Ford B-Max na nových fotografiích
Nové kompaktní MPV od Fordu přijíždí s originálním řešením otevírání bočních dveří Easy Access. Přední dveře jsou klasické konstrukce a zadní posuvné, přičemž středové sloupky jsou integrované přímo do samotných dveří.
Posuvné boční dveře byly kdysi výsadou jen dodávkových vozidel. Postupně se však objevují u větších MPV, posuvnými dveřmi se tak chlubí například Mazda 5. Toto řešení se rovněž objevilo i u malého Peugeotu 1007, ten však nebyl obchodně úspěšný. V kategorii malých MPVéček posuvné dveře zavádí dnes představovaný Ford B-Max, který přístup do vozu usnadňuje pomocí absence B-sloupku. Ten je přímo integrován do dveří, čímž vzniká vstupní otvor široký 1550 mm. Ford tento systém otevírání dveří nazývá Easy Access.
Novinku B-Max bude pohánět turbodmychadlem přeplňovaný zážehový tříválec 1,0 EcoBoost ve dvou výkonnostních verzích (74 a 88 kW). Tříválec disponuje přímým vstřikováním paliva a nezávisle proměnným časováním sacích i výfukových ventilů (Ti-VCT). Přesazený klikový hřídel snižuje tření a dělená chladicí soustava umožňuje bloku válců zahřát se dříve než hlavě. Přímo do ní je pak odlito sběrné potrubí. Tato jednotka ve výkonnější verzi nabídne kombinovanou spotřebu paliva 4,9 l/100 km. Pod kapotou se rovněž objeví atmosférické Duratecy (1,4 l/66 kW a 1,6 l/77 kW) spojené s dvouspojkovou samočinnou převodovkou PowerShift nebo vznětový Duratorq 1.6 TDCi s výkonem 70 kW. Novinkou bude rovněž vznětová patnáctistovka odvozená od šestnáctistovky. Jedna-pětka bude disponovat výkonem 55 kW a bude dosahovat průměrné kombinované spotřeby 4,1 l/100 km. B-Max bude vybaven systémem start-stop, ukazatelem optimálního přeřazení a informačním systémem Eco Mode, který bude učit řidiče jezdit ekonomicky.Výroba B-Maxu začne v polovině letošního roku v rumunské továrně Fordu v Craiově.