Jakou ojetinu do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

vloženo

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239 profesionálních mechaniků hodnotilo systémem školní výuky padesát nejpopulárnějších vozidel v České republice a na Slovensku. V kategorii automobilů do sta tisíc korun zvítězila Toyota Yaris III, nejhůř si naopak vedl Renault Thalia II.

Jakou ojetinu do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů Jakou ojetinu do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Spolehlivost motoru a jeho zavěšení, poruchovost elektroniky a kvalita karoserie. To jsou kritéria, na základě kterých hodnotili mechanici spolehlivost celkem padesáti nejpopulárnějších modelů aut v České republice v průzkumu pod názvem Hodnocení spolehlivosti automobilů pohledem českých mechaniků. Z aritmetického průměru hodnocení těchto kritérií vyplynula pětibodová stupnice známek jako ve škole.


Průzkumu se zúčastnilo celkem 239 mechaniků, kterým tyto vozy denně prochází pod rukama a dokážou tak určit nejčastější příčiny poruch. V první části ankety hodnotili třináct nejběžnějších ojetých automobilů na českých silnicích do 100 tisíc korun. Do výběru byly zařazeny vozy Volkswagen Golf V, Ford Focus II, Renault Thalia, Škoda Fabia I, Kia Cee'd I, Peugeot 206, Opel Astra H, Peugeot 207, Ford Fusion, Toyota Yaris II, Hyundai i30 I, Hyundai Getz a Renault Thalia II.

Toyota vyniká motorem, Renaulty trápí koroze

Z kategorie do sta tisíc korun mechanici nejlépe hodnotili Toyotu Yaris II (výroba 2005–2011). „Automobil získal výsledné hodnocením 2,1 a doporučilo by ho celých 86 procent dotazovaných mechaniků. Nejvíce na něm oceňovali motor a elektroniku. Nadprůměrné hodnocení ale získala také karoserie a upevnění motoru,“ přiblížil Jindřich Krejčí, ředitel projektu ProfiAuto v Česku a na Slovensku. Anketa podle něj zjišťovala také nejčastější příčiny poruch. U Toyoty Yaris II respondenti nejvíce zmiňovali problémy s korozí, kompresorem klimatizace, vodním čerpadlem a čepy řízení.

toyota yaris
U Toyoty Yaris si je nutné zvyknout na interiér vozu, na palubní desce je vše uprostřed

O druhé místo se podělily Volkswagen Golf V (2003-2008) a Hyundai i30 I (2007–2012) s výsledkem 2,3. U Volkswagenu Golf V se ukázala jako nespolehlivá mimo jiné praskající hlava u motoru 2,0 TDI 16 V. Problém s motorem měl i model Hyundai i30 I. Mechanici u něj poukazovali na uložení klikové hřídele a celkovou hlučnost motoru. Na třetím místě v cenové kategorii do sta tisíc korun skončil Ford Focus II (2004–2011) s hodnocením 2,7.

volkswagen golf
Volkswagen Golf naopak vyznává klasické rozvržení palubní desky a je ve všech ohledech konzervativní

Naopak nejhůř si v anketě vedl model Renault Thalia II (2008–2013), kterému respondenti přidělili známku 3,2. „Ve všech kategoriích získal vůz podprůměrné hodnocení. Ze zkušeností mechaniků trpí na časté koroze, vypalování koncovek předních světlometů, problémy s výfukem, zavěšováním kol i čepy ramen silentbloků,“ popisuje Lukáš Czauderna, poradce pro rozvoj autoservisů ProfiAuto Service.

Cílený průzkum Čechům chyběl

Cílem ankety bylo podle Krejčího zprostředkovat českým zákazníkům co nejucelenější přehled o spolehlivosti oblíbených vozidel. „Před koupí auta si většina lidí shání co nejspolehlivější informace o vybraném modelu. Ty ale často chybí. Čeští řidiči se tak většinou musí spoléhat jen na rady známých nebo internetová hodnocení. Jen velmi málo anket ale srovnává auta mezi sebou, navíc většinou nereflektují situaci na českém trhu,“ vysvětluje Krejčí.

Výzkum probíhal v loňském roce a hodnotil 50 nejpopulárnějších automobilů v České republice rozdělených do tří kategorií podle pořizovací ceny. Anketa probíhala formou dotazníků. Hodnocené modely byly vytipovány na základě údajů o registracích a prodejích aut za období 2004–2018 podle Svazu dovozců automobilů.


redakce

Fotografie k článku

Fotografie k článku Jakou ojetinu do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů Fotografie k článku Jakou ojetinu do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů Fotografie k článku Jakou ojetinu do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů Fotografie k článku Jakou ojetinu do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Nová Toyota Land Cruiser je tady, 1,5 milionu stačí

Nová Toyota Land Cruiser je tady, 1,5 milionu stačí

Na český trh přichází modernizovaná Toyota Land Cruiser. Nabídne výkonnější pohonnou jednotku, nové bezpečnostní asistenční systémy i některé designové změny. Cena nového LC 150 začíná na 1 465 000..

Nejrychlejší Peugeot je tady. Není to sporťák, ale rodinná 508

Nejrychlejší Peugeot je tady. Není to sporťák, ale rodinná 508

Automobilka Peugeot se pochlubila novým přírůstkem v podobě plug-in hybridu. Srdcem modelu 508 PSE je benzinový motor..

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Test: Hyundai i10 1.0 D-CVVT. Proč už nemá konkurenci?

Hyundai i10 je takřka poslední mezi živými. Proč? Stále se zpřísňující flotilové emise kategorii sympatických..

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Ford představil sportovně pojatou Pumu ST. Má 200 koní a samosvorný diferenciál

Nový Ford Puma ST nabízí 200 koní, akceleraci 0-100 km/h za 6,7 sekundy, unikátní samosvorný diferenciál a přepínatelné..

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Test ojetiny: Ford Puma – malé kupé s velkým kouzlem

Malý sportovní vůz Ford Puma přijel na trh s trojicí motorů, ale jen s tím nejsilnějším se stane srdeční záležitostí. V..