Ford investuje do elektromobility další 4,5 miliardy dolarů
Do roku 2020 bude Ford investovat další 4,5 miliardy USD (v přepočtu přibližně 111 miliard korun) do projektů souvisejících s elektromobilitou. Ve stejném časovém horizontu se portfolio Fordu rozšíří o 13 nových elektrifikovaných modelů. Koncem dekády bude více než 40 procent modelových řad této značky obsahovat elektrifikovanou verzi.
V příštím roce Ford představí nový elektromobil Focus Electric. Jeho nová rychlonabíječka na stejnosměrný proud umožní nabít baterii na 80 procent maximální kapacity přibližně za 30 minut – to je o více než dvě hodiny rychleji než dnes.
Nový Focus Electric, který se začne vyrábět ve druhé polovině roku 2016, nabídne evropským i americkým zákazníkům mimo jiné následující funkce:
- LCD přístrojový panel SmartGauge s ukazatelem EcoGuide – umožňuje sledovat v reálném čase tok energie mezi motorem, baterií a koly
- Funkce Brake Coach – učí řidiče, jak nejlépe využívat rekuperačního brzdění k uchovávání energie
- Podmanivý jízdní projev – podvozek a řízení jsou naladěné tak, aby řidiči zprostředkovaly zážitek z jízdy typický pro vozy značky Ford
Investicemi do elektromobility Ford reaguje na sílící celosvětové volání po ekologicky šetrnějších a hospodárnějších automobilech. Nové procesy umožní týmům z různých částí světa sdílet společné technologie a testovat baterie virtuálně v reálném čase.
Design podřízený uživatelské zkušenosti
Ford současně hledá nové cesty, jak se na trhu odlišit. Jednou z nich je zaměření na celkovou zákaznickou zkušenost, nikoliv jen na samotný automobil. I vývojové procesy ve firmě se mění tak, aby tento nový přístup podporovaly.
„Vítězem nebude ten, kdo napěchuje do automobilu co nejvíce techniky, ale ten, kdo tuto techniku uspořádá takovým způsobem, aby se jevila zákazníkům atraktivní a uživatelsky příjemná,“ řekl Raj Nair, výkonný viceprezident a vrchní technický ředitel Ford Motor Company. „Mapování zvyklostí zákazníků nám umožňuje lépe pochopit, které funkce opravdu využívají a oceňují, a na základě toho pro ně navrhnout ještě lepší uživatelskou zkušenost.“
Kromě tradičního výzkumu trhu tak Ford celosvětově investuje i do výzkumu založeného na demografirckých datech. Sleduje, jak zákazníci auta používají, a získává tak přesnější představu o kognitivních, společenských, kulturních, technických i ekonomických nuancích produktového designu.
Tým sociologů se již také delší dobu zabývá tématy jako budoucnost luxusní dopravy, vztah lidí k jejich automobilům nebo role „trucků“ (pick-upů) v srdci Ameriky.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Ford Focus ST 2.0 EB 184 kW serviska
Ford Focus 1.0 EcoBoost 74kw
Ford Focus 1.6 16V TITANIUM
Mohlo by vás zajímat
Omlazený Ford Focus dostal obří obrazovku. Kombi ani ostré ST chybět nebudou
Po faceliftu se jednotlivé výbavové stupně od sebe odlišují. Modernizace přinesla nové asistenční systémy a změnu pohonn ...
Nový Ford Focus ST Edition patří okruh i na běžné silnice
Focus ST Edition má 280 koní, 420 Nm točivého momentu, maximálku 249 km/h a umí stovku za 5,7 sekundy. ...
Nejnovější články
Nový Lexus ES v Česku s akční cenovkou. Pokud si pospíšíte, stačí vám 1,5 milionu korun
Osmá generace Lexusu ES přijíždí s délkou téměř 5,2 metru a v hybridní i čistě elektrické verzi ...
Kia představila nové 4,5 metru dlouhé SUV Seltos, které dostalo benzínové motory
Výroba nového Seltosu začíná v prosinci 2025 v Indii, následovat budou uvedení v Koreji, Severní Americe, Evropě a Číně ...
Policisté budou mít pořádné pick-upy, které nezastaví terén
Policie ČR pořizuje zatím padesát kusů terénních automobilů pro různé potřeby ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Škoda Enyaq iV 80X 195kW 4X4 HEAD-UP,TČ
Rok výroby 2022
Nissan Navara 2,3 HARD TOP
Rok výroby 2016
Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi 4Motion DSG,Kůže,ACC
Rok výroby 2019
Škoda Octavia RS 2.0TSI 180kW DSG
Rok výroby 2017