Ford a Peugeot Citroën také spolupracují
Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën plánují zvýšení výrobní kapacity špičkových dieselových motorů o obsahu 1,4 l, 1,6 l a 2,0 l, které vzešly ze spolupráce obou skupin. Díky této spolupráci zaujímají oba partneři první místo mezi světovými výrobci dieselových motorů a zároveň dosahují významné úspory výrobních nákladů.
Navíc tak obě skupiny nabízejí velmi širokou škálu dieselových motorů se systémem common rail vybavených těmi nejmodernějšími technologiemi. V období od začátku roku 2002 až do konce roku 2004 bylo v rámci výše zmíněné spolupráce vyrobeno již více než 4 miliony motorů se špičkovou technologií Common Rail.
Poptávka po dieselových motorech neustále rosteÚspěch této spolupráce vede k takovému zvýšení poptávky po moderních dieselových motorech, že současné kapacitní možnosti výrobních závodů budou brzy naplněny. V důsledku tohoto vývoje Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën plánují od roku 2007 posílení výrobních kapacit pro motory 1,4 l a 1,6 l v britské továrně Fordu, Dangenham Diesel Centre, a od roku 2006 také kapacit pro motory 2,0 l ve švédské továrně Volva ve Skövde. Rozvoj výroby vytvoří nové pracovní příležitosti u Ford Motor Company a zároveň udrží vysokou zaměstnanost ve strojírenských závodech skupiny PSA Peugeot Citroën. Současná situace jasně potvrzuje obrovský úspěch partnerství obou skupin a přináší další výhody související s rozvojem této spolupráce. Dohoda podepsaná mezi PSA Peugeot Citroën a Ford Motor Company v září 1998 započala úspěšnou spolupráci při výrobě následujících čtyř skupin dieselových motorů s přímým vstřikem paliva common rail: motory o obsahu 1,4 l a 1,6 l, motory o obsahu 2,0 l, luxusní motor V6 o obsahu 2,7 l a motory pro lehké užitkové vozy. Podrobnosti o čtvrté skupině motorů pro LUV nebyly zatím zveřejněny.
Partnerství ve vývoji
Programy vývoje a výroby vycházející ze spolupráce jsou řízeny vždy jedním nebo druhým partnerem. PSA Peugeot Citroën má na starosti koncepci a výrobu motorů prvních dvou skupin (1,4 l, 1,6 l a 2,0 l), zatímco Ford je zodpovědný za koncepci a výrobu luxusního dieselového motoru V6 a skupiny motorů pro LUV. Rozšíření výrobních kapacit prvních dvou skupin motorů má sledovat trend rostoucích prodejů vozů vybavených těmito motory. Poprvé od počátku spolupráce bude odpovědnost za výrobu těchto motorů rozdělena mezi oba partnery. Nové skupiny motorů budou představeny během roku 2005 a tento fakt jen dokládá, že spolupráce dále nese své ovoce.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelCitroën Grand C4 Picasso 2,0 HDi AUTOMAT Dynamique
Citroën C3 1,2 PureTech Origins CZ 1maj
Citroën C6 2.7HDi 150Kw
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Nový Citroën C3 Aircross na délce 4,4 metru nabídne až 7 míst
Citroën představil první snímky nového modelu C3 Aircross, který sdílí s hatchbackem C3 stejný styl, jenž je příslibem p ...
Mazda CX-80 představena. Vrchol nabídne šestiválec a sedm míst
Dnes se na evropském trhu představuje zbrusu nová Mazda CX-80 se třemi řadami sedaček. ...
Nový model Alfy Romeo přišel o své jméno. Horká novinka se musí přejmenovat
Model Milano tak během týdne od premiéry byl přejmenován a dostal jméno Junior. ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
BMW Řada 3
Rok výroby 2006
Mercedes-Benz Třídy S
Rok výroby 2017
Peugeot 508
Rok výroby 2022
Citroën C3
Rok výroby 2016