Honda umí rozpoznat riziko dopravní zácpy

vloženo

Společnost Honda jako první na světě vyvinula technologii schopnou rozpoznat riziko dopravní zácpy a tomuto riziku předcházet. Zkoušky na veřejných komunikacích budou zahájeny v květnu 2012

Honda umí rozpoznat riziko dopravní zácpy Honda umí rozpoznat riziko dopravní zácpy

Společnost Honda ohlásila úspěšný vývoj první technologie na světě, která dokáže rozpoznat hrozbu dopravní zácpy a určit, zda způsob jízdy vozidla může dopravní zácpu způsobit. Honda vyvinula tuto technologii s vědomím, že akcelerace a zpomalování jednoho vozidla ovlivňuje způsob jízdy dalších vozidel za ním, což může vést ke vzniku dopravní zácpy.


Ve spolupráci s Výzkumným střediskem pro vědu a technologii při tokijské univerzitě provedla společnost Honda experimentální testování systému využívajícího technologie pro detekci hrozby dopravní zácpy. Výsledky zkoušek prokázaly, že systém pomohl zvýšit průměrnou rychlost přibližně o 23 % a snížil spotřebu vzadu jedoucích vozidel o 8 %.

S cílem uvést tuto technologii na trh zahájí společnost Honda v květnu její testování na veřejných komunikacích v Itálii a v Indonésii. Cílem zkoušek bude ověřit účinnost technologie při minimalizaci dopravních zácp.

Namísto poskytování dopravních informací, které řidiči umožňují vyhnout se komplikacím na silnici, monitoruje systém typické zrychlování a zpomalování vozidla s cílem určit, zda chování řidiče v tomto směru může přispět k vytvoření dopravní zácpy. Na základě vyhodnocených údajů poskytuje systém řidiči příslušné informace (včetně změny barvy podsvícení displeje palubního terminálu) s cílem přispět k plynulosti jízdy, jež pomůže „vyhladit“ intenzitu akcelerace a brzdění vzad jedoucích vozidel, a tak předejít nebo minimalizovat riziko vzniku dopravní zácpy.

Dalším přínosem**** pro minimalizaci rizika dopravní zácpy a snížení spotřeby paliva může být zapojení palubních terminálů do systému cloud** serverů, které řidiče informují a synchronizují způsob jízdy s vozidly jedoucími vpředu tím, že ve vhodnou chvíli aktivují adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control)*** tak, aby byla zachována konstantní vzdálenost mezi vozidly s nejvhodnějším časovým odstupem.

Dopravní zácpy způsobují nejen zdržení na cestách, ale zvyšují emise CO2 a riziko kolizí mezi vozidly. Ve snaze o dosažení „radosti a svobody mobility“ a „trvale udržitelné společnosti, ve které si lidé budou moci užívat života“, jak je definováno v ekologické vizi společnosti Honda, chce naše společnost usilovat o dosažení mobility bez dopravních zácp na celém světě.

Poznámky:
* - Na základě výzkumu společnosti Honda (ke konci dubna 2012) ,
** - Zkrácené označení pro tzv. cloud computing - systému umožňujícího přístup k software a datům vyžadovaným danou službou prostřednictvím Internetu (nebo ekvivalentní sítě) bez nutnosti jejich uložení v místním počítači,
*** - Adaptivní tempomat je systém určený ke zvýšení komfortu jízdy, neboť snižuje zatížení řidiče. Systém ACC pomocí radaru za mřížkou chladiče, pracujícího v pásmu milimetrových vln, sleduje rychlost jízdy a na základě získaných údajů vypočítává vzdálenost od vozidla vpředu. Na základě dat z radaru dokáže vozidlo udržovat zvolenou rychlost a vzdálenost nastavenou řidičem,
**** - Dodatečného 16 % zvýšení průměrné rychlosti vozidel vzadu a dodatečného snížení spotřeby paliva o 5 % v porovnání s výsledky experimentu založeného na systému bez technologie cloud a ACC.

Honda, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Honda


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Prémiová paliva pro ojetý vůz: ano či ne? (2/2)

Prémiová paliva pro ojetý vůz: ano či ne? (2/2)

Vyplatí se u čerpacích stanic tankovat kvalitní paliva, nebo je to u běžných ojetých vozů zbytečné? Jaké vlastně mají dražší paliva výhody? Přesně na tyto otázky se snažíme najít odpovědi v našem dvoudílném miniseriálu...

Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání

Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání

Oba modely sázejí na novou technologii ovládání MMI touch s velkým centrálním displejem. Zárukou zajímavých jízdních..

Test: Citroën Berlingo Shine 1.2 PureTech EAT8 - rodinný sen

Test: Citroën Berlingo Shine 1.2 PureTech EAT8 - rodinný sen

K testu jsme dostali Berlingo v klasické velikosti v nejvyšší výbavě SHINE poháněné benzínovým přeplňovaným tříválcem..

Škoda Auto představila elektrické Citigo iV s dojezdem až 260 km

Škoda Auto představila elektrické Citigo iV s dojezdem až 260 km

První elektrický městský model z dílny škodovky váží pouhých 1139 kg a pohání jej elektromotor s výkonem 61 kW a..

Test ojetiny: Peugeot 3008 2.0 HDi (video)

Test ojetiny: Peugeot 3008 2.0 HDi (video)

Segment rodinných vozů je celkem bohatý a tak se v pořadu Autocentral rozhodli otestovat první generaci Peugeotu 3008...