Flexibilita pro město: Opel Agila nové generace

25. 05. 2007
Sdílet článek

Životní styl dnešních moderních lidí, zejména aktivních žen, vyznává jeden základní fenomén: Přizpůsobivost! Práce, fitnes, nákupy, schůzka s přáteli, výpravy do přírody – to vše jde samozřejmě mnohem lépe s podporou automobilu. Především takového automobilu, který je stejně flexibilní, jako jeho majitel! A přesně touto filozofií se řídili konstruktéři automobilky Opel při vývoji modelu Agila nové generace.

Výsledkem jejich snažení je stylový městský mikrovan, který je díky svým kompaktním rozměrům skvěle ovladatelný i v hustém provozu a snadno se vmáčkne do každé mezery při parkování, přičemž jeho prostorný interiér se postará i o pořádnou hromadu sportovní i další výbavy, přičemž nabízí dost místa a pohodlí pro rodinu i přátele.


I při délce pouhých 3,74 m dokáže nová Agila nabídnout pohodlné cestování pětici pasažérů, kteří mají díky čtyřem dveří velmi snadný přístup ke všem sedadlům. K přednostem nové Agily patří také kvalitní materiály ve svěže stylizovaném a barevně sladěném interiéru, spousta úložných prostorů a dostatek místa nad hlavami všech pasažérů. Požitek z řízení zvyšují i takové detaily, jako je např. separátní otáčkoměr na přístrojové desce, vysoko uložená řadicí páka nebo tlačítka ovládání autorádia přímo na volantu.

Poněkud výše uložená sedadla usnadňují nastupování i vystupování a zaručují dobrý výhled i v hustém městském provozu. Opěradla zadních sedadel lze sklopit jediným pohybem, takže se v zádi vozu vytvoří zcela rovná ložná plocha, díky které lze ve voze převážet skutečně mimořádně objemné předměty. Rozměrné dveře v zádi poskytují dobrý přístup do prostoru pro zavazadla, který může mít objem až 1100 litrů, což je nejvíce v celém segmentu. Do standardní bezpečnostní výbavy nové Agily patří mj.čtyři airbagy, na přání se dodává elektronický stabilizační systém ESP (Electronic Stability Program) a průběžné hlavové airbagy.

K pohonu nové Agily slouží jeden turbodiesel „common-rail“ a dva nové vitální zážehové motory, jejichž výkonová škála vrcholí na hodnotě 86 k. Alternativou ke standardní manuální převodovce je automatická převodovka, což v této třídě není obvyklý prvek. Opel Agila druhé generace si svoji premiéru odbude na Mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (13. až 23. září 2007), u dealerů Opel se pak první vozy objeví na jaře roku 2008.

Řekli o nové Agile
Hans Demant, ředitel automobilky Opel:
„Nová Agila je obdivuhodná v každé situaci: Má skvělý podvozek a vitální motory, takže je radost ji řídit. A zároveň má nízkou spotřebu i emise CO2.“

Belinda Müller, designerka:
„Kdo říká, že městský mikrovan nemůže být atraktivní?! Agila si přiváží pestré barvy, stylový design karoserie a svěží interiér se spoustou místa nad hlavami.“

Sara Nicholson, marketingová manažerka:
„Agila, nejmenší člen modelové rodiny značky Opel, přináší spoustu radosti a versatility nejenom řidičkám z velkých měst.“

Charakteristické rysy nové Agily:

Design:

  • Moderní pětidveřový mikrovan se splývajícími liniemi, dramatickou střešní křivkou a typicky přátelskou „tváří“ modelů Opel.
  • Kompaktní rozměry: délka/šířka/výška: 3,74/1,68/1,59 m.

Interiér:

  • Přizpůsobivý pětimístný model
  • výše položená sedadla zlepšují výhled
  • vysoko do středové konzole vsazená řadicí páka
  • velké kruhové přístroje
  • samostatný otáčkoměr
  • svěží barvy čalounění (včetně oranžového a modrého)
  • výškově nastavitelný volant s dálkovým ovládáním autorádia
  • výškově nastavitelná přední sedadla
  • spousta odkládacích schránek
  • zadní sedadlo dělené v poměru 60:40
  • Plochá podlaha zavazadlového prostoru s dodatečným místem pod podlahou.

Podvozek:

  • Nově vyvinutý podvozek umožňující agilní dynamickou jízdu.
  • Přední závěsy uchycené k pomocnému rámu
  • polonezávislé zavěšení zadních kol
  • kola rozměru až 15“.

Motory:

  • Dva nové vitální zážehové motory (1.0/65 k s pětistupňovou manuální převodovkou, 1.2/86 k s možností propojení s automatickou převodovkou)
  • jeden turbodiesel „common-rail“ 1.3/75 k (190 Nm) – k dispozici částicový filtr DPF.

Bezpečnost:

  • Čelní a boční airbagy
  • varovný signál nezapnutých pásů řidiče
  • možnost deaktivace airbagu u spolujezdce
  • k dispozici také hlavové airbagy a stabilizační systém ESP.

     


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Zdroj: opelmagazin.cz

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Alfa Romeo Tonale 1.3 Turbo PHEV - kráska co má 280 koní a jezdí za pět litrů
Test: Toyota Prius plug-in hybrid - zachraňuje planetu a svého majitele jentak neomrzí Mazda CX-80 v prodeji. S šestiválcem stojí jako Škoda Kodiaq Škoda Enyaq cenově dostupnější. Přijíždí ve verzi Tour za 899.000 Kč Modernizovaná Kia Picanto má český ceník. Základ koupíte za 319.980 Kč

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

709 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

199 777 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

139 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

299 000 Kč