Ford Focus RS - české ceny začínají na 915 900 Kč

17. 09. 2015
Sdílet článek

IAA 2015: Automobilka Ford dnes na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem zveřejnila jízdní výkony nového Focusu RS. Zrychlení 0–100 km/h je pro tento model otázkou 4,7 s, což jej pasuje na nejrychleji akcelerující Ford RS všech dob. Focus RS vyvine nejvyšší rychlost 266 km/h. Je poháněn speciálně naladěnou verzí motoru 2.3 EcoBoost, která v tomto modelu dosahuje maximálního výkonu 257 kW (350 k).

Ford dnes zároveň oznámil, že cena nového Focusu RS na českém trhu bude 915 900 Kč.


K efektivní akceleraci z místa pomáhá novému Focusu RS funkce Launch Control, již dostal jako vůbec první vůz z řady Ford RS. Novinkou je rovněž systém pohonu všech kol Ford Performance AWD s dynamickým rozdělováním točivého momentu.

Po boku nového Focusu RS je ve Frankfurtu k vidění kompletní modelová řada Ford Performance pro Evropu. Patří do ní nový supersportovní model Ford GT, Focus ST (nabízený jako pětidveřový hatchback i jako kombi) a také oceňovaná Fiesta ST.

Focus RS dosáhne rychlosti 100 km/h za 4,7 s – a zhruba tak dlouho po usednutí za volant bude trvat zákazníkům, než si uvědomí, že ho chtějí,“ řekl Jürgen Gagstatter, šéfkonstruktér programu Focus RS. „Tento vůz přináší převratnou techniku v kombinaci se strhující ovladatelností a dynamikou, to vše za cenu, která našim prémiovým konkurentům způsobí nejednu bezesnou noc.



Funkce Launch Control nastaví podvozkové a hnací systémy vozu tak, aby nový Focus RS za daných adhezních podmínek dosáhl co nejrychlejšího rozjezdu z místa. Řidič zvolí funkci Launch Control v menu palubního počítače, zařadí první rychlostní stupeň, sešlápne naplno plyn a uvolní spojku. Řídicí jednotka se pak postará o distribuci hnací síly na všechna kola nejvhodnějším způsobem. Současně se pomocí dočasného zvýšení plnicího tlaku turbodmychadla (tzv. overboost) zvýší točivý moment na maximum. Požadavku na nejefektivnější možné zrychlení se podřídí i systém regulace prokluzu kol a tlumiče pérování.

Nejvhodnější okamžik k zařazení vyššího rychlostního stupně, který nastává při 5 900 ot./min., signalizuje řidiči sportovní indikátor řazení v přístrojovém štítu. Pokud se motor přiblíží k hranici 6 800 ot./min., kdy zasahuje omezovač, indikátor varovně zabliká.

Nový sportovní model Ford Focus RS se pyšní systémem Ford Performance AWD s dynamickým rozdělováním točivého momentu. Dvojice elektronicky ovládaných spojkových sad na zadní nápravě řídí přesun hnacích sil mezi předními a zadními koly a určuje také jejich rozdělení na zadní nápravě. Výsledkem je takzvané „vektorování“ točivého momentu se zásadním vlivem na ovladatelnost a stabilitu při průjezdu zatáček.



Řídicí jednotka pohonu zadních kol plynule mění rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu a mezi jednotlivá kola zadní nápravy s ohledem na momentální situaci. Vstupy z mnoha senzorů po celém voze vyhodnocuje 100krát za sekundu. Systém Ford Performance AWD byl kalibrován spolu s elektronickým stabilizačním systémem, jehož součástí je i funkce vektorování točivého momentu pomocí brzdové soustavy. Ta ve Focusu RS pracuje paralelně se systémem popsaným výše.

Nový Focus RS disponuje čtyřmi přepínatelnými jízdními režimy: Normal, Sport, Track a speciálním Drift Mode určeným pro jízdu kontrolovaným přetáčivým smykem mimo veřejné komunikace. V závislosti na zvoleném režimu se změní reakce pohonu všech kol, tlumičů pérování, elektronického stabilizačního systému, řízení i motoru.



Nový motor 2.3 EcoBoost vychází z celohliníkového čtyřválce v novém Mustangu, pro Focus RS byl však důkladně přepracován a dosahuje zde o 10 procent vyššího výkonu. Má nové twin-scroll turbodmychadlo s větším kompresorem, upravené sání a sportovní výfukovou soustavu.

V rozpětí 2 000–4 500 ot./min. poskytuje motor točivý moment 440 Nm. Při akceleraci na plný plyn ale řídicí jednotka dočasně (po dobu max. 15 sekund) navýší plnicí tlak turbodmychadla a maximum točivého momentu tak vzroste až na 470 Nm.

Nový Focus RS je třetí generací modelu tohoto jména. Předchozí dvě přišly na trh v letech 2002 a 2009. Na jeho vývoji pracovali odborníci Fordu z Evropy i Spojených států.

Oddělení Ford Performance, které je pod novým Focusem RS podepsané, slouží jako inovační laboratoř a zároveň zkušebna nových sportovních modelů, náhradních dílů, příslušenství a doplňkových programů. Ve Ford Performance se hledají a zkoušejí řešení v oblastech aerodynamiky, snižování hmotnosti, elektroniky, hnacích agregátů atd., jež by bylo možné následně uplatnit i v dalších modelech značky Ford.

Focus RS, již 30. vůz značky Ford s legendárním označením RS, se bude vyrábět v německém Saarlouis. Patří mezi 12 nových sportovních modelů, které chce Ford do roku 2020 uvést na světové trhy. V ČR bude objednávání zahájeno ještě před koncem září. Ford předpokládá, že první kusy dodá zákazníkům začátkem roku 2016.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč