Indická premiéra Škody Yeti
Již devět let se řadí Indie mezi nejvýznamnější trhy Škoda Auto. Důležitost, kterou automobilka tomuto trhu přikládá se odráží i v expozici na Auto Expo 2010 v Dillí.
Návštěvníkům autosalonu se představí vozy nejen ze stávajícího portfolia nabízené na tamním trhu, ale v indické národní premiéře také novinka s mimořádným potenciálem – SUV Škoda Yeti. V expozici se dále představí zástupci modelových řad Fabia a také Octavia, v Indii nabízená pod označením Laura.
Magnetem expozice je především národní premiéra modelu Yeti, která demonstruje připravenost prvního kompaktního SUV značky Škoda ke vstupu na indický trh. Odborné i laické veřejnosti se představí vozy s vyspělým pohonem 4×4 v kombinaci s motory 1,8 TSI/118 kW a 2,0 TDI CR/103 kW. Produkce indických závodů Škoda Auto India Private Limited (SAIPL) v městě Aurangabad a VW Indiav Púně bude zastoupena kromě jiného modely Fabia Elegance, Octavia/Laura ve vrcholné výbavě Laurin & Klement a Superb ve špičkovém provedení s motorem 3,6 FSI V6 a pohonem 4×4 prostřednictvím systému se spojkou Haldex 4. generace. Z evropských modelů se budou moci návštěvníci největšího indického autosalonu seznámit s dynamicky laděným provedením Fabia Sportline i ekologickou variantou Fabia GreenLine.
Sportovní stopu více než stoleté historie vozů Škoda připomene Octavia RS s benzinovým motorem 2,0 TSI o výkonu 147 kW (200 k). Podle Reinharda Flegera, člena představenstva Škoda Auto zodpovědného za prodej a marketing, jsou aktivity na indickém trhu nedílnou součástí úspěšné budoucnosti značky Škoda: „Vstup na nový perspektivní rozvíjející se trh je pro nás vždy velkou výzvou. Je třeba zvolit správnou strategii, nabídnout odpovídající produkty a najít kvalifikované spolupracovníky. To vše se nám zde v Indii velmi podařilo, což dokládají i naše výsledky. Jsme zde devět úspěšných let: neustále uvádíme nové produkty, rozšiřujeme prodejní síť a zvyšujeme počty prodejů. Věřím, že zkušenosti z Indie nám podstatnou měrou pomohou na cestě značky Škoda dále na východ.”
Od listopadu 2001, kdy vstoupila značka Škoda na indický trh, se na tomto trhu prodalo již více než 80.000 vozů. V současné době jsou v portfoliu 4 modelové řady – Fabia, Octavia (v Evropě Octavia Tour), Laura (v Evropě Octavia druhé generace) a Superb. Především ve druhé polovině roku 2009 došlo k výraznému meziročnímu nárůstu prodejů (například v listopadu o 69 %), na čemž se podílely zejména řady Superb a Laura (Octavia). Škoda India v současné době disponuje sítí 62 dealerství. Produkční kapacita montážního závodu v Aurangabadu s rozlohou 300.000 m2 činí 30.000 vozů ročně.