Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?

vloženo

Oba jsou z Francie a oba prošly nedávno omlazením a nás zajímalo, zda je výhodnější koupit Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Který je levnější a který nabízí víc výbavy za méně peněz? Pojďme si je hezky porovnat.

Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?

Když chcete levný, prostorný, komfortní a zároveň slušně vybavený sedan, nemáte příliš na výběr. Citroën C-Ellysée a Peugeot 301 ovšem dnešní kritéria splňují. Otázka tedy zní: "který z nich je výhodnější"?


V tabulce obě francouzské automobilky uvádějí pořizovací ceny po slevě, která činí v případě Citroënu až 36 600 Kč, resp. 28 500 Kč u Peugeotu. U obou modelů je možné cenu snížit výkupem starého automobilu - u všech specifikací jednorázově o 10 000 Kč.

Oba modely jsou nabízeny ve dvou výbavových stupních a se shodnými pohonnými jednotkami i převodovkami. Základ u obou tvoří tříválec Puretech spojený s manuální pětirychlostní převodovkou.

Pořizovací ceny (Kč) Citroën C-Elysée Peugeot 301
1.2 PureTech 82 MAN Feel / Active 269 900 280 000
1.6 VTi 115 MAN Feel / Active 289 900 310 000
1.6 BlueHDi 100 MAN Feel / Active 314 900 340 000
1.2 PureTech 82 MAN Shine / Allure 289 900 295 000
1.6 VTi 115 MAN Shine / Allure 314 900 325 000
1.6 VTi 115 EAT6 Shine / Allure 344 900 355 000
1.6 BlueHDi 100 MAN Shine / Allure 344 900 355 000


C-Elysée startuje na ceně 269 900 Kč, kdežto Peugeot 301 je o 10 100 Kč dražší. Rozdíl ceny tvoří nastavená cenová politika a hlavně přítomnost bluetooth nebo dvojice reproduktorů u Peugeotu.

U obou v základní výbavě (Citroën = Feel, Peugeot = Active) dostanete manuální klimatizaci, palubní počítač, čelní a boční airbagy vpředu, dálkové centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, výškově stavitelný volant, přední mlhovky, rádio s přehrávačem, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a patnáctipalcová ocelová kola.U obou je možné připlatit si 5 000 Kč za klimatizaci s digitálním displejem nebo elektricky ovládaná zadní okna nebo 6 000 Kč za vyhřívaná přední sedadla. Citroën nabízí možnost připlatit si 4 000 Kč za středovou opěrku s úložným prostorem, u Peugeotu ji v základní výbavě prostě nedostanete.

Vyšší výbava (Citroën = Shine, Peugeot = Allure) přináší navíc elektricky ovládaná zadní okna, kožený volant, klimatizaci s digitálním displejem a výdechy pro druhou řadu, rádio s CD přehrávačem / MP3, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, středovou loketní opěrku s úložným prostorem vpředu nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Peugeot 301 je ve srovnání opět dražší - oproti Citroënu nabízí elektronickou klimatizaci, rádio v dotykovém sedmipalcovém displeji s funkcí Mirror Screen / Apple CarPlay. Lepší audio můžete mít i v Citroënu, ovšem za příplatek 9 000 Kč u výbavy Shine, resp. za 17 000 Kč v případě základní výbavy Feel.

Řešením může být připlatit si rovnou za lepší audio s integrovanou navigací. U Peugeotu je audio s navigací dostupné jen u druhé výbavy Allure za příplatek 11 000 Kč, kdežto u Citroënu si tu kombinaci můžete pořídit již v základní výbavě za 28 000 Kč. Ve vyšší výbavě Shine pak stojí 20 000 Kč.

Připlatit si můžete za vyhřívaná přední sedadla. U obou automobilek za ně dáte vždy 6 000 Kč, kdežto kombinace vyhřívaných předních sedadel a spodní části čelního skla přijde na 8 500 Kč.

Benzínové motory:

  • 1.2 PureTech 82 k, 5st. manuální převodovka
  • 1.6 VTi 115 k, 5st. manuální převodovka
  • 1.6 VTi 115 k, 6st. automatická převodovka EAT6

Dieselové motory:

  • 1.6 BlueHDi 100 k, 5st. manuální převodovka
  • 1.6 HDi 92 k, 5st. manuální převodovka

Verdikt: Na první pohled dražší Peugeot může být v přímém srovnání dokonce levnější. Pokud si u Citroënu doplatíte za chybějící věci, vyšplhá se jeho cenovka minimálně na úroveň soka. Pokud nemáte předem svého favorita a není Vám jeden z vozů pocitově bližší, určitě si podle ceníků spočítejte, na kolik případná konfigurace vyjde. Možná se budete divit a odjedete Peugeotem, který s lepší výbavou vychází cenově nepatrně lépe.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Fotografie k článku Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Suzuki Ingis 1.2 DualJet 4x4 Hybrid - prcek, co se nezdá

Test: Suzuki Ingis 1.2 DualJet 4x4 Hybrid - prcek, co se nezdá

Suzuk Ignis nemá kromě Fiatu Panda přímého soupeře. Konkurenci totiž převyšuje možností pohonu všech kol, což je prvek u ultra kompaktních aut nevídaný. O to víc nás zajímalo, jak jezdí inovované provedení vybavené..

BMW 4 Cabrio stojí 1,3 milionu, ve verzi M440i xDrive o půl milionu více

BMW 4 Cabrio stojí 1,3 milionu, ve verzi M440i xDrive o půl milionu více

Nová generace otevřeného modelu BMW střední třídy, nyní s plátěnou střechou startuje na ceně 1 319 500 Kč. Za tuto..

Volkswagen Touareg eHybrid a Touareg R v prodeji, dva miliony nestačí ani na jeden

Volkswagen Touareg eHybrid a Touareg R v prodeji, dva miliony nestačí ani na jeden

Volkswagen pokračuje v hybridní ofenzivě a ve fázi předprodeje začíná svým zákazníkům nabízet dvě nové verze modelu..

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Test ojetiny: Honda Accord – pověst láká, vysoký nájezd ne

Honda Accord sedmé generace dodnes zaujme designem, láká ale i skvělou pověstí. Drtivá většina ojetin má ale opravdu..

Hyundai i20 N - hodně ostrý hatchback je tady, má 230 koní a samosvor

Hyundai i20 N - hodně ostrý hatchback je tady, má 230 koní a samosvor

Zcela nový model i20 N bude uveden na evropské trhy na jaře 2021. Novinka umí stovku za 6,7 sekundy a letí až 230 km/h...