Ford s motorem EcoBoost zabodoval v anketě Motor roku 2016 | Autanet.cz

Ford s motorem EcoBoost zabodoval v anketě Motor roku 2016

11. 06. 2016
Sdílet článek

Malý, ale výkonný motor Ford 1.0 EcoBoost se již popáté v řadě stal vítězem své kategorie v odborné anketě International Engine of the Year (mezinárodní anketa Motor roku). Porota ocenila kombinaci jeho výkonu, spotřeby, kultivovanosti a technické úrovně.

Šedesát pět motoristických novinářů z jednatřiceti zemí letos opět jmenovalo tříválcový EcoBoost nejlepším motorem v kategorii do jednoho litru. EcoBoost tak nechal za sebou třicet dva konkurenčních motorů – o devatenáct více než v roce 2012, kdy byl do ankety nominován poprvé. Během roku 2015 mu přitom přibyla konkurence. Hned několik světových automobilek uvedlo na trh pohonné jednotky se zdvihovým objemem pod 1,0 litru, přeplňované turbodmychadlem a osazené přímým vstřikováním paliva.


V roce 2014 se 1.0 EcoBoost stal historicky prvním motorem, který v anketě International Engine of the Year vybojoval celkové vítězství potřetí za sebou, a v roce 2012 byl vyhlášen „nejlepším novým motorem“.

Motor 1.0 EcoBoost přepsal pravidla hry, a přestože ostatní následovali našeho příkladu, zůstává i po pěti letech nezpochybnitelným měřítkem ve své kategorii,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident Ford of Europe odpovědný za vývoj produktů.

Nejmenší EcoBoost je k dostání ve dvaasedmdesáti zemích celého světa a vyrábí se ve variantách 74, 92, 103 a dokonce i 132 kW. (Nejvýkonnější varianta pohání soutěžní Fiestu R2.) V provedení 103 kW má vyšší měrný výkon než Bugatti Veyron. Homologovaná Formule Ford s EcoBoostem naladěným na 151 kW zajela slavnou Severní smyčku německého závodního okruhu Nürburgring v čase 7 minut 22 sekund, čímž překonala i několik supersportovních automobilů typu Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo či Pagani Zonda.

engine of the year ecoboost

V Evropě nabízí Ford oceňovanou jednotku v jedenácti modelech. Jsou to Fiesta, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C MAX, Tourneo a Transit Connect, Tourneo a Transit Courier a dokonce i Mondeo. Každý pátý Ford prodaný v Evropě během roku 2015 měl pod kapotou právě 1.0 EcoBoost, v případě Fiesty to byly bezmála dva vozy z pěti.

Některá z technických řešení zážehových motorů EcoBoost uplatnil Ford rovněž na nejnovější řadě vznětových motorů, pojmenované EcoBlue. Díky turbodmychadlu s nízkou setrvačností, vysokotlakému přímému vstřikování paliva, integrovanému sběrnému potrubí, rozvodovému řemenu v olejové lázni a dalším opatřením jsou motory EcoBlue až o 13 procent hospodárnější a mají o 20 procent vyšší točivý moment v nízkých otáčkách.

Výrobní řadu EcoBoost dále tvoří čtyřválce 1.5, 1.6, 2.0, a 2.3 l a vidlicové šestiválce 2.7 a 3.5 l. Speciální varianta posledního jmenovaného motoru pohání nový supersportovní vůz Ford GT, jehož závodní verzi uvidíme již za několik týdnů na trati slavného vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nová Kia K4 vstupuje na český trh. Má normální motory a skvělou cenu
Test: Mazda CX-30 2.5 e-Skyactiv-G má obrovské srdce a jednu drobnost, která může odradit Test: MGS5 EV Exclusive umí jednu věc dokonale Platnost evidenční kontroly v ČR se prodlužuje na dva roky Test: Honda Jazz je malý velký prcek s obrovskou výhodou BMW M2 CS je lehčí, výkonnější a schopnější Test: Opel Astra 1.5 Diesel AT8 nabídne hned několik trumfů

Tipy z autobazarů

Škoda Superb 2.0 TSI 206kW L&K 4x4 DSG

Škoda Superb 2.0 TSI 206kW L&K 4x4 DSG

Rok výroby 2022

779 000 Kč
Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Nissan Navara 2,3 HARD TOP

Rok výroby 2016

419 900 Kč
Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Land Rover Discovery 3,0 TD6 HSE AWD AUT 7 míst Odp

Rok výroby 2019

649 000 Kč
Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Mazda MX-30 e-SKYACTIV EV

Rok výroby 2023

445 000 Kč