Jaguar přichází s dvojicí nových motorů
Pro modelový rok 2013 představila společnost Jaguar na autosalonu v Pekingu dva nové benzinové motory a to třílitrový kompresorem poháněný benzinový šestiválec a dvoulitrový turbodmychadlem dopovaný benzinový čtyřválec.
Nový třílitrový kompresorem přeplňovaný benzinový šestiválec staví na technologii pětilitrového osmiválce, který za svoji technologii získal několik cen po celém světě. Motor 3l V6 S/C bude nabízen ve dvou verzích s rozdílnými výkony: 380 koní/460 Nm nebo 340 koní/450 Nm a systémem Stop/Start. Ve verzi s 380 koňmi dosahuje tříválec výkonu téměř 127 koní na litr, což představuje nejvyšší měrný výkon ze všech motorů, které společnost Jaguar uvedla na trh. Tento celoslitinový motor bude pohánět limuzíny s dlouhým rozvorem kol či rychlé kabriolety. Nový třílitrový motor převzal od staršího osmiválce řadu klíčových technologií, mimo jiné přímé vstřikování, variabilní časování ventilů a hliníkovou konstrukci. Ve verzi 340 koní/450 Nm nabízí 3l V6 S/C motor elegantní řízení a výkon, vlastnosti šité přímo na míru sedanům značky Jaguar, zatímco verze 380 koní/460 Nm vypovídá o „divokosti“ charakteristické pro nový sportovní vůz Jaguar F-TYPE. V obou verzích zajistí motor 3l V6 S/C výkon na úrovni mnohem větších jednotek, ale zároveň také vyšší úspornost a nižší emise.
Dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný benzinový čtyřválec poskytne výkon 240 koní a točivý moment vrcholící hodnotou 340 Nm. Dvoulitrový čtyřválec nahradí třílitrový atmosférický benzinový motor ve vozech Jaguar XF a Jaguar XJ. Oba nové motory využívají osmistupňovou automatickou převodovku s plynulým řazením. Výkonu 240 koní a točivého momentu 340 Nm dosahuje tento motor díky třem inovacím: turbodmychadlu s nízkou setrvačností, přímému vstřikování paliva a variabilnímu časovaní sací a výfukové vačkové hřídele.Ve vozech Jaguar XF pro modelový rok 2013 nahradí na všech trzích 3l V6 S/C původní nepřeplňovaný 5litrový motor V8. Ve vozech Jaguar XJ pro modelový rok 2012 nahradí 3l V6 S/C původně nepřeplňovaný 5litrový motor V8 na většině trhů.
Technické parametry:
Třílitrový kompresorem přeplňovaný benzinový motor V6 340
Typ motoru: V6, benzinový, přeplňovaný kompresorem
Objem: 2995 ccm
Vrtání/zdvih: 84,5 x 89 mm
Maximální výkon: 340 k/6500 ot./min.
Maximální točivý moment: 450 Nm/1800-4000 ot./min.
Dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný benzinový motor I4 240
Typ motoru: čtyřválcový s válci v řadě, benzinový, přeplňovaný turbodmychadlem
Objem: 1 999 ccm
Vrtání/zdvih: 87,5 x 83,1 mm
Maximální výkon: 240 k/5500 ot./min.
Maximální točivý moment: 349 Nm/1800-4000 ot./min.