Hyundai i20 N - hodně ostrý hatchback je tady, má 230 koní a samosvor

Zcela nový model i20 N bude uveden na evropské trhy na jaře 2021. Novinka umí stovku za 6,7 sekundy a letí až 230 km/h. Pod kapotou má přeplňovanou šestnáctistovku ve spojení s manuální převodovkou. A nejlepší je, že nechybí samosvorný diferenciál s omezenou svorností.

Zcela nový model i20 N je poháněn přeplňovaným motorem 1.6 T-GDi ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou. Tato poháněcí jednotka je prvním zástupcem nové generace motorů v evropském modelu Hyundai. Jako neúnavný zdroj mimořádné hnací síly poskytuje nejvyšší výkon 204 k a maximální točivý moment 275 Nm. S pohotovostní hmotností 1190 kg je stejně lehký jako soutěžní vůz i20 Coupe WRC a výkonovou hmotností se řadí mezi nejlepší ve své třídě. Zcela nový model i20 N dosahuje nejvyšší rychlosti 230 km/h a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za pouhých 6,7 sekundy.


Interiér zcela nového modelu i20 N byl koncipován pro sportovní jízdu a je vybaven řadou specifických, vyspělých a prémiových prvků N ze světa high-tech. Mezi ně patří speciální sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, které jsou jedinečným prvkem výbavy zcela nového modelu i20 N. Místu řidiče dominuje volant N společně s hlavicí řadicí páky N a sportovními kovovými pedály N. Černě vyvedený interiér má řadu ozdobných prvků v barvě Performance Blue a kompletně černé čalounění stropu.

Digitální panel přístrojů nabízí spolu s displejem multimediálního a navigačního systému řidiči všechny potřebné informace včetně variabilního červeného pole otáčkoměru osvětleného diodami LED, které se mění v závislosti na teplotě motorového oleje, a ukazatele vhodného řazení, který řidiči signalizuje nejlepší okamžik pro přeřazení.

Výkonný přeplňovaný motor zcela nového modelu i20 N je dalším zdrojem radosti z jízdy

Motor nabízí mimořádně plochou křivku točivého momentu, která zajišťuje rychlé reakce a vylepšenou akceleraci. Pro řidiče to znamená ještě více radosti z jízdy na silnici nebo závodním okruhu. Inženýři se zaměřili na zvýšení točivého momentu a výkonu v nižších otáčkách, aby mohli řidiči využívat více z potenciálu motoru také v každodenním provozu. Zcela nový model i20 N udržuje točivý moment na maximální hodnotě od 1750 až do 4500 min-1, zatímco nejvyššího výkonu dosahuje mezi 5500 a 6000 min-1. Tato výkonová charakteristika zlepšuje akceleraci ve středních a vysokých rychlostech a zajišťuje konzistentně vysoké výkony v nejrozmanitějších provozních podmínkách.

Motor zcela nového modelu i20 N disponuje exkluzivním systémem přeplňování, který k svému chlazení využívá chladič stlačovaného vzduchu a také kapalinovou chladicí soustavou motoru. Vysokotlaké přímé vstřikování common rail pracuje s tlakem 350 barů, který umožňuje lepší rozprášení paliva, rychlejší reakce motoru a efektivnější tvorbu směsi.

Motor 1.6 T-GDI využívá novou technologii ovládání ventilů Hyundai CVVD (Continuously Variable Valve Duration) pro optimalizaci spotřeby paliva. Systém CVVD mění časování otevření a uzavření ventilů v závislosti na provozních podmínkách, čímž zvyšuje výkonové parametry motoru a o tři procenta snižuje jeho spotřebu paliva.

Šestistupňová mechanická převodovka byla pro zcela nový model i20 N speciálně zdokonalena a vyztužena. Díky tomu je výborně připravena na vyšší otáčky motoru a hodnoty točivého momentu, stejně jako na využívání funkce Launch Control. Řidiči se tak mohou těšit na podmanivé zážitky z dynamické jízdy. Zcela nový model i20 N může být vybaven také samosvorným diferenciálem „N Corner Carving Differential“. Jedná se o mechanický diferenciál s omezenou svorností m-LSD (Mechanical Limited Slip Differential), u něhož je přenos hnací síly na přední kola mechanicky regulován soukolím Torsen. Tento diferenciál poskytuje optimální trakci a zvyšuje adhezi v každé zatáčce pro ještě sportovnější a agilnější jízdu.

Sportovní prvky výbavy pro mimořádné potěšení za volantem

Zcela nový model i20 N je vybaven řadou speciálních funkcí zvyšujících radost ze sportovní jízdy. Systém N Grin Control nabízí zákazníkům vysokou úroveň individualizace prostřednictvím pěti odlišných jízdních režimů: Normal, Eco, Sport, N a N Custom. Jízdní režimy upravují charakteristiky motoru, elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC (Electronic Stability Control), zvuku výfuku a řízení, aby byly optimalizovány pro rozmanité provozní podmínky. V režimu N Custom si mohou řidiči vybírat nastavení z režimů Normal, Eco, Sport a Sport+ pro každý z výše uvedených komponentů podle svých řidičských preferencí a stavu vozovky, a to prostřednictvím „pavučinového diagramu“ na displeji multimediálního a navigačního systému. Speciální tlačítka N navíc umožňují přednastavit jakoukoliv volbu dle individuálních potřeb. Pro radost z ještě sportovnější jízdy může elektronicky řízený stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) pracovat ve třech režimech: zapnuté ESC, sportovní nastavení ESC a kompletně vypnuté ESC.

Stejně jako i30 N se i zcela nový model i20 N může pochlubit řadou systémů pro podporu sportovní jízdy. Funkce vyrovnávání otáček synchronizuje motor s výstupním hřídelem a řidič ji aktivuje samostatným tlačítkem na volantu. Tato funkce umožňuje plynulejší nebo sportovnější řazení nižších převodových stupňů v závislosti na jízdním režimu. Launch Control optimalizuje řízení motoru a protiprokluzového systému, aby vůz dosáhl co nejrychlejší akcelerace při rozjezdu z klidu podobně, jako kdyby jej ovládal profesionální závodní jezdec.

Mezi další prvky výbavy inspirované motoristickým sportem patří elektrický generátor zvuku, variabilní řízení tlumiče výfuku pro dokonalý zvuk výfuku, nastavení pro brzdění levou nohou, ukazatel opotřebení brzdového obložení a speciální ultra vysokovýkonné pneumatiky Pirelli P Zero rozměru 215/40 R 18 s označením „HN“ (což znamená „Hyundai N“).

Jízdní vlastnosti

Inženýři značky Hyundai nově nastavili a optimalizovali skelet karoserie, zavěšení kol, brzdovou soustavu a řízení, vycházející z běžných verzí modelu i20 tak, aby vůz řidiči poskytl ještě dynamičtější jízdu a řízení. Zcela nový model i20 si tak snadno poradí i s výzvami razantní jízdy na závodním okruhu.

Skelet karoserie byl vyztužen na 12 různých místech, pro zajištění ještě hladší ovladatelnost a využitelnost vozu na jakékoli silnici a v jakýchkoli povětrnostních podmínkách. Mezi realizované úpravy patří i nová konstrukce krytu spodní části vozu a dodatečná výztuha.

Zavěšení předních kol těží z vyztužených věží, ve kterých jsou ukotveny pružicí a tlumicí vzpěry, a zpevněných těhlic. Upravená geometrie s větším úhlem odklonu kola zlepšuje trakci. Nechybí ani připevnění kol pěti šrouby a nový příčný zkrutný stabilizátor, nové pružiny a sportovní tlumiče pro ještě větší zábavu z řízení. Zcela nová přední náprava N Power Sense Axle je kombinována s lehkou, ale velmi stabilní zadní nápravou, tvořenou dvojicí vlečených ramen spojených zkrutně poddajnou příčkou. Vyšší tuhost zavěšení zlepšuje jízdní vlastnosti. Vysokovýkonné brzdy jsou vybaveny brzdovými kotouči, jejichž průměr je o 40 mm větší než u běžných verzí modelu i20. Brzdy jsou odolnější vůči poklesu brzdného výkonu a poskytují konzistentnější zpětnou vazbu v brzdovém pedálu.

Zcela nový model i20 N nabízí velmi přesné a precizní řízení pro sebevědomou sportovní jízdu díky sníženému poloměru otáčení 12,0 (i20: 12,4) a speciálně nastavenému elektrickému posilovači umístěnému na sloupku řízení (C-MDPS).

Komplexní bezpečnostní výbava

Zcela nový i20 N je vybaven vyspělými bezpečnostními systémy Hyundai SmartSense a splňuje nejvyšší evropské bezpečnostní standardy. Mezi ně patří mimo jiné autonomní nouzové brzdění FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) pro městský i mimoměstský provoz, s detekcí chodců a cyklistů, inteligentní asistent pro rozpoznávání rychlostních limitů ISLA (Intelligent Speed Limit Assist), aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LFA (Lane Following Assist) a pasivní asistent pro sledování mrtvého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning).

  • Bezpečnostní systémy Hyundai SmartSense:
  • Asistent pro upozorňování na překážky vpředu FCW (Forward Collision Warning)
  • Autonomní nouzové brzdění FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) pro městský i mimoměstský provoz, s detekcí chodců a cyklistů
  • Pasivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDW (Lane Departure Warning)
  • Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LKA (Lane Keeping Assist)
  • Pasivní asistent pro sledování mrtvého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning)
  • Inteligentní asistent pro rozpoznávání rychlostních limitů ISLA (Intelligent Speed Limit Assist)
  • Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW+ (Driver Attention Warning) včetně upozorňování na rozjezd vozidla vpředu LVDA (Leading Vehicle Departure Alert)
  • Asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist)
  • Aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LFA (Lane Following Assist)
  • Aktivní upozornění na provoz za vozidlem RCCW (Rear Cross-Traffic Collision Warning)
  • Zadní kamera RVM (Rear View Monitor) s vodicími liniemi pro parkování

Technika a konektivita

Zcela nový model i20 N je vybaven datovým systémem pro sportovní jízdu, který sleduje výkony řidiče na závodním okruhu a poskytuje mu vodítka pro další zlepšování jeho řidičských dovedností. Tato funkce ukládá a zobrazuje data o jízdě, včetně informací o výkonu, točivém momentu a plnicím tlaku. Její součástí jsou také stopky pro měření časů na kolo a zrychlení.

Pro zcela nový model i20 N je na přání nabízen navigační systém s 10,25“ dotykovým displejem LCD, speciálním obsahem N a uživatelskými rozhraními Apple CarPlay a Android Auto. K dispozici je rovněž nejnovější verze systému Bluelink, zpřístupňující nejmodernější služby značky Hyundai pro síťově propojené automobily. Široká škála služeb, poskytovaných na základě konektivity, zahrnuje například služby Hyundai LIVE Services, online vedení trasy a navigaci na posledním úseku cesty. K dispozici jsou také funkce s dálkovým přístupem prostřednictvím aplikace Bluelink pro chytré telefony. Bluelink se dodává s pětiletým předplatným zdarma.

Technické údaje

  • Rozměry: 4075 x 1750 x 1440 (rozvor náprav: 2580) mm
  • Motor: Gamma II 1.6 T-GDi
  • Převodovka: 6stupňová mechanická převodovka
  • Hmotnost: 1190 kg (předběžný údaj)
  • Výkon (k)/točivý moment (Nm): 204/274
  • Nejvyšší rychlost (km/h): 230
  • Zrychlení: 0-100 km/h 6,7 s

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč