cee’d GT mají ze všech variant oblíbené modelové řady cee’d nejkratší brzdnou dráhu (ze 100 na 0 km/h na 36,4 metru) díky širším pneumatikám Michelin rozměru 225/40 R18 a úpravám v nastavení systému ABS.

Oba modely pro_cee´d a cee´d GT jsou již v prodeji u dealerů Kia. „Za cenu od 539.980 Kč získá zákazník sportovně střižené auto s opravdu rozsáhlou výbavou. Pomineme-li příplatek za metalický lak, nezbývá již mnoho položek, které by cenovku auta ještě mohly výrazně zvednout“, uzavírá Vít Pěkný.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

KIA MOTORS CZECH s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Alfa Romeo Tonale 1.3 Turbo PHEV - kráska co má 280 koní a jezdí za pět litrů
Test: Toyota Prius plug-in hybrid - zachraňuje planetu a svého majitele jentak neomrzí Mazda CX-80 v prodeji. S šestiválcem stojí jako Škoda Kodiaq Škoda Enyaq cenově dostupnější. Přijíždí ve verzi Tour za 899.000 Kč Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

199 777 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

709 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

299 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

139 000 Kč