Hyundai Santa Fe po radikální proměně přináší největší vnitřní prostor v segmentu

Pátá generace Santa Fe překypuje prémiovými komfortními a praktickými prvky výbavy, má delší rozvor a tři řady sedadel.

Delší rozvor náprav a větší vstupní otvor v zádi vytváří největší obytný prostor ve své třídě, který se vyznačuje terasovitým uspořádáním. Nový model nabízí díky delšímu rozvoru náprav také vyšší úroveň komfortu na sedadlech ve třetí řadě.


Prodloužený rozvor náprav posiluje dojem majestátnosti. Jeho čistě tvarované boční stěny završuje odvážná linie střechy ve spojení s velkoryse tvarovanými plochami kolem blatníků, robustními podběhy kol, kratším převisem karoserie vpředu a odvážným designem 21“ kol.

Záď, odlišená širším víkem zavazadlového prostoru, umocňuje dojem bytelnosti a současně se vyznačuje jednodušším, skulpturálním vzhledem. Zadní svítilny ve tvaru písmene H ladí s motivem písmene H v designu předních světlometů.

Nový model bude na globálních trzích nabízen v 10 barvách karoserie. Jedná se o perleťové laky Abyss Black, Creamy White, Ocado Green, Cyber Sage, Pebble Blue, metalické laky Typhoon Silver, Magnetic Gray a Earthy Brass, nebo matné Creamy White a Terracotta Orange.

SANTA FE nabízí největší vnitřní prostor ve své třídě díky delšímu rozvoru náprav. Kompletně sklopná sedadla ve druhé a třetí řadě vytvářejí vzadu terasovitě uspořádaný prostor s širším přístupem. Uživatelé si tak budou moci snadno užívat pobytu v přírodě. Tento atraktivní designový prvek vznikl na základě rozboru „big data“ značky Hyundai, z něhož vyplynul zájem zákazníků o outdoorový životní styl.

Měkčené materiály v interiéru modelu SANTA FE jsou vyrobeny z ekologických surovin. Týká se to například čalounění stropu, podlahových rohoží, opěradel nebo krytů a obkladů z polypropylenových vláken BCF, použitých mimo jiné u ochranných obložení, výplní dveří a částí sedadel. Zvláštní pozornost zasluhuje čalounění sedadel umělou kůží. Tento materiál minimalizuje rizika pro lidské zdraví a v Evropě je zařazen do třídy 1, která zaručuje nezávadnost pro děti do věku 3 let.

Hyundai Santa Fe new generation

Ekologické materiály jsou použity také v exteriéru. Leskle černý lak na vnějších ozdobných prvcích obsahuje přísady z recyklovaných uhlíkových kompozitů. A lak v odstínu Ecotronic Gray, nabízený jako barva karoserie pouze na severoamerických trzích, se nanáší metodou lakování využívající přírodní dřevěné uhlí z bambusu.

Vůz se dodává s pěti barvami interiéru: Obsidian Black, Supersonic Gray, Pecan Brown, Forest Green a Black Ink.

SANTA FE poskytuje největší objem zavazadlového prostoru ve své třídě a prostorný vstupní otvor v zádi (objem zavazadlového prostoru 725 l, šířka zadního vstupního otvoru 1275 mm – tj. +91 l a +145 mm oproti předchozí generaci), který je skvělý pro městský životní styl a ohromí při používání vozidla v přírodě, protože nabízí velkorysý prostor pro cokoli od sportovního náčiní až po campingovou výbavu. Nový model maximalizuje funkčnost pro pobyt v přírodě díky originálně umístěnému pomocnému madlu na středním sloupku C, které usnadňuje přístup ke střeše.

Při vývoji byl pro značku Hyundai prioritou také vnitřní prostor pro posádku. Tento přístup zajistil cestujícím na sedadlech ve druhé a třetí řadě ještě větší prostor pro nohy. SUV nabízí v reakci na požadavky zákazníků nejlepší komfort ve třetí řadě sedadel ve své třídě (díky nastavitelnému sklonu opěradel) a více prostoru pro hlavu.

Prostor pro nohy na sedadlech ve druhé řadě se u modelu SANTA FE poháněného zážehovými motory oproti předchozí generaci zvětšil o 15 mm na 1075 mm. U hybridních verzí vzrostla délka prostoru pro nohy ve druhé řadě o 20 mm na 1055 mm. Prostor pro nohy ve třetí řadě byl prodloužen o 15 mm na 761 mm.

SUV nabízí také největší prostor pro hlavu ve své třídě. Výška stropu nad sedákem ve třetí řadě vzrostla o 69 mm na 958 mm. Výška sedáku nad podlahou ve třetí řadě se zvětšila o 30 mm na 282 mm. Sklon opěradla ve třetí řadě lze měnit v rozsahu 10 stupňů, který je v porovnání s předchozí generací také větší.

Relaxační sedadlo s opěrkou pro nohy v první řadě umožňuje spolujezdci vpředu odpočívat v komfortní poloze s pomyslným pocitem beztíže. Sedadlo řidiče ve verzích určených pouze pro korejský trh má aktivní ergonomickou konstrukci se vzduchovými komorami, které poskytují za jízdy vyšší míru komfortu a optimální oporu. Automatická klimatizace se ovládá pomocí 6,6“ dotykového displeje, který umožňuje ještě intuitivnější nastavení funkcí topení a chlazení.

V šestimístné variantě jsou ve druhé řadě umístěna samostatná sedadla s loketními opěrkami a elektricky nastavitelným sklonem opěradla. Jejich ovládání je pro cestující vzadu mimořádně snadné. Elektricky sklopná sedadla ve druhé řadě mají také nastavitelný sklon sedáku, který lze uvést do relaxační polohy. Jedná se o světovou novinku.

SANTA FE nabízí jako světovou novinku rovněž oboustrannou multifunkční konzolu s odkládacími prostory, které jsou přístupné pro cestující vpředu i vzadu.

Pokud výhledu dozadu brání předměty přepravované v zavazadlovém prostoru, ocení řidiči digitální vnitřní zpětné zrcátko, které jim poskytne přehled o dění za vozem. Digitální vnitřní zpětné zrcátko nabídne řidiči lepší a jasnější obraz situace za vozem také za tmy, aniž by docházelo k oslňování.

Mezi další komfortní a praktické prvky výbavy zcela nového modelu SANTA FE patří bezdrátový systém pro rychlé nabíjení dvou chytrých telefonů. Součástí výbavy je také vstup USB typu C (max. 27 W). V horní části uzavíratelné odkládací schránky před sedadlem spolujezdce vpředu je v modelu SANTA FE poprvé umístěna UV-C sterilizační přihrádka, která zajistí snadnou sterilizaci často používaných předmětů, například mobilních telefonů, peněženek atd.

Bezdrátové aktualizace OTA (Over-the-Air) budou průběžně zajišťovat nejnovější software pro systémy vozidla. Bezdrátové aktualizace klíčových řídicích jednotek vozidla probíhají bez nutnosti navštívit servisní centrum Hyundai.

Další novinkou ve své třídě je Digitální klíč 2 pro přístup do vozidla, spuštění motoru a dálkové ovládání pomocí chytrého telefonu zákazníka, a to prostřednictvím protokolů NFC (Near-field Communication; vysokofrekvenční bezdrátová komunikace na krátkou vzdálenost), BLE (Bluetooth Low Energy; standard pro energeticky úspornou bezdrátovou komunikaci) a UWB (Ultra-wideband; širokopásmová bezdrátová komunikace krátkého dosahu využívající velkou část rádiového spektra).

Radarový systém upozorňování na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert) je bezpečnostní opatření, které po vypnutí zapalování preventivně připomene řidiči, že v zadní části interiéru sedí cestující.

SANTA FE má rozsáhlou výbavu zahrnující velký počet asistenčních systémů a bezpečnostních funkcí, které usnadňují řidiči řízení a zvyšují jeho jízdní komfort i pocit jistoty, ať se jedná o každodenní dojíždění, nebo víkendové dobrodružství.

Autonomní nouzové brzdění FCA 2.0 (Forward Collision-Avoidance Assist 2) aktivuje výstražné upozornění a nouzové brzdění, pokud vpředu jedoucí vozidlo náhle zpomalí nebo systém detekuje riziko čelní kolize.

Aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LFA 2 (Lane Following Assist 2) využívá kameru na čelním okně. Systém rozpozná nežádoucí změnu směru jízdy a mírnými zásahy do řízení vrátí vozidlo zpět doprostřed jízdního pruhu.

Nový asistent pro sledování únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) analyzuje pozornost řidiče a v případě nutnosti jej upozorní. Systém pro monitorování řidiče DMS (Driver Monitoring System), novinka značky Hyundai v Severní Americe, analyzuje životní funkce řidiče, aby byla zajištěna vyšší úroveň bezpečnosti jízdy.

Inteligentní tempomat SCC 2 (Smart Cruise Control 2) spolupracuje s navigačním systémem a pomáhá udržovat bezpečnou rychlost jízdy i v zatáčkách na dálnici. Asistent jízdy po dálnici HDA 2 (Highway Driving Assist 2) pomáhá udržovat bezpečnou rychlost jízdy a vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Řidiči také usnadňuje změnu jízdního pruhu při jízdě na dálnici a za jízdy udržuje vozidlo uprostřed jízdního pruhu.

Mezi další asistenční systémy a bezpečnostní funkce modelu SANTA FE patří Rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost s inteligentním tempomatem ISLA (Intelligent Speed Limit Assist), zadní kamera RVM (Rear View Monitor), upozornění na projíždějící vozidla při couvání RCCA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist), senzory vzdálenosti od překážek při parkování vpředu a vzadu PDW (Forward/Rear Parking Distance Warning), 360° kamerový systém SVM (Surround View Monitor), Dálkově ovládaný autonomní parkovací asistent RSPA (Remote Smart Parking Assist) a asistent pro bezpečné vystupování SEA (Safe Exit Assist).

V Evropě vč. českého trhu bude novinka nabízena se dvěma variantami pohonu. Hybridní jednotka založená na přeplňovaném zážehovém motoru 1,6 litru (Gamma III 1.6T GDI HEV + 6AT) nabízí nejvyšší výkon 180 k a maximální točivý moment 265 Nm. Doplní ji její plug-in hybridní varianta (Gamma III 1.6T GDI PHEV + 6AT) s nejvyšším výkonem 160 k a maximálním točivým momentem 265 Nm.

V Koreji a Severní Americe bude SANTA FE k dispozici taktéž se dvěma variantami pohonu. Přeplňovaný zážehový motor 2,5 litru (Theta III 2.5T GDI + 8DC) poskytuje nejvyšší výkon 281 k a maximální točivý moment 421 Nm a v nabídce je doplněn výše zmíněnou hybridní jednotkou Gamma III 1.6T GDI HEV + 6AT.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Škoda Enyaq iV

Rok výroby 2022

1 599 000 Kč

Kia Ceed

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Toyota Avensis

Rok výroby 2005

108 900 Kč

Fiat Ostatní

Rok výroby 1963

129 000 Kč