I elektromobily podléhají testování za polárním kruhem, mrkněte jak si vede BMW i7 | Autanet.cz

I elektromobily podléhají testování za polárním kruhem, mrkněte jak si vede BMW i7

BMW Group pokračuje v transformaci na elektromobilitu důsledným rozšiřováním nabídky o další segmenty. Již během příštího roku představí mnichovský výrobce prémiových automobilů první čistě elektrickou luxusní limuzínu na světě – BMW i7.

V rámci procesu sériového vývoje BMW i7 v současné době probíhají testy jízdní dynamiky v zimním testovacím centru BMW Group ve švédském Arjeplogu. Tam, jen několik kilometrů od polárního kruhu, testovací inženýři na ledových plochách a zasněžených silnicích mají ideální podmínky pro ověření činnosti a sladění všech systémů pohonu a podvozku. V náročném testovacímu programu, který probíhá v třeskutém mrazu, pracují na nové interpretaci luxusní radosti z jízdy. Poprvé bude možné zažít maximum pro BMW typické dynamiky, komfortu a suverenity v luxusní třídě s absolutně nulovými lokálními emisemi.


Komponenty podvozku, řízení a brzdové soustavy, stejně jako jízdní dynamika a systémy jízdní stability vyvinuté pro budoucí generaci BMW řady 7 jsou navrženy tak, aby posunuly rovnováhu mezi sportovním charakterem a jízdním komfortem, která je pro luxusní sedany značky tak typická, na zcela novou úroveň. Z tohoto důvodu se provádí dynamické ladění a nastavení zavěšení kol, pružin, tlumičů a různých regulačních systémů samostatně pro každý druh pohonu. Všechny tak procházejí intenzivním testováním v extrémních klimatických podmínkách ve švédském Arjeplogu.

BMW i7

V zimní krajině Laponska k tomu testovací inženýři mají ideální podmínky. Během zkušebních jízd po zasněžených silnicích v okolí Arjeplogu mohou testovat a optimalizovat všechny funkce v extrémně náročných podmínkách tak, aby dosáhli naprosto harmonického a pro BMW typického jízdního zážitku. Kromě toho se pro obzvláště jemné vyladění regulačních systémů podvozku používají testovací trati na zamrzlých jezerech, které se vyznačují nízkým koeficientem tření. Řízení, stejně jako mnoho funkcí stabilizačního systému DSC (Dynamic Stability Control) a přesně regulovaná interakce mezi mechanickými brzdami a procesem rekuperace při zpomalování prochází pečlivým laděním.

Zimní testovací program se také zaměřuje na komponenty čistě elektrického pohonu. Elektrický pohon BMW i7, vysokonapěťová baterie, výkonová elektronika a systémy nabíjení vycházejí z páté generace technologie BMW eDrive, která již v BMW iX zajišťuje udržitelnou radost z jízdy. Především motor, baterie a systém regulace teploty BMW i7 prokazují svou vysokou pokrokovost i v extrémních teplotách pod bodem mrazu na severu Švédska.

BMW i7 winter

S BMW i7 pokračuje současná modelová ofenziva značky v luxusním segmentu mimořádně progresivním způsobem. Poprvé bude možné zažít luxusní limuzínu, která se vyznačuje výjimečnou elegancí, jízdním komfortem a suverenitou ve spojení s čistě elektrickým pohonem. BMW i7 vychází ze stejného technického základu jako všechny další modelové varianty budoucího BMW řady 7. Tento integrovaný vývoj variant s různými druhy pohonu zaručuje lokálně bezemisní jízdu s charakteristickou kombinací sportovních i komfortních jízdních vlastností spolu s exkluzivní prostorností luxusní limuzíny BMW.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

529 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

629 900 Kč