Ford Mustang: Vrátí se i pětilitr!

28. 12. 2009
Sdílet článek

Na prosincovém autosalonu v Los Angeles se představil Ford Mustang v provedení pro modelový rok 2011. Největší změny se odehrály pod kapotou: Základní model dostane menší, ale modernější a výkonnější šestiválec a verze GT dokonce zvětšený a podstatně výkonnější osmiválec

Pouhý rok po faceliftu fordova kultovního sporťáku „pro masy“ se odehraje nevídaná čistka v nabídce motorů: Dosavadní základní 4,0 V6 s výkonem 157 kW končí a bude nahrazen zbrusu novým celohliníkovým motorem 3,7 V6 Ti-VCT. Jak už označení napovídá, je zde použit systém variabilního časování sacích i výfukových ventilů (název Ti-VCT známe i z evropského Focusu), novinka má proti předchůdci i dvojnásobný počet vačkových hřídelí a ventilů- tedy 4 a 24. Navzdory nižšímu zdvihovému má ovšem nový 3,7 V6 výkon 227 kW, tedy o celých 45% vyšší než výběhový 4,0 V6! To ale není všechno, výrazně posílil také točivý moment- z 325 na 380 N.m. a hlavně rapidně klesla spotřeba paliva, dle výrobce o celých 25%.
Základní šestiválcový Mustang tak už nebude žádný chudý příbuzný, jeho výkon už bude takřka na úrovni nedávných osmiválců. Kromě toho dostane novou šestistupňovou automatiku (za příplatek, standardem je manuál) a „veselejší“ koncový převod diferenciálu, výkonnější brzdy a nově naladěné odpružení.


Mustang GT posílil o téměř sto koní!
Nejvíce pozornosti na sebe ale přitáhla verze GT, která pro modelový rok 2011 (prodej by měl začít v létě 2010) dostala taktéž zbrusu nový motor, tentokrát ale osmiválec a navíc větší než dosud. Nový hliníkový 5,0 V8 Ti-VCT má proti dosavadnímu 4,7 V8 opět variabilní časování ventilů, výkon ale vzrostl z 235 kW až na 303 kW při 6500/min.! Točivý moment dosahuje opravdu ohromující hodnoty 530 N.m. při blíže nespecifikovaných otáčkách. Velkým překvapením se má stát spotřeba paliva, která by údajně měla patřit k nejnižším v této objemové kategorii. Podrobnější čísla jak spotřeby tak dynamických vlastností zatím bohužel nejsou k dispozici.
Navzdory svému výkonu nevyžaduje motor žádné mimořádné servisní či konzumační bonusy, výrobce udává výměnu oleje po cca 15 tisících km a motor si dokonce primárně vystačí s benzínem oktanového čísla 91 (v případě potřeby je možné použít i 87), což je číslo pro evropského motoristu ztěží představitelné...

U Mustangu GT bude možno zvolit šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovku, budou zde k dispozici i tři speciální odstíny laku (červená, žlutá a stříbrná), dále pak brzdy Brembo a konečně i balíček „Upgradu“, zahrnující 14-palcové přední větrané kotouče od GT500, 19-palcová litá kola a špičkové letní obutí.
Zkrátka známé klišé, že americké sportovní vozy nabízejí hodně plechu ale málo techniky, dostává s novým modelovým rokem 2011 pořádné trhliny. Alespoň co se Mustangu týče...


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto Ford

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

729 000 Kč