Ford investuje do elektromobility další 4,5 miliardy dolarů
Do roku 2020 bude Ford investovat další 4,5 miliardy USD (v přepočtu přibližně 111 miliard korun) do projektů souvisejících s elektromobilitou. Ve stejném časovém horizontu se portfolio Fordu rozšíří o 13 nových elektrifikovaných modelů. Koncem dekády bude více než 40 procent modelových řad této značky obsahovat elektrifikovanou verzi.
V příštím roce Ford představí nový elektromobil Focus Electric. Jeho nová rychlonabíječka na stejnosměrný proud umožní nabít baterii na 80 procent maximální kapacity přibližně za 30 minut – to je o více než dvě hodiny rychleji než dnes.
Nový Focus Electric, který se začne vyrábět ve druhé polovině roku 2016, nabídne evropským i americkým zákazníkům mimo jiné následující funkce:
- LCD přístrojový panel SmartGauge s ukazatelem EcoGuide – umožňuje sledovat v reálném čase tok energie mezi motorem, baterií a koly
- Funkce Brake Coach – učí řidiče, jak nejlépe využívat rekuperačního brzdění k uchovávání energie
- Podmanivý jízdní projev – podvozek a řízení jsou naladěné tak, aby řidiči zprostředkovaly zážitek z jízdy typický pro vozy značky Ford
Investicemi do elektromobility Ford reaguje na sílící celosvětové volání po ekologicky šetrnějších a hospodárnějších automobilech. Nové procesy umožní týmům z různých částí světa sdílet společné technologie a testovat baterie virtuálně v reálném čase.
Design podřízený uživatelské zkušenosti
Ford současně hledá nové cesty, jak se na trhu odlišit. Jednou z nich je zaměření na celkovou zákaznickou zkušenost, nikoliv jen na samotný automobil. I vývojové procesy ve firmě se mění tak, aby tento nový přístup podporovaly.
„Vítězem nebude ten, kdo napěchuje do automobilu co nejvíce techniky, ale ten, kdo tuto techniku uspořádá takovým způsobem, aby se jevila zákazníkům atraktivní a uživatelsky příjemná,“ řekl Raj Nair, výkonný viceprezident a vrchní technický ředitel Ford Motor Company. „Mapování zvyklostí zákazníků nám umožňuje lépe pochopit, které funkce opravdu využívají a oceňují, a na základě toho pro ně navrhnout ještě lepší uživatelskou zkušenost.“
Kromě tradičního výzkumu trhu tak Ford celosvětově investuje i do výzkumu založeného na demografirckých datech. Sleduje, jak zákazníci auta používají, a získává tak přesnější představu o kognitivních, společenských, kulturních, technických i ekonomických nuancích produktového designu.
Tým sociologů se již také delší dobu zabývá tématy jako budoucnost luxusní dopravy, vztah lidí k jejich automobilům nebo role „trucků“ (pick-upů) v srdci Ameriky.
FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.
Vyhledat vozidla v inzerci: Ford
Sdílet článek
Komentáře k článku:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Všechny články o značce / modelu
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY
Evropským autem roku 2021 je Toyota Yaris
Toyota Yaris zvítězila v prestižní anketě evropské Auto roku 2021. Slavnostní vyhlášení proběhlo v pondělí odpoledne v Ženevě. Stříbro vyjoval Fiat s modelem New 500 a bronz si odváží Cupra Formentor.
Volkswagen připravil speciální edici Golfu GTI Clubsport 45
Od roku 1976 nabízený Golf GTI slaví 45. narozeniny. Volkswagen připravil pro fanoušky speciální jubilejní edici Golf..
Test ojetiny: Alfa Romeo 166 – křižník s výjimečným motorem
Dřívější vlajková loď automobilky Alfa Romeo, model 166, dodnes poskytne skutečně excelentní cestovní komfort. Navíc..
Levnější verze Škody Octavia G-TEC vstupuje na trh, půl milionu ale stále nestačí
Na českém trhu přibyla Octavia s motorem 1,5 G-TEC/96 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Její doporučená..
Test ojetiny: Citroën Xantia – jízda na obláčku
Hydropneumatické pérování dostává model Xantia do úplně jiných dimenzí. Komfortní odpružení přitom nevyžaduje..