Kia Ceed prošla modernizací, co je nového?

Model Ceed prošel výrazným omlazením, které se dotklo tří ze čtyř karosářských variant - hatchback, kombi sportswagon a proceedu. Kromě přepracované vzhledu, zejména předních partií je nové také logo. Hlavní změny se odehrály pod kapotou, kde došlo k elektrifikaci, zvýšení bezpečnosti a vylepšení konektivity. Modernizovaná řada Ceed se letos v srpnu začne vyrábět v evropském závodu Kia v Žilině na Slovensku, přičemž na evropských trzích bude k dispozici koncem roku.

Ceed, nejprodávanější řada vozů značky Kia, si pro modelové provedení 2021 připravila výrazná moderní vylepšení vč. dynamických a sportovních prvků designu. Pětidveřový hatchback, sportovní kombi i karosářské provedení ‚shooting brake‘ s plánovaným zahájením prodeje ve 4. čtvrtletí odhalí zcela přepracovanou přední partii, záď s novými sportovně pojatými detaily, litá kola v novém stylu a svěží odstíny karoserie i barevná provedení interiéru. V reakci na poptávku zákazníků i nejnovější odvětvové trendy se v rámci modelové řady objevují i nová hnací ústrojí a převodovky.


Kia disponuje v rámci trhu nejširší nabídkou modelů nižší střední třídy (segment C), přičemž dlouhodobé zastoupení modelu Ceed v nabídce značky Kia je důkazem mimořádného zájmu zákazníků o tento model. Ceed dlouhodobě sehrává klíčovou roli v etablování korejské značky v Evropě a současně je vůbec prvním vozem, jehož návrh, konstrukce i výroba probíhá v Evropě se zohledněním vkusu místních zákazníků. Řada Ceed, nyní přispívající k 28 % evropských prodejů značky Kia, zůstává důležitým hráčem napříč všemi segmenty v Evropě a sebejistě vystupuje po boku řady nejprodávanějších značek, které tomuto automobilovému segmentu kralovaly po desetiletí.

Na kompletně přepracované přední partii se vyjímá nové logo Kia se zjednodušeným grafickým provedením názvu značky. Zvláštní pozornost věnovali návrháři optickému rozlišení jednotlivých variant a jejich individuálnímu vzhledu (základní verze, PHEV, GT-line a GT).

Již ikonický ‚tygří nos‘ masky chladiče, tedy typický rozpoznávací prvek vozů Kia, má po modernizaci leskle černou povrchovou úpravu s matným chromovým dekorem ve tvaru křídla nahoře i dole, dodávajícím masce elegantní a moderní podobu. Provedení PHEV používá plnou masku s markantní povrchovou úpravou v kontrastním tónu. Přední nárazník na bocích prořezávají dva velké přívody vzduchu ve prospěch sportovního vzhledu. Motiv ‚křídla‘ se promítá i do dalších prvků modernizované přední partie, jako např. matně chromového dekoru kolem spodního otvoru přívodu vzduchu nebo roztáhlého bočního dekoru, protaženého až k podběhům předních kol. Při pohledu na záď pak – ve snaze poukázat na jednoduchost nového znaku Kia – byl vyhlazen povrch mezi sdruženými LED světly k usazení nového elegantního emblému značky. Nový emblém PHEV je nyní lépe sladěn s nedávno modernizovaným značením a firemním logem Kia. Sportovní zadní nárazník byl doplněn o nový leskle černý difuzor; vzadu se též opakuje matně chromový dekor z přídě vozidla.

Všechna provedení modelu Ceed vyjíždějí s novými full-LED světlomety; k bezpečnosti i pozornosti okolí přispívají nápadná světla denního svícení. Trojice světelných zdrojů ve tvaru šípu lemuje integrované moduly LED mlhových světel a dálkových/potkávacích světel. Světla denního svícení současně plní roli směrovek. Pětidveřový hatchback GT-Line a provedení GT používá nově koncipovaná LED sdružená světla, sestávající ze 48 modulů voštinové konstrukce v červeném rámečku. Uvedené multifunkční moduly jsou uspořádány do pěti řad zakrytých tónovaným sklem. Po aktivaci směrového ukazatele se LED zdroje v některých řadách začnou sekvenčně rozsvěcet.

Při pohledu z boku odhalíme nová poutavá provedení litých kol, nabízených napříč celou modelovou řadou. Nyní mohou zákazníci vybírat ze šesti markantních stylů, z toho tři se v rámci nejnovějšího faceliftu nabízejí vůbec poprvé: stříbrná 16" litá kola pro základní verze; leskle černá 17" litá kola vyhrazená pro GT-Line; a mimořádně dynamická 18" litá kola s červenými akcenty pro variantu GT.

Provedení GT zaujme hned několika novými exkluzivními úpravami designu vč. energických červených akcentů na přídi, bocích a zádi s poukazem na sportovní ambice tohoto speciálního provedení. Typická tygří maska chladiče nejvyššího provedení řady sestává ze dvou vstřikovaných termoplastových dílů, tvořících nápadný leskle černý a červený povrch v kombinaci s tmavým chromovým dekorem nahoře a dole. Přední nárazník GT zaujme leskle černou maskou přívodu vzduchu se speciálním červeným dekorem ‚GT‘ po obou stranách otvoru sání vzduchu. Sportovní zadní difuzor zkrášluje dvojice kulatých koncovek výfuku a nový markantní dekor GT v červeném provedení. GT nyní hrdě vyjíždí na 18" kolech z tmavé slitiny v jedinečném provedení GT s červenými ozdobnými krytkami; uvedená kola jsou vyhrazena pouze tomuto provedení.

Modernizovaný exteriér doprovází nabídka 13 odstínů karoserie, které by měly uspokojit různorodý vkus zákazníků. Čtveřice z těchto podmanivých odstínů se v rámci řady objevuje poprvé: broušená bronzová (Machined Bronze), žlutá Lemon, ocelově šedá Yucca a zelená Experience.

Na palubě modernizovaného modelu Ceed se nacházejí elegantní dekory, rafinovaně uklidňující barevné tóny, na dotyk příjemné materiály a uspořádání přispívající k pohodové atmosféře pro celou posádku. Propojení s okolním světem vylepšuje panoramatické střešní okno, lákající k objevování nové inspirace.

Pro sedadla je připraveno devět různých typů čalounění, z toho čtyři jsou v rámci faceliftu nové. Nabídka zahrnuje sportovní sedadla čalouněná černou velurovou usní s kontrastním šedým prošíváním na okrajích u provedení GT-line, resp. typickým červeným prošíváním u provedení GT. Ve výbavách GT-line a GT zaujme nově tvarovaná hlavice řadicí páky s moderním vzhledem, zatímco u vozů s automatickou převodovkou zvyšuje luxus hlavice voliče převodovky obšitá perforovanou kůží příjemnou na dotek. Všechna provedení s automatickou převodovkou používají leskle černý zobrazovací panel ‚PRND‘.

V interiéru Ceedu se snoubí moderní atmosféra s luxusní funkčností a nejmodernějšími technologiemi. Velký přístrojový štít o úhlopříčce 12,3" v kombinaci s 10,25" obrazovkou napomáhá k hladké interakci řidiče s vozidlem. Všechny změny v oblasti interiéru se nesou v duchu snahy o maximální použitelnost, jako např. spínač elektronické parkovací brzdy a další prvky postavené na principu ‚snadná použitelnost, snadná viditelnost‘, jenž podtrhuje design celého vnitřního prostoru vozu.

K pohodlnému zamykání dveří nového Ceedu slouží bezklíčový systém Smart Key a k aktivaci/vypínání motoru zde stačí stisk tlačítka. Elektricky nastavitelné sedadlo řidiče umožňuje uložit si do paměti profily dvou osob pro maximální pohodlí a praktičnost při střídání za volantem. Obrazovka systému navigace a infotainmentu je propojena se soustavou ozvučení JBL Premium s osmi reproduktory a funkcí streamování přes Bluetooth pro bezproblémovou konektivitu posádky a palubních zařízení. Praktičnost karosářských provedení Sportswagon a ProCeed ještě zvyšují každodenně využitelná řešení, jako např. sklápění druhé řady sedadel stiskem tlačítka nebo elektrické ovládání víka pátých dveří se senzorem automatického otevírání (rozpozná přítomnost chytrého klíčku a otevře výklopnou záď, když osoba s klíčkem zůstává stát za vozidlem).

Modernizace interiéru se dotkla všech stránek pohodlí a praktičnosti z pohledu cestujících. Vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla společně s vyhřívanými zadními sedadly skýtají konejšivé pohodlí za chladných dnů, zatímco špičková dvouzónová automatická klimatizace zajišťuje vychlazení kabiny v letních žárech.

Lidé vnímají svůj vůz jako další zařízení na podporu životního stylu s trvalou konektivitou, a očekávají tedy, že řada různých technologií bude okamžitě k dispozici stiskem tlačítka. Konektivita modernizovaného Ceedu nezůstává pouze u telematických služeb – snahou je dodat řidiči pocit propojení se samotným vozidlem, jízdou, ostatními cestujícími i okolními účastníky silničního provozu.

Řidiče ihned přivítá plně digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3" s vylepšenou grafikou, řada uklidňujících barevných kombinací a čtyři motivy pro přizpůsobení přístrojového štítu vč. takového, jenž se mění podle aktuálních klimatických podmínek a denní doby. Vedle přístrojového štítu najdeme bezrámečkový centrální displej o velikosti 10,25" s funkcemi infotainmentu, navigace a telematiky.

Součástí nejnovějšího faceliftu napříč modelovou řadou je software podporující dálkové propojení s vozidlem přes mobilní aplikaci Kia Connect s různými palubními funkcemi pro lepší interakci s vozidlem a dostupnost informací. Nové funkce konektivity pro modelovou řadu Ceed zahrnují vylepšenou funkčnost hlasového vyhledávání přes Bluetooth, propojení navigace s kalendářovými aplikacemi třetích stran, režim ‚parkování s obsluhou‘ ke sledování polohy vozidla, sedí-li za volantem cizí osoba, resp. velmi důležitou navigaci ‚na poslední kilometr cesty‘ s podporou rozšířené reality. Plug-in hybridní kombi Ceed Sportswagon přináší další praktické funkce postavené na inspirujících technologiích konektivity, jako např. možnost na dálku zapínat a vypínat nabíjení akumulátoru.

Nová funkce „Přenos uživatelského profilu“ umožňuje zálohovat si do cloudu předvolby aplikace Kia Connect pro konkrétní vůz, a podle potřeby tak přenášet nastavení mezi vozidly. To je vítaným přínosem zejména pro ty, kteří často mění různá vozidla vybavená technologií Kia Connect, například firemní řidiče využívající vozový park společnosti, resp. domácnosti, které vlastní více než jeden vůz se systémem Kia Connect.

Cestující mohou přes Android Auto nebo Apple CarPlay bezdrátově propojit chytrý telefon s 8" obrazovkou audiosystému a přenášet na ni obsah telefonu v zájmu co nejpříjemnějšího pobytu na palubě v duchu sdílené zábavy. Maximální konektivitu na cestách podporuje i USB nabíjecí port ve středovém panelu pro zadní pasažéry.

Omlazená řada Ceed s vylepšeným paketem systémů na podporu řízení (ADAS) přináší špičkové bezpečnostní funkce i prvky na podporu řízení a parkování. Tyto systémy pomáhají eliminovat celou řadu všudypřítomných rizik a zároveň snižují únavu při řízení a nepřetržitě chrání posádku i další účastníky silničního provozu. 

Vylepšení se týká i bezpečnostních prvků – dříve používaný systém pro sledování slepých úhlů byl nahrazen technologií aktivní bezpečnosti pro odvrácení kolize. Pokud řidič při přejíždění z pruhu do pruhu použije znamení o změně směru jízdy a hrozí riziko střetu s vozidlem jedoucím vzadu po straně, nový asistent pro odvrácení kolize s vozem ve slepém úhlu (BCA) aktivuje varovný signál. V případě, že riziko poté ještě vzroste, BCA aktivně zasáhne do řízení vozidla ve snaze vyhnout se nehodě.

Modernizovaný systém sledování únavy řidiče (DAW+) zahrnuje funkci upozorňování na rozjezd vozidla vpředu, která prostřednictvím optického upozornění na displeji informuje řidiče, že vozidlo vpředu se již rozjíždí – například na semaforech nebo při popojíždění v dopravní koloně.

Z dalších systémů ADAS nadále nabízených pro modelovou řadu Ceed jmenujme např.: systém autonomního nouzového brzdění (FCA) se schopností rozpoznávat nejen vozidla a chodce, ale i cyklisty; aktivní systém pro jízdu v pruzích; ukazatel rychlostních limitů; manuálně aktivovaný asistent pro sledování rychlostních omezení a automatické přepínání dálkových světlometů. Filozofie Kia ‚lépe vidět a být viděn‘ ovlivnila nový komplikovaný design LED světel denního svícení s integrovanými LED mlhovými světly. Pětidveřový hatchback Ceed rovněž dostal sekvenční ukazatele směru jízdy, které jsou součástí nových zadních LED světel (platí pouze pro vybraná provedení).

Technologie ADAS, které v první řadě zvyšují pohodlí při řízení, přinášejí nejnovější vylepšení napříč celou modelovou řadou Ceed. Systém následování v jízdním pruhu (LFA) lze nyní aktivovat nezávisle na pokročilém adaptivním tempomatu (SCC), a tak Kia může nabídnout systém LFA i ve vozech s manuální převodovkou. Sešlápnutí brzdového pedálu vedlo u předchůdců k deaktivaci SCC, čímž se deaktivoval i systém LFA. U nového uspořádání lze tak LFA používat častěji i za takových jízdních situací, kdy tempomat nemusí být zapotřebí.

K usnadnění parkovacích manévrů je zde systém zobrazování situace za vozidlem (RVM) se spínačem pro zobrazení záběrů z kamery zabudované do výklopné zádě. Při couvání na parkovací místo napomáhá systém RVM zobrazováním situace za vozidlem. Tento systém byl nově upraven tak, aby umožňoval další pohled prostřednictvím 1,0MPx kamery v situacích, kdy je za vozidlem připojen přívěs. Systém RVM je kromě toho vybaven spínačem, po jehož aktivaci může řidič prostřednictvím kamery sledovat vozidla přijíždějící zezadu. Po zaparkování vozidla přichází ke slovu systém varování pro bezpečné vystupování z vozu (SEW), který upozorní uživatele za situací, kdy u otevřených dveří rozpozná blížící se vozidlo.

Funkce varování před vozidly v příčném směru byla nově povýšena na asistenční systém. Aktivní upozornění na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání (RCCA) rozpozná nebezpečí střetu s vozidlem přijíždějícím v protisměru (vlevo či vpravo) a aktivuje příslušné varování. Pokud riziko přetrvává i po varování, RCCA automaticky pomáhá s nouzovým brzděním ve snaze předejít dopravní nehodě.

Nová modelová řada Ceed přináší zákazníkům ucelený výběr hnacích ústrojí vč. plug-in hybridního (PHEV) a mild-hybridního pohonu (MHEV) s výkonovým rozpětím od 100 do 204 koní. Zájemci o Ceed mají na výběr přeplňované benzínové i naftové motory (benzín 1,0 a 1,5 litru, resp. diesel 1,6 litru), vždy včetně moderní technologie Kia Smartstream.

Součástí pohonu Smartstream je vlastní technologie plynule proměnné periody ventilů (CVVD) pro optimální výkonové schopnosti. CVVT rovněž snižuje spotřebu paliva v kombinaci s nízkotlakým systémem recirkulace výfukových plynů (LP EGR), který část horkých plynů produkovaných motorem vrací do spalovací komory s cílem snižovat hydraulické ztráty a potažmo i spotřebu paliva.

Nová jednotka 1,5 litru T-GDi se vyrábí v žilinském závodě Kia na Slovensku, odkud pocházejí i samotné vozy řady Ceed. Nový motor Smartstream, jenž nahrazuje předchozí jednotku 1,4 litru T-GDi, spolupracuje buďto se 7st. dvouspojkovou převodovkou (7DCT), nebo šestistupňovou manuální převodovkou (6MT); výkon činí 160 koní při současném snížení úrovně emisí. Nová jednotka 1.5 T-GDI je k dispozici i jako mild-hybrid (MHEV); naftový Ceed s maximálním výkonem 136 k se nabízí výhradně jako mild-hybrid v kombinaci buďto s inteligentní manuální převodovkou (iMT), nebo ústrojím 7DCT.

V rámci nejnovější modernizace Ceed dále poprvé spojuje technologie MHEV a DCT s přeplňovaným benzínovým motorem 1,0 litru, což uvítají především zákazníci volající po dalším snižování emisí pohonného ústrojí. Nasazení technologie MHEV vede ke zlepšením v oblasti spotřeby paliva i jízdních schopností.

Provedení PHEV využívá benzínový motor 1.6 GDi o maximálním výkonu 141 koní v kombinaci se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Uvedenou hnací jednotku doplňuje akumulátorový modul o kapacitě 8,9 kWh pro bezemisní jízdu čistě na elektřinu s dojezdem ve městě až 57 km na jedno nabití.

Provedení GT, stojící na vrcholu modelové řady, přináší exkluzivní jednotku 1,6 litru T-GDi s jedinečným zvukovým doprovodem. Benzínový motor spolupracuje s ústrojím 7DCT a poskytuje velkorysých 204 koní výkonu.

Zkušenost za volantem je možné dále uzpůsobit podle nálady řidiče a jízdních podmínek prostřednictvím páček řazení pod volantem a trojice jízdních režimů: Eco, Comfort a Sport. Jízdní režim GT Sports byl speciálně odladěn v souladu s potřebami a očekáváními řidičů.

Elektronický systém ‚clutch-by-wire‘ (spojka bez mechanické vazby) převodového ústrojí iMT napomáhá snižovat spotřebu paliva i emise CO2 pohonu MHEV při zachování zažitého způsobu ovládání klasické manuální převodovky.

Pro Ceed je dále k dispozici standardní šestistupňová manuální převodovka a velmi atraktivní volba v podobě dvouspojkové převodovky.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

729 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč