Facelift Subaru Legacy a Outback v Japonsku
V Japonsku se začalo prodávat omlazené Subaru Legacy a Outback, přičemž pod kapotou Legacy je možné mít zcela nový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s protiběžnými písty, rozvodem DOHC a přímým vstřikem paliva o výkonu 300 koní.
Faceliftovaný model Legacy i Outback se v Japonsku začaly prodávat 8. května. Pro starý kontinent Subaru neuvolnilo přesné specifikace a technické parametry omlazených modelů, proto si musíme vystačit s těmi japonskými.
Největší novinkou je pod kapotou modelu Legacy (sedan i kombi) nový přeplňovaný motor 2.0 GT DIT s rozvodem DOHC. Vstřikováním paliva přímo do válců se zvýšila účinnost spalování, což se pozitivně odrazilo ve výkonu motoru i spotřebě paliva. S ohledem na co nejlepší účinek přeplňování v kombinaci s přímým vstřikováním paliva používá tento motor čtvercovou konfiguraci vrtání a zdvihu (86 x 86 mm). Nasazením nově vyvinutého turbodmychadla typu Twin Scroll s výtečnou odezvou za nízkých otáček motoru bylo dosaženo vysokého výkonu motoru 221 kW (300 koní) i točivého momentu (400 Nm při 2.000 ot.min.). Dělené turbodmychadlo Twin Scroll bylo vyvinuto s ohledem na snížený zdvihový objem motoru. V porovnání s dosavadním přeplňovaným motorem 2,5 l se spotřeba paliva snížila o plných 20 %.V modelech Legacy a Outback se objevil plochý zážehový čtyřválec 2,5 l nové generace, který dostal rozvod DOHC (dva vačkové hřídele v hlavě válce) místo dosud použivaného rozvodu SOHC (jeden vačkový hřídel). Zlepšil se točivý moment v nízkých až středních otáčkách. Podle automobilky Subaru se tento motor se vyznačuje vyváženými a atraktivními jízdními schopnostmi, pohotovou reakcí při zrychlování a nízkou spotřebou paliva. Čtyřválec bude dostupný s manuální šestistupňovou převodovkou nebo inovovanou bezestupňovou převodovkou Lineartronic (CVT).
Podle všeho v nabídce zůstane i 3,6 litrový šestiválec s výkonem 256 koní a pětistupňovou automatickou převodovkou.
Úpravy se dotkly nastavení tlumičů a pružin přední i zadní nápravy. K vyšší tuhosti podvozku a karoserie přispívá nový pomocný rám v zadní části vozu, který též stojí za vynikající jízdní stabilitou. Optimalizací prošly technické parametry tlumičů a pouzder. Díky silnějším úchytům systému zavěšení se zlepšily reakce na pokyny od řízení. Výsledkem je ještě intenzivnější požitek z jízdy a pocit jistoty za volantem Legacy.
Na přídi byla přepracována maska, světlomety a nárazník. V kabině budou k nalezení nové materiály, 3.5-palcový informační systém a lepší audio systém (připojení Bluetooth/USB/iPod). Nebudou chybět ani asistenční systémy – nový EyeSight driver s adaptivním tempomatem, brzdění před kolizí a jiné.