Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion

vloženo

Nový Plug-in Hybrid se chlubí 62 kilometrový dojezdem na elektřinu a průměrnou spotřebou 1,4 l/100 km. Když dojde energie v bateriích, ke slovu se přihlásí dvoulitr GDI s výkonem 156 koní. V ten okamžik ovšem papírové spotřeby nedosáhnete. Za hybridní novinku zaplatíte 1 199 980 Kč v nejvyšší výbavě Premium, kde v podstatě nic nechybí.

Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion

Nevýhodou plug-in hybridu je menší kufr. V základním uspořádání má objem 440 litrů, zatímco běžné kombi 553 litrů.


Společnost KIA MOTORS CZECH uvádí na český trh nový model Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid, který završuje modelovou ofenzivu rodiny vozů Optima. Tu společnost zahájila ve 3. čtvrtletí minulého roku uvedením modelů Optima Sportswagon, Optima GT a Optima Plug-in Hybrid ve verzi sedan. Nová vlajková loď Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid v sobě spojuje to nejlepší z dříve uvedených modelů, tedy prostornost karoserie kombi se zavazadelníkem o objemu 440 litrů a úspornost vylepšeného hybridního hnacího ústrojí s dojezdem na elektřinu 62 kilometrů a celkovým dojezdem 1 120 kilometrů (v kombinovaném cyklu NEDC).

Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid tak nabídne oproti Plug-in hybridní verzi sedanu o 133 litrů větší zavazadlový prostor a zároveň o 8 kilometrů vyšší dojezd v elektrickém režimu, což je umožněno 15% nárůstem kapacity lithium-iontové polymerové baterie, která nově činí 11,26 kWh. Díky tomu se nový model řadí v kategorii vozů Plug-in Hybrid mezi leadery střední třídy. Velkorysý úložný prostor, který po sklopení zadních sedadel s praktickým dělením 40:20:40 činí až 1 574 litrů (podle metodiky VDA), je výsledkem promyšlené konstrukce umožňující plnou integraci výkonné baterie pod podlahou zavazadelníku.


V základu hnacího řetězce je hospodárný zážehový čtyřválec Kia 2,0 GDI o výkonu 156 k a s točivým momentem 189 Nm. Ve spolupráci s elektromotorem činí celkový systémový výkon hnacího ústrojí 205 k při 6000 ot/min a celkový točivý moment provedení Plug-in Hybrid činí 375 Nm již od 2 300 ot/min. Vůz tak dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 sekundy a maximální rychlosti 192 km/h. Díky kombinaci úsporného benzínového motoru a výkonného elektromotoru produkuje model (v kombinovaném cyklu NEDC) emise na úrovni 33 gramů CO2 na kilometr jízdy. Kombinovaná spotřeba (v kombinovaném cyklu NEDC) potom činí pouze 1,4 litru a 12,3 kWh / 100 km.

Optima Sportswagon Plug-in Hybrid prošla podobně jako Plug-in hybridní sedan řadou designových úprav, které zlepšují aerodynamické vlastnosti vozu. Ať už jde o optimalizaci designu předních a zadních nárazníků a novou aerodynamickou clonu s aktivními lamelami v masce chladiče, nebo specifická 17" kola z lehkých slitin.

Samozřejmostí jsou nejmodernější technologie zvyšující účinnost bateriového modulu, jakými jsou nejnovější a dosud nejúčinnější systém rekuperace kinetické energie či vyspělý systém topení, větrání a klimatizace (HVAC). Tento inteligentní systém umožňuje ventilaci vzduchu pouze směrem k řidiči ve prospěch úspory elektrické energie.

Nový přístrojový štít před řidičem zobrazuje klíčové informace o hnacím ústrojí – např. stav nabití baterie nebo podrobnosti o jízdním stylu a spotřebě. Systém palubního infotainmentu s osmipalcovým dotykovým displejem podporuje služby Kia Connected Services, jejichž součástí je také navigace s nepřetržitými dopravními aktualizacemi, informacemi o rychlostních kamerách a s možností předpovědi počasí na základě dat od společnosti TomTomTM. Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid nabídne také podporu systémů technologií Android Auto™ a Apple CarPlay™ pro komunikaci s chytrými telefony.

Na českém trhu je vlajková loď Optima Sportswagon Plug-in Hybrid k dispozici v jediné a to v nejvyšší úrovni výbavy Premium za cenu 1 199 980 Kč.* Výbava Premium nabízí například 17" kola z lehkých slitin s pneumatikami 215/55, full LED světlomety s funkcí Dual bending, 8“ integrovanou GPS navigaci s 270° monitorovacím systémem AVM, prémiovou soustavu 10 reproduktorů Harman Kardon o výkonu 590 W či kožená vyhřívaná přední i zadní sedadla a ventilovaná a elektricky nastavitelná přední sedadla. V nabídce nechybí ani nejmodernější technologie na podporu řízení (ADAS) v podobě vyspělých systémů DRiVE WISE jako například stabilizační systém VSM (Vehicle Stability Management), pokročilý inteligentní tempomat (ASCC), systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKAS), systémy sledování mrtvého úhlu (BSD a LCA) nebo nezávislý systém nouzového brzdění (AEB)** či inteligentní parkovací asistent pro příčné i kolmé parkování (SPAS).

Model Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid se prodává s jedinečnou sedmiletou zárukou Kia (s omezením na 150 tisíc kilometrů po prvních 3 letech), která se vztahuje také na bateriový modul.


Petr Šikl, KIA

Vyhledat vozidla v inzerci: Kia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion Fotografie k článku Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion Fotografie k článku Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion Fotografie k článku Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion Fotografie k článku Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion Fotografie k článku Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion Fotografie k článku Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion Fotografie k článku Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Čím jezdí Lucie Borhyová? S novým autem už stačila vyrazit na dovolenou

Čím jezdí Lucie Borhyová? S novým autem už stačila vyrazit na dovolenou

Tak schválně, jaký vůz populární moderátorka aktuálně řídí? Menší nápovědou je fakt, že v Česku tahle značka zrovna moc nefrčí, naopak dobře se jí daří na západ od našich hranic. Ve znaku má pouhá dvě písmenka a..

Volkswagen Golf GTI Clubsport je tady. Má 300 koní a snížený podvozek

Volkswagen Golf GTI Clubsport je tady. Má 300 koní a snížený podvozek

Nový Golf osmé generace zrychluje tempo. Volkswagen představuje po verzích GTI, GTE a GTD další klenot z rodiny..

Test: Škoda Karoq 1.0 TSI - základ je nejlepší volbou

Test: Škoda Karoq 1.0 TSI - základ je nejlepší volbou

Víte, jaké je nejprodávanější SUV a zároveň čtvrtý nejžádanější model v Česku? No přece Škoda Karoq, která dokazuje..

Škoda Enyaq iV 60 v prodeji, milion nestačí

Škoda Enyaq iV 60 v prodeji, milion nestačí

Předprodej zahájen. Zákazníci již mohou objednávat Enyaq iV 60 se základní baterií 62 kWh. Doporučená prodejní cena 1..

Suzuki slaví 100 let, znáte všechny jeho modely?

Suzuki slaví 100 let, znáte všechny jeho modely?

Od tkalcovského stavu v roce 1909 až po dnešní moderní modely s pohonem všech kol a mild-hybridním pohonem. To je sto..