Kia EV6 získala nejvyšší bezpečnostní ohodnocení
Čistě elektrický crossover Kia EV6 získal pětihvězdičkové ohodnocení v nejnovějších nárazových testech organizace Euro NCAP. Výsledky zahrnují 90% skóre za ochranu dospělých cestujících a 86% za ochranu dětských pasažérů. K vysoké bezpečnosti přispívá vysokopevnostní podvozková platforma E-GMP a mimořádná torzní tuhost.
Za ochranu zranitelných účastníků silničního provozu včetně chodců dosáhla Kia EV6 skóre 64% a v kategorii bezpečnostních asistentů, kde se vozidlo hodnotí podle nabídky nejrůznějších technologií pro předcházení dopravním nehodám dosáhla skóre 87%. Hodnocení je důkazem pozoruhodných bezpečnostních parametrů.
Zástupci Euro NCAP pochvalně zmínili zachování integrity prostoru pro cestující po čelní nárazové zkoušce a zajištění dobré ochrany v oblasti kolen a stehen všech členů posádky. V testech předních sedadel a hlavových opěrek se prokázala dobrá ochrana před rizikem poranění krku v případě zadního nárazu. Ve zkoušce zahrnující náraz do boční bariéry a ještě náročnější zkoušce simulující boční náraz do sloupu inkasovalo EV6 maximální množství bodů s ohledem na robustní ochranu všech klíčových částí těla řidiče i zbytku posádky.
EV6 též dosáhlo dobrých výsledků v ochraně dětských pasažérů, kdy vozidlo prokázalo schopnost ochránit všechny klíčové části těla testovacích figurín představujících šesti a desetileté cestující. Při testování bezpečnostních asistentů EV6 pak zástupci Euro NCAP poukázali na schopnosti systému automatického nouzového brzdění (AEB), jenž dobře reagoval na ostatní vozidla a dokázal zamezit střetům ve většině testovacích scénářů.
Z dalších bezpečnostních prvků zmiňovaných zástupci Euro NCAP jmenujme multikolizní brzdový asistent (MCB), jenž po nárazu automaticky použije brzdy, aby zamezil sekundárním srážkám, nebo systém eCall pro informování záchranných složek v případě nehody.
K bezpečnostním parametrům EV6 přispěla vysokopevnostní podvozková platforma E-GMP (Electric-Global Modular Platform) a tuhá konstrukce karoserie. K bezpečnosti prostoru pro cestující přispívá použití ultra vysokopevnostní oceli tvořící 63,6 % struktury karoserie. Výsledkem širokého použití vysokopevnostních ocelových dílů lisovaných za tepla je pozoruhodná torzní tuhost na úrovni 48,5.
Na palubě EV6 najdeme celkem sedm propracovaných airbagů včetně středového bočního airbagu, který pomáhá chránit před vzájemným střetem hlavy řidiče a předního spolujezdce.
Všechna provedení EV6 jsou standardně vybavena stabilizačním systémem VSM (Vehicle Stability Management) a elektronickým řízením stability vozu (ESC), pomáhajícím řidiči udržet kontrolu nad vozidlem při brzdění a průjezdu zatáčkami.