Ford a Peugeot Citroën také spolupracují
Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën plánují zvýšení výrobní kapacity špičkových dieselových motorů o obsahu 1,4 l, 1,6 l a 2,0 l, které vzešly ze spolupráce obou skupin. Díky této spolupráci zaujímají oba partneři první místo mezi světovými výrobci dieselových motorů a zároveň dosahují významné úspory výrobních nákladů.
Navíc tak obě skupiny nabízejí velmi širokou škálu dieselových motorů se systémem common rail vybavených těmi nejmodernějšími technologiemi. V období od začátku roku 2002 až do konce roku 2004 bylo v rámci výše zmíněné spolupráce vyrobeno již více než 4 miliony motorů se špičkovou technologií Common Rail.
Poptávka po dieselových motorech neustále rosteÚspěch této spolupráce vede k takovému zvýšení poptávky po moderních dieselových motorech, že současné kapacitní možnosti výrobních závodů budou brzy naplněny. V důsledku tohoto vývoje Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën plánují od roku 2007 posílení výrobních kapacit pro motory 1,4 l a 1,6 l v britské továrně Fordu, Dangenham Diesel Centre, a od roku 2006 také kapacit pro motory 2,0 l ve švédské továrně Volva ve Skövde. Rozvoj výroby vytvoří nové pracovní příležitosti u Ford Motor Company a zároveň udrží vysokou zaměstnanost ve strojírenských závodech skupiny PSA Peugeot Citroën. Současná situace jasně potvrzuje obrovský úspěch partnerství obou skupin a přináší další výhody související s rozvojem této spolupráce. Dohoda podepsaná mezi PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company v září 1998 započala úspěšnou spolupráci při výrobě následujících čtyř skupin dieselových motorů s přímým vstřikem paliva common rail: motory o obsahu 1,4 l a 1,6 l, motory o obsahu 2,0 l, luxusní motor V6 o obsahu 2,7 l a motory pro lehké užitkové vozy. Podrobnosti o čtvrté skupině motorů pro LUV nebyly zatím zveřejněny.
Partnerství ve vývoji
Programy vývoje a výroby vycházející ze spolupráce jsou řízeny vždy jedním nebo druhým partnerem. PSA Peugeot Citroën má na starosti koncepci a výrobu motorů prvních dvou skupin (1,4 l, 1,6 l a 2,0 l), zatímco Ford je zodpovědný za koncepci a výrobu luxusního dieselového motoru V6 a skupiny motorů pro LUV. Rozšíření výrobních kapacit prvních dvou skupin motorů má sledovat trend rostoucích prodejů vozů vybavených těmito motory. Poprvé od počátku spolupráce bude odpovědnost za výrobu těchto motorů rozdělena mezi oba partnery. Nové skupiny motorů budou představeny během roku 2005 a tento fakt jen dokládá, že spolupráce dále nese své ovoce.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelCitroën C3 1.1i / KLIMATIZACE / TEMPOMAT
Citroën C6 2.7HDi 150Kw
Citroën Jumper 2.2 BHDi 165 MAN6 4-35 L4 2KAB
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami
Rifter se vrátil na trh v plné parádě. Vybírat můžete mezi spalovacími motory a bateriovou verzí, která nás očarovala. ...
Volvo XC90 nekončí, modernizovaný model představen ve stylu elektrické EX90
Nové Volvo XC90 lze objednávat již od dnešního dne. Zahájení výroby je naplánováno na konec roku 2024, přičemž by měly b ...
Kia zahajuje prodej elektromobilu s nejvyšším dojezdem, na jedno dobití z ČR až na Jadran
EV3 s dojezdem až 605 kilometrů dobije akumulátor z 10 % na 80 % kapacity za 29 minut a pořídíte ji za a cenu začínající ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Peugeot 508
Rok výroby 2017
Audi Q8
Rok výroby 2019
Audi A7
Rok výroby 2018
Volkswagen Golf
Rok výroby 2017